• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    Praguewatch.cz je internetovým průvodcem po pražských kauzách, sporných případech městského plánování, ohrožených kulturních prostorech, parcích či třeba zahrádkářských koloniích. Je vhledem do nedávné historie a současnosti odvrácené tváře Prahy. Kritický pohled na rozvoj Prahy a městské politiky je založen na spolupráci akademiků, odbornic a občanských aktivistek a aktivistů. Stoupající prosperita Prahy v posledních dvaceti letech s sebou přináší i řadu negativních stránek pro vývoj města a život jeho obyvatel. Příčin je více. Vládne tu stále stejná politická strana a značná moc developerů nenechává příliš prostoru pro alternativní scénáře rozvoje. Nezávislé poradní orgány radící městu byly zrušeny anebo podřízeny krátkodobějším politickým cílům. Politici a úředníci se o účast veřejnosti na rozhodování o městě a konkrétních místech spíše nestojí nebo svůj zájem pouze předstírají. Praguewatch.cz bude obyvatelům Prahy, voličům i nevoličům*, poskytovat základní přehled o nedávných a současných, známých i méně známých kauzách. Hodláme propagovat aktivity celé řady lokálních a celopražských občanských iniciativ a organizací, které se v těchto kauzách angažují. Na webu také zpřístupníme výběr důležitých a aktuálních informací z úředních desek. Web připravuje občanské sdružení PragueWatch ve spolupráci s Ateliérem pro životní prostředí. Praguewatch.cz podpořila Nadace Open Society Fund Praha. Projekt není spojen s žádnou politickou stranou.
    http://praguewatch.cz
    příbuzné kluby
    [ Radikální a kritická geografie, kartografie, urbanismus a další vědy o prostorové dimenzi lidské společnosti ]
    PETICE K PODEPSÁNÍ
    AKTUÁLNÍ AKCE
    rozbalit záhlaví
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    HAMSTER: to nevim,že se děje,ale jak řikal Smallriccio těch 17k za firemní auto je zlo.Je tam spousty low-cost podniků ( antiky,kavárny),jejihž majitelé to buď dávaj a jsou nasraný nebo na to nemaj a komplikuje to všechno..to samé předzahrádky na ulici...bavil jsem se s chlápkem,kterýmu patří taková kavarnotrafika na P3 a ten je prostě vzhledem k ceně zrušil.Takže z toho nemá nic město,on a ve finále ani zákazníci...tohle házení klacků pod nohu nechápu...resp.chápu=město radši nastřelí cenu,kterou si můžou dovolit jen větší resutauce a ve finále se mu to pravděpodobně vyplatí víc...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SHYLOCK: Přesně tak, akorát bych na tý jedničce uvítal, kdyby přestali rušit ty oranžový...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    Právě, já když parkuju u domu, tak je to vždycky večer a to je tady místa dost. K čemu teda modrý zóny? Teď sem řešil něco na magistrátu a musel sem tam autem. Člověk by řekl, že před magistrátem budou zelený a oranžový zóny, když je tu magistrát pro celou Prahu a ne jen pro jedničku - ale omyl. Je tam jedna oranžová, velká modrá, pak jedna ulice, co byla dřív oranžová, teď je modrá + oranžová (tj. plná aut s modrou kartou, přestože jinde na modrejch je volno), pak ještě ulice za rohem (zákaz stání mimo stavbu) a nakonec ještě nábřeží u Rudolfina (zákaz stání mimo film). Čili zastavit není absolutně kde...
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    BRUSINKA: a co teda představujes?Modrý zony imho Phu1 docela zachránily.Nevim,jestli si pamatujes jak to tam vypadalo předtim.
    Pak jsou případy,kdy bych za modrý zony špatný a zbytečný...okraje Phy 2,okraje Ph3,kde jsou naprosto nesmyslně prostě permanentne volný místa...k tomu přičtu to kvantum studentů,který na Pze3 bydlí a nemaj šanci povolení do modrý dostat..
    BRUSINKA
    BRUSINKA --- ---
    SMALLRICCIO: já teda nevím, jaký mají zóny plus. U nás na Praze 1 akorát řešíme nesmyslný převody aut, protože právě druhá karta už stojí těch 17 nebo kolik, ve všední den tu stejně nikdy nezaparkujem a o víkendu by tu nikdo nestál tak jako tak.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    T6MA: Dělám toho víc, kromě práce architekta sem spolumajitel jedné firmy zabývající se nátěrovými systémy. Po Praze jezdím radši MHD, ale často musím vyrazit do ulic autem - ať už protože něco vezu, nebo protože budu dál pokračovat mimo Prahu, nebo si prostě nemůžu dovolit ztrácet čas čekáním na autobus (opět asi těžko někomu tady vysvětlím).

    Nicméně to, že mě některý věci štvou, neznamená, že se mě přímo dotýkaj. To je výsada jiných v tomhle klubu (princip "já auto nepotřebuju, ostatní tím pádem taky ne").

    Pokud tě zajmá, co se mě v tuhle chvíli osobně dotýká a co mě štve, tak je to zavedení parkovacích zón na Smíchově. Já teda budu mít modrou kartu za 700,-/rok, ale když si vemu z firmy větší auto na stěhování nějakých věcí do bytu, tak nemám kde zaparkovat - leda předtím věnuju půl dne shánění nějaký speciální jednorázový karty, za kterou budu muset platit, přestože už budu mít zaplacenou tu roční známku. A když za mnou přijede na návštěvu někdo z kamarádů, má smůlu....
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    HAMSTER: Takže úředníci, zdravotníci, učitelé, prodavačky a prodavači všeho, ajťáci, galeristi, právníci, soudci, bachaři, fotbalisti a hokejisti, sociální pracovníci, kněží atdp., ti všichni jsou na autech závislí až druhotně a zprostředkovaně. Nadto nikdo nepopírá, že nějaká míra automobilismu je nevyhnutelná. To je přece jasné. Mimochodem v tom Mnichově to opatření vůbec není poznat, tam je problém zaparkovat i ve "vedlejších" ulicích.
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    HAMSTER: Ehm, ale to je teď demagogie, promiň. Ty jsi psal, že bez auta se nedá ve městě žít.
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    T6MA: Tramvaj je pro socky a důchodci, kteří, když zrovna nemají to štěstí, že si vlivem poplatků u doktora a stále dražší energie zejména vlivem ČEZu (bohužel nikoliv vlivem OZE, jak se nám neustále snaží propagandisti a ignoranti nakukat) nemohou dovolit auto, v ní jezdit nebudou, bolí je z toho kolena.
    T6MA
    T6MA --- ---
    HAMSTER: Co delas za praci ty jestli se muzu zeptat? Me prijde, ze kdyz te to tak rozciluje, tak se te to asi osobne tyka. Jasny, ze clovek co ma praci rozvazeni precliku nebo cehokoli jinyho, autem jezdit musi. Pochybuju, ze tady nekdo tohle rozporuje. Ale napriklad clovek co dela v kanclu, takze si sebou nevozi naradi nebo nevim co tezkyho, autem jezdit nemusi. Misto aby delal v centru kolony tak se muze svizt tramvaji.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: a ty di do hajzlu degene
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    VSOUKOLOHLOR: Když rozvážíš preclíky po Praze, musíš rozvážet preclíky, ne stát před firmou. To je ta doprava. Domů pak klidně můžeš jet na kole... Ale to tu fakt těžko někdo pochopí, tady je "práce" hodně abstraktní výraz....
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    HAMSTER: Někdo ano, někdo ne, záleží na typu práce a na typu firmy. Když rozvážíš preclíky po Praze, tak je nesmysl, abys s autem jezdil z pekárny až domů.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    VSOUKOLOHLOR: Pokud někdo potřebuje k práci auto, nemůže ho mít zaparkované ve firmě, ale to bys asi těžko pochopil. Nechme to být, fakt, je mi to jedno, vozte si tramvají třeba kredenc.
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    HAMSTER: Díky, já s dovolením upřednostním chůzi, kolo a zejména MHD, jejíž pokrytí je v Praze i v jiných městech ČR luxusní.
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    HAMSTER: Neživí mne nic, na co potřebuji auto. Ale to s tím nemá co dělat. Ty jsi psal o životě v městě a v městě žijí tisíce, desetitisíce a v případě Prahy statisíce lidí, kteří auto k zaměstnání nepotřebují. A pokud ano, tak ho mohou mít zaparkované ve firmě, například.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    Ale co ja se do toho zase seru, jezdete si treba na kolobezkach, me je to vazne jedno...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    VSOUKOLOHLOR: Fajn, smim vedet, co te zivi?
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    HAMSTER: Že to má vliv ne "městský život"? Tak to jsem byl před dvěma lety asi v jiném Mnichově.

    "chude rodine z venkova s postarsim Passatem. Duchodci skonci bez auta a nakonec asi budou nuceni opustit svuj byt ve meste, protoze na mackanice v tramvaji uz fakt nemaj klouby, rodina z venkova si asi tezko zaplati hotel s hotelovym taxi, takze proste neprijedou." - pobavilo

    "Zivot ve mestech bez aut je jiste senzacni, jen nevim, kdo v takovym meste bude zit." Já i má rodina žijeme ve městě celý život a nikdy jsme auto neměli. Ale vydrželi jsme asi proto, že nejsme chudí a že nám slouží klouby, nebo jinak vážně nevím proč.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SMALLRICCIO: Tak uplna novinka to neni, dokonce uz se o tom uvazovalo i pro Prahu. Ja zastavam nazor, ze podobny omezeni ma znacne negativni vliv na podnikani v centru mesta, cimz pomalu ale jiste zabiji mestsky zivot. Kdyz to narazim na tvuj priklad - majitel BMW X5 s tim jak uz sem psal problem mit nebude, ale i pokud jo, tak co? Presedne i s kufry do podzemky? Ne, pojede hotelovym taxi, cili misto jednoho auta bude jedno auto. Senzace... Ale protoze X5 splnuje EURO V, soustredme pozornost jinam. Treba k paru duchodcu se starou Fiestou nebo chude rodine z venkova s postarsim Passatem. Duchodci skonci bez auta a nakonec asi budou nuceni opustit svuj byt ve meste, protoze na mackanice v tramvaji uz fakt nemaj klouby, rodina z venkova si asi tezko zaplati hotel s hotelovym taxi, takze proste neprijedou.

    Zivot ve mestech bez aut je jiste senzacni, jen nevim, kdo v takovym meste bude zit. Mozna je to mozny v byrokratickem centru typu Brusel, kde jsou nikdo nic nedela a vsichni jsou urednici, ale zivy mesto se takle provozovat podle me neda.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam