• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    INF1466Star Wars: The Old Republic™ - You were deceived!
    ALONSY
    ALONSY --- ---
    Koukám na nástěnku a to jste všichni na Lord Calypho jen za impérium jo? :)
    Dneska hezky vraždím se svým jedenáctým někoho z jakési guildy co má v názvu "czech" tak to je snad jeden z vás:)))
    PELENDUR
    PELENDUR --- ---
    WENDIGO: jo já to myslel tak že takové my přišly typické ty možnosti volby.... řada extrémů tam samozřejmě je. A je to samozřejmě dané tím že ty questy dělalo hodně lidí. Co se týče omezení předmětů - tak v zásadě hodné/zlé věci jsou skoro useless - tak max na okrasu - já si nikdy nekoupil nic než relicy. Co se týče vzhledu to se pak dá vypnout v options u každé postavy a tak tvoje zlá jedi může vypadat stále normálně ;) Je to jenom možnost...
    WENDIGO
    WENDIGO --- ---
    CARB6N: O tom vubec nepochybuju


    PELENDUR: Tak jasne, že to neni tak extremni ale jak rikam hrala jsem dobryho sitha v bete do 20ky a vlastne jen do ty 20ky tam bylo nejmene deset moznosti ktery by v takovym rezimu byly na popravu. (Treba zrovna u sitha na zacatku kdyz pomahas tomu jedi utect, pokud zvolis dobrou moznost a vykecas mu ze to je lecka tak to je zrada jak vysita) Snazit se jednat dobre ve prospech empire to nevidim jako uplne nerealne, koneckoncu zaklad takoveho rezimu je patrioticky zblbnout dostatek lidi, ale to a voleni te logicke a rozumne cesty jak rikas mi jak jsem za imp hrala prijslo jako takovy neutral, ty racionalni moznosti jsou udelane hezky ze jsou rozhozene nekdy je proste racionalnejsi byt hodny jindy zly a to za obe dve strany, a to se mi libi (jeste aby prestali byt neutralni postavy postihovane systemem ktery zvyhodnuje tupe zamerovani se na jednu stranu misto voleni moznosti podle charakteru ktery tezko bude tak cernobile dokonaly, I muj shadow ktery je prototyp dobraka parkrat zvolil dark option protoze ls pro nej vubec nedavala smysl (pamatuji si zabavne okamziky kdy clovek dostane ds body za zvoleni moznosti "kontaktujeme council co si o tom mysli" a podobne))

    To co rikas ty, jednat rozumne urcite neni vzdy za republiku temna za imperium svetla, I republika ma dost brutalnich a naprosto nelogickych moznosti zatimco imperium ma prave na svetle strane hodne moznosti souvisejicich s brojenim proti imperiu nebo logicky nevysvetlitelnou dobromyslnost a tak podobne. To co rikas ty je za obe strany prave neutral. V tomhle ohledu je to vyvazene pekne a neutral je vlastne takovy "typicky" predstavitel obou stran s tim ze ale urcite pro jedie je typictejsi iracionalni dobrota a pro sithy iracionalni krutost nez naopak. Obracene by to vazne nedavalo smysl.

    Nerikam ze vsechny dobre moznosti za sitha a zle za jedie nedavaji smysl nebo by mely ty nasledky ktere jsem zminila, nektere jsou hodne prirozene a davaji smysl, ale jsou tam i moznosti ktere jsou hodne velkym extremem. Abych se zase zastala bw je to urcite otazka i omezeni moznosti hry, moznost se sithem prebehnout k republice by byla skvela ale otazka je jak to resit technicky. [Jediny mmo ktery melo dobry system v tomhle ohledu byl Everquest II ktery umoznoval prebehnuti na druhou stranu ale velmi dlouhou a narocnou questovou linii takze to bylo mozne ale obtizne a stala se z toho takova rarita pro trpelive [clovek pak mohl hrat zlou rasu na dobre strane a obracene, povolani se tusim mirrove menilo] to videt v swtoru by me asi hodne nadchlo, misto jen nejake statistiky ktera hru prakticky neovlivnuje krome toho ze nemuzete pouzivat nektere predmety opravdu zaradit to ze nektere moznosti cloveka muzou privest opravdu na druhou stranu.

    Konecne se mi povedlo do jedny vety formulovat co se celou dobu snazim rict:
    To je to co mi vadi, ne to ze hra umoznuje nektere extremni moznosti ale to ze to nema skoro zadny dopad. Jedi ktery svou volbou skutecne spadne na zcesti a nejakou pribehovou linii zkonci na druhe strane nebo napak sith ktery se snazi pomahat lidem i na ukor imperia a je odhalen, oznacen za zradce a dari se mu uprchnout a tak dale. Uzasne uveritelny pribehy, ohromny potencial.

    Proste soucasny problem je ze skoro nic nema zadny dopad, nebo jen minimalni, pribehova linie je hodne linearni a jen par veci opravdu ma nejake dusledky a tak v pulce pripadu se toho drzeli a moznosti tomu odpovidaji a jedna je treba logicka a druha emocionalni [jedno jestli dobra nebo zla] a tohle by mi vubec nevadilo kdyby to tak ve hre opravdu fungovalo jenze pak jsou questy ve kterych jsou moznosti jako explicitne dobra a zla a dosahuji nekdy pomerne velkych extremu [treba pripad kdy ma jedi moznost zcela bezduvodne vyvrazdit skupinu vyzkumniku, neni to akce nijak logicka a pritom by neco takoveho melo mit obrovsky impakt, co se ve hre stane... +100ds a tim to hasne]
    Proste nedrzi se jednoho modu nebo druheho, je hodne videt ze kazdy clen z tymu ktery ty questy psal si dobro a zlo vylozil trochu jinak, nekdo realne tak ja ho popisujes ty takze ta volba je spis nekde mezi emocionalni a logicka ale nekteri to zase vzali jako az nesmyslne extremy ktere za danou stranu nedavaji vubec zadny smysl.
    Navic jako posledni detail pokud by volba mela byt jen rozdil mezi emocionalni a logickou nebo proste takova jaka nastinujes ty pak nedavaji zadny smysl omezeni predmetu a zmena vzhledu.
    Typicky logicky jednajici jedi by pak nevypadal jako hlavni postava Rocky Horror Picture Show a cas od casu by mu asi neruplo v bedne a nekoho nahodne a zcela bezduvodne nezavrazdil.
    CARB6N
    CARB6N --- ---
    WENDIGO: ... sakra ja se tu rozepisuju v dlouhosahle filozoficke debate a misto toho musim sprtat na zkouzku z filozofie...

    jeste hraj, ta filosofie ti leze na mozek.)
    INF1466
    INF1466 --- ---
    WRATA: alt+shift ve hre
    PELENDUR
    PELENDUR --- ---
    WENDIGO: já myslím že by sis to měla zkusit zahrát za sitha hodňáka nebo jedi záporáka a soustředit se na jejich příběh - já hraju jenom to a všechno mě teda přišlo srozumitelné a jasné. V Biowaru umí vyprávět příběhy a imho zrovna na vysvětlování těch věcí si dávají maximální pozor aby to bylo srozumitelné a bez zbytečných lapsů o kterých hovoříš. Tak třeba:

    Říkáš že jako světlý Sith bys měla neustále zrazovat imperium ale to je imho blbost. I hodný sith může chtít sloužit imperiu (nejni můj případ) a snažit se ho změnit zevnitř. Pokud namítneš že sithí společnost je rigidní a nemá ráda změny tak celý příběh inquisitora (stage 3) je právě o tom - rebelovat proti zaběhnutým tradicím... tak si ho zkus zahrát a uvidíš ;)

    Navíc světlé rozhodnutí v daném sithím podání jsou spíše - máme tyhle mouly zabít nebo je vezmem jako rukojmí? No překvapivě mě většinou vycházelo že hodný sith je mnohem racionálnější a je to spíš něco jako hrabě Dooku. To byl sice Sith ale věřil v dobré věci a konal podle toho. Navíc v příběhu jsi prezentovaný jako sith s velkou silou což je samozřejmě hrozba ale i příležitost pro ostatní a ti se tě snaží bud zničit nebo formovat (spoustu sithů taky pobiješ, nebo odmítneš či dokonce konvertuješ na svou víru), postupně získáváš spojence a nepřátele a to první se snažíš udržet a formovat a to druhé ničit. Je to opravdu hodně uvěřitelný příběh a doporučuji si toho světlého sitha zahrát.

    Jo imho jsem právě zapomněl dodat - rozdíl mezi rep světlou/tmavou a imp světlou/tmavou.
    Za republiku je světlá hug and kisses: "tady jsem tě zachránil - na vem si ještě tohle a tohle a tohle a ne opravdu nechci nic na oplátku" dost často je to až paladinovské dobro, jasně stejně jako u sitha hodňáka i tady se můžeš snažit nebýt až takový a některé rozhodnutí ti dají možnost myslet víc na sebe ale prototyp je zamýšlen takto
    rep temná je spíš - racionální jednání a vše pro úspěch mise: "Ano bohužel vás budu muset obětovat ale je to pro větší dobro protože bud zemřete vy nebo zemřou miliony. Tak sorry." - hodně často to dává mnohem větší smysl zvolit zlou variantu, protože tu dobrou v podstatě můžeš zvládnout jenom zázrakem (ale jsi ve hře tak víš že tu možnost dostaneš - v reálu bys to ale nikdy neudělala), samozřejmě jsou tu potom odchylky kdy můžeš být opravdu i zbytečně zlý, nebo si vybrat mezi škoděním republice a záchranou jedince (dobrá volba) nebo opakem (zlá), ale imho to co jsem popsal výše je prototyp republikové zla.
    Imperium světlá strana - racionalita především - "Tyhle lidi nezabijeme ale vezmeme je k výslechu." - typická dobrá volba u imperia, kdykoliv je to možné tak se snažit spíše vyjednávat než rovnou zabíjet, snažit se manipulovat a tahat za nitky. Jemně korigovat akce. Zabíjet jenom když nejni zbytí.
    Imperium temná strana - kill kill kill and even more kills - "Tohohle zabít. A jo pak tohohle zabít. Tu ženu znásilnit rozčtvtit pak znovu znásilnit a pak zase zabít, nakonec bych si jí dal k večeři prosím." Totálně šílený maniak co zabije na co příjde, kudma chodí tam neroste 100 let ani tráva. Svou temnou stránkou své osobnosti jenom jeho přítomnost korumpuje všechno v okolí. Imho mě to mírně připomíná championy bohů chaosu ve Warhammeru. Samozřejmě i zde se to dá mírně korigovat ale většina sithů včetně toho nejvyššího (darth malgus) se chovaj právě takhle.

    Pokud se podíváš na výčet nahoře tak právě mě příjde divné hrát za imp temnou a jedi světlou - protože postrádají logické chování. Většina příčetných lidí se naopak pohybuje v rozmezí rep temná a sith světlá.
    WRATA
    WRATA --- ---
    Da se proboha nekde zivyho nastavit aby hra brala anglicky znaky z klavesnice? Fakt me sere ze mam misto cisel cesky znaky
    WHITEANGEL
    WHITEANGEL --- ---
    CHARLEZ: ja to jeste stihl kdyz to fungovalo jestli myslis Huntera.
    CHARLEZ
    CHARLEZ --- ---
    WHITEANGEL: uz jsem to nasel, oficialni 8 dni stara reakce supportu "vime o tom, pracujeme na tom" - to mi moc nepomuze
    WENDIGO
    WENDIGO --- ---
    DWAY: Jenze to co udelal Anakin predtim nez se vyslovene pridal k DS je tak to co ve swtoru udela dark side postava behem ani ne jednoho levelu.

    Nehlede na to ze popravde nemam Anakinuv pribeh moc v lasce [koneckoncu rozepre ktera se mezi fanousky tahne leta] prave protoze mi prijde trochu uhozeny, sice je to dobry priklad k cemu ho dohnalo vynucovani kodu [moje postava by to asi vyuzila jako zaklad argumentu "Podivejte myslite ze by to tak dopadlo kdyby si s nim nekdo sedl, pokecal, vysvetlil ze hodni stryckove nenosi cerne kape a jejich hlavnim zajmem neni ovladnuti sveta [OF COURSE!], ze zabijeni deticek je bekane a pomohl a poradil tak by to tak vazne nejspis nedopadlo."] ale vazne mi prijde jednani Anakina i postav kolem nej pritazene za vlasy, hodne se snazili aby to byl uveritelny pribeh a charakter a zacatek je dobry, vyvrazdeni poustnich lidi naprosto uveritelne ale dal verit ze si cely rad nahodi "dick mode" a svou ignoranci vzenou neboheho Anakina ktery si zrejme na tech par dni nekde zapomel podstatnou cast sveho mozku do naruce Palpatinovi v dobre vire, ze nejlepsi budoucnost svemu potomstvu zajisti vybijenim ostatnich deticek... meh. Prislo mi to hodne ze je to cele tak nejak sesroubovane "aby jsme se vesli do delky filmu a koncilo to jak potrebujeme"
    Proste neni to postupne, Anakin se celou dobu chova jako trochu palicaty neutral a pak najednou takovy skok. Ma to byt podane jako "jedno spatne rozhodnuti" ale ono je tak spatne a nelogicke ze mi dela problemy mu uverit.


    Kazdopadne to je mimo protoze je to prave trochu jiny pripad, takova postava ktera jede DS za jedi je podle pribehove linky porad clenem radu, dokonce zaziva skvelou karieru, preztoze se za ni tahne ohromny chvost "zlych" rozhodnuti, neuposlechnuti, mrtvol a kdovi ceho jeste a vypada jako goth albin. Neutral je uveritelny protoze i kdyz udela obcas neco proti vuli radu neni to na nem videt a ma i dobre vysledky, ztrati se to. Plne dark side extrem uz hodne bije do oci. Stejne jako se da uverit ze i ten sith bude mit nejakou slabost, obcas nekoho necha jit nebo se tvari jako zloun a potaji vynasi informace. Pokud to bude ale delat opakovane, neposlouchat rozkazy a brojit proti imperiu pak to prosakne velmi rychle, a diktatura v podstate stoji na tom ze to je velmi paranoidni rezim.
    WHITEANGEL
    WHITEANGEL --- ---
    CHARLEZ: jj toje urcite bug.
    CHARLEZ
    CHARLEZ --- ---
    Imperial Agent Storyline - Defender of the Empire
    na konci mam zabit jednu konkretni postavu, je normalni ze nejde zasahnout (cannot see target) pokud na nem zrovna nastojim?
    videl bych to jako bug
    EZEE
    EZEE --- ---
    CLAVEN: tak tady by jsi rychle schladl :))
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    EZEE: to vieš, ako vidím kombo "zoufalá maminka" a "šla by i níž", hneď sa vo mne zapínajú nižšie pudy :D
    DWAY
    DWAY --- ---
    WENDIGO: U anakina si taky kouncil nevsiml prudkeho narustu temne strany dokud nebylo pozde no :)
    EZEE
    EZEE --- ---
    CLAVEN: LOL, ne! :) Moje posledni veta Myslim ze by sla i niz. se na ni nevztahuje :P
    WENDIGO
    WENDIGO --- ---
    LAAZI: Zrovna kdyz jsem si to po sobe cetla tak me napadlo kdo se toho prvni chytne. Kazdopadne tak jako tak myslim, ze jsou funkcni obe interpretace :D
    LAAZI
    LAAZI --- ---
    WENDIGO: jedi muze byt clenem radu a nemusi byt gray
    To je preklep? :)
    (sorry patek :))
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    EZEE: maminka bola aspoň MILF? ;)
    WENDIGO
    WENDIGO --- ---
    Varovani - koho zajima jen hra na nejake SW lore kasle tak at to vubec necte a muzete me treba rovno ominuskovat :D

    PELENDUR: Hele ja mam treba knigtha a shadowa a ani jeden s code nesouhlasi. A vubec co je komunita jedi tak tam ta shoda nebo papezstvi zdaleka takove neni a nemyslim si ze to je proti svetu, vzdyt je ten svet plny jediu s jinym nazorem, jinymi zpusoby. Jde spis o to ze sithove jsou mnohem vic tlaceni k uniformite protoze ti kdo nejdou s davem jsou vetsinou prvni ti co pojdou/jsou odstraneni. Postoj proti empire se tresta, nejak otevrene ho hlasat by postavu kdyby byl svet opravdu reakcni zabilo velmi rychle. Navic i "hodny" sith bojuje za empire a pokud opravdu poctive neodmitnes pulku questu tak porad pomahas empiru a porad zabijis spoustu "dobrych" ono je otazka co je dobre a co zle ale trbe ana Hothu se pulka empire questu toci okolo vybijeni malych neskodnych roztomilych ruzovych a modrych sloniku.

    Proste u tech sithu hodne funguje to cemu diky zvyku z adnd rikam "drow syndrom" to znamena ze vetsina je opravdu zla, jinak by za tu stranu nebojovala, nepomahala ji a predevsim proto ze k tomu byli vychovani [i treba jako otroci], donuceni a kdyby odmitali drzet hubu a krok nebo se do tech idealu vzit tak je hodne mala sance ze by se dozili dospeleho veku. Ano dobri drowove existuji ale jsou pomerne velkou raritou. Elisterani tvori tak 1% drowi populace. Sithove, i zli, se urcite muzou lisit ale vetsina jich bude mit dobre duvodu k tomu podporovat empire. Argument jsem dobry ale podporuju empire kvuli lidem co tam ziji je taky mimo, tem by nejvic pomohlo kdyby empire padnul, ne vsem ale dlouhodbe vetsine urcite. Hrala jsem light side sitha na bete prave a prislo mi to hodne mimo protoze fajn dobry sith by se nejspis snazil delat nejakou tichou ofenzivu, dvojity agent a tak podobne ale v ty linii vykonas stovky dobrych a pro empire naprosto nevyhodnych skutku, je uplne mimo ze by si toho nikdo nevsiml a pokud ano tak myslim ze by nalepka zradce prisla velmi rychle a pokud budeme brat ze dotycny sith je opravdu mocny tak by se mu povedlo uprchnout a treba operovat na vlastni pest nebo se pridat k republice, ale urcite by nezustal sithem, v samotnem centru deni. Kdyby byla struktura imperia postavena timhle spusobem tak uz padlo tak padesatkrat.

    Ohledne jediu co treba plne nesouhlasi s code. Za prve jsou tu gray jedi kteri samozrejme nejsou cleny radu ale to vubec neznamena, ze nejsou na strane republiky, pak tu jsou odpadlici [zde clovek muze argument proti hodnym sithum otocit, vazne si myslim, ze by council vsiml tech rudych oci a velmi hlubokych ocnich stinu a to ze z nekoho sala dark na sto honu a dotycny by urcite v radu nezazil prudky karierni postup. Jiste clen radu se muze trochu naklonit k temne strane, I neutralni jedi muze byt clenem radu a nemusi byt gray, ale opet kdyz uz je to evidentni, a vetsina tech skutku opet by vesla ve znamost tak je to trochu postavene na hlavu. Alespon narozdil od sithu dokud by se takovy clovek vyslovene nestal hledanym zlocincem tak by takovy dark jedi odpadlik klidne mohl pro republiku pracovat, ale rozhodne by nebyl clenem radu a nemel status jedi.] prave muj knight je ex-jedi ktery jako padawan odesel, porad je na strane republiky ale je to takovy punisher style neutral, pouziva vibroblady a misto roby chodi v kozeny bunde [jak ja miluju plne slotovatelny zbrane a armor] naopak muj shadow je sice master v radu ale take se na prvni pohled podle toho vubec nechova, spis se chova trochu jako detinsky blazen a ze vseho ma srandu, samozrejme ze kdyby opravdu byl takovy tak se masterem nikdy nestane, on se tim proste bavi a taky tim trochu testuje lidi, takovy ekcentricky profesor, a prave jeho vira spociva v tom ze code nelze brat moc doslovne a prilis ho vynucovat protoze prave ti donuceni drit nejvic podle kodu jsou vetsinou ti kterym z toho lupnou v bedne a spadnou k dark side, proste se drzi nazoru ze zadny extrem neni dobry a sam padawany uci ze nadrillovany kod je na nic kdyz clovek pak uz nerozezna dobro od zla. A to je postava hodne silne dobra a prezto ma ke code vytky, respektive ne ke code samotnemu ale k tomu jak je interpretovan. A o tom to vlastne je, jedi code je hodne jako recka filozofie hodne se resi jak presne ho pojmout a jestli ho vynucovat nebo nechat kazdeho at si to najde sam a skoro kazdy jedi na to ma trochu jiny nazor, je to neco o cem se hodne diskutuje. A to diky tomu ze muzou. Treba otazka celibatu take neni primo pravidlem, neni vynucovana, spousta jediu mela rodiny a nebyli vylouceni z radu ani nespadli k dark side. Mezi jedi je ta volnost k temu vyjadrit svuj nazor mnohem vetsi narozdil od sithu. Proto je i to rozpeti charakteru u jediu vetsi nez u sithu. Alespon realne. Hra sama jak rikam umoznuje nektere moznosti ktere jsou hodne absurdni.

    ... sakra ja se tu rozepisuju v dlouhosahle filozoficke debate a misto toho musim sprtat na zkouzku z filozofie. Ehm, kazdopadne tohle je hodne zajimavy rozsahly tema jestli by jste v tom nekdo chtel pokracovat tak si udelejte postavu na Progenitoru a muzete se do tehle jedi diskuzi sami zapojit. Pokud vas tohle bavi a mate na to anglictinu urcite nebudete zklamani.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam