• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GREGIDřevo 🪓
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    RESTINPEACE: Zkusil bych PU lepidlo v kombinaci s postupem, co radí wewerka. PU tam zabublá hodně hluboko, a když to na schnutí necháš stáhnutý ztužidlama, tak by to mohlo být ok.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    RESTINPEACE: Kdyz mam odlaminovanou preklizku, tak nahoru dam hodne lepidla na drevo a sverkama oteviram a zaviram. Tim se tam neco nasaje. Pripadne to tam tlacim prstem. Muzes zkusit i treba jehlu. Pro vetsi jistotu bych to pak jeste z boku pritahla vruty.
    RESTINPEACE
    RESTINPEACE --- ---
    Nemate nekdo radu jak opravit tuhle prasklinu? Je to ram kola https://www.cyklospeciality.cz/detske-odrazedlo-early-rider-bonsai_z786/ a pravdepodobne namahanim/zatezi pod sedlovkou se tam delaji praksliny, ktery maji max. 0,5mm. Rikam si, ze normalni lepidlo tam nezatece a kdyz ho naredim, tak zas nebude mit zadnou pevnost. A vyhodit se mi to taky nechce. diky
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    GHOSTDOGG: mozna ten olej neni na dyhu idealni povrchova uprava? Co treba selak? Nebo pouzij jiny lepidlo, no.
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    PLAGUEDIL: Opravit to nebude problém. Jde mi vyloženě o tuhle konkrétní kombinaci - kontaktní lepidlo ve spreji a olej na PÚ. To lepidlo je snad přímo na dýhy. Je to na oblé části ke kraji, ale ne úplně u konce, a začalo se to dít až cca po dvou týdnech, předtím ta dýha bez problému držela. Takže to fakt vypadá, jak kdyby se ta dýha promastila tím olejem skrz a lepidlo přestalo lepit nebo něco podobného. Už jsme řešili, jak to příště dělat jinak a předejít tomu.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PLAGUEDIL: chemopren je kontaktni lepidlo
    PLAGUEDIL
    PLAGUEDIL --- ---
    GHOSTDOGG: ja kontaktni lepidlo nepouzivam, jestli teda myslis to sprejovane.
    vetsinou titebond d4 protoze ten funguje dobre, jednou jsem zkousel epox kvuli dlouhe otevrene dobe, jednou chemopren a dvakrat jsem zkousel herkules a nazehlit.
    jak moc to upada? mozna by pomohlo ca na lokalni opravy, kdyz to v tom neutopis tak to pak ani neni tolik videt.
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    PLAGUEDIL: Konkrétně tohle jsou čílka šuplíku asi 800 dlouhé. S tím olejem to poznamenal teď jeden známej a bohužel se to začalo dít. Z technickýho listu se člověk nic nedoví, tak zkouším, jestli s tím někdo tady nemá zkušenost. Je to dost specifická věc.
    PLAGUEDIL
    PLAGUEDIL --- ---
    GHOSTDOGG: jak je to velke? das to do vysavaciho pytle?
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    Netušíte, jestli olej, použitej jako povrchovka, může odlepovat dýhu z kontakního lepidla? Případně jak ideálně dýhovat ohýbané dílce vzhledem i k PÚ (bez tvarového lisu)?
    CUKI
    CUKI --- ---
    KOUDY: Ten už nedělaj, jinak super a snadno se obnovuje vrstva a stojí to pakatel.
    SANCHA
    SANCHA --- ---
    Poradíte prosím, kde sehnat dobrou hoblici? Klidně novou. Děkuji.
    VODNIK
    VODNIK --- ---
    8Z4S: Není co závidět, smrk je tady (Táborsko) drahý a buk se skoro nedá sehnat i když je teoreticky levný 😀. Ještě že mám ještě skoro 40m3 koupených za 250 předloni
    8Z4S
    8Z4S --- ---
    VODNIK: závidím,tady(Krkonoše)je to cca 800 versus 1600 za Prm
    VODNIK
    VODNIK --- ---
    8Z4S: U nás se buk a smrk na palivo skoro srovnaly -1500 vs 1300 za sprm
    INOX
    INOX --- ---
    Myslím si právě obojí.
    Mohla by být lehčí (dle googlu a tabulek suchý smrk 270kg/m3 buk 350kg/m3) a tvarově stálejší jelikož buk co znám se kroutí velice rád i v čase v závislosti na vlhkosti/teplotě.
    Já se ptal hlavně ze zvědavosti. Až tam k nim pojedu (nakonec pro břízu) zeptám se a snad dostanu odpověď. Následně podám report, ale nečekejte, že to bude brzy :/.

    Každopádně díky za postřehy.
    8Z4S
    8Z4S --- ---
    PLAGUEDIL: jen zajimavost,kolik je prodejní cena buku?tady je teda pořád mnohem dražší(palivo)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    INOX: Ten rozdil ve vaze muze byt dost znacny. Pracovat s celobukem je obcas jako posilovna, zvlast pri vetsi tloustce.
    Jinak proc se jadro dela se smrkem netusim. Muze to byt ta lepsi stabilita, vaha a myslim, ze driv to bylo diky cene. Kdysi davno byl smrk uvnitr levnejsi. Osobne to chci mit na konstrukcni veci a radsi budu mit vruty ci domina v celobuku nez riskovat mekke drevo uprostred. Navic z pohledove stranky mit viditelnou hranu ze dvou drev neni pekny.
    PLAGUEDIL
    PLAGUEDIL --- ---
    INOX: jsou to ruzne dreva a maji rjze vlastnosti. buk je sice pevnejsi/tvrdsi, ale zase je to potvora a rad se ruzne krouti. takzr teoreticky by ta s tim smrkovym jadrem mela byt tvarove stalejsi.
    NYKRUK
    NYKRUK --- ---
    INOX: Materiál jádra nemá moc vliv na pružnost, pevnost v tahu nebo tlaku se asi taky moc neřeší. Řekl bych, že je to kvůli hmotnosti. Při použití ve výrobě vozidel to může hrát roli.

    Dej pak vědět, taky by mě to zajímalo, díky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam