• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DESTINYXCoaching, koučink
    Vše o koučování. Výcviky v koučovaní a jejich lektoři. Literatura o koučování, ebooky. Jak koučování funguje? Kde je rozdíl mezi koučováním a terapií? Jak poznat dobrého kouče?


    rozbalit záhlaví
    FILDELIN
    FILDELIN --- ---
    RANGDROL: náhodou vím :)
    -10 hodin mentorinku - hodina mentora se pohybujde mezi 2-4500 kč - celkem je to tedy cca 20 000 až 45 000 (běžnou praxí ale je, že se domluví dva až tři zájemci o mentorink a tuto částku si rozdělí.
    - zkouška - stojí 300 USD - tedy 5 700.

    Jeslit máš další dotazy - ráda odpovím :)
    RANGDROL
    RANGDROL --- ---
    FILDELIN: vypada to dobre...
    nevis na kolik vyjdou financne tyto dalsi casti,ktere jsou podminkou pro certifikaci?
    Dalšími požadavky pro udělení ACC jsou:
    • 10 hodin mentoringu s kvalifikovaným mentor-koučem (MÚVS může zprostředkovat),
    • absolvování zkoušky s akreditovaným hodnotitelem ICF (MÚVS může zprostředkovat).
    FILDELIN
    FILDELIN --- ---
    DESTINYX: jeslti tohle byla otázka na me tak v tomto ve specifickém tréninku pro kouče učí např. Monika Barton, Halka Baláčková, Milena Židlická, Eva Mohauptová, Ladislav Habásko a další.
    Workshop vede Halka Baláčková...
    Myslím si, že se jedná o kvalitní lektory...
    DESTINYX
    DESTINYX --- ---
    Diky, vypada to zajiste zajimave, ale zajimalo by mne kdo konkretne to bude ucit resp. kteri lektori se tam vystridaji.
    FILDELIN
    FILDELIN --- ---
    Ahoj, dovolím si malou reklamu pro zájemce o kurzy koučinku. Masarykův ústav vyšších studií nabízí v rámci celoživotního vzdělávání nabízí vzdělávání pro kouče - Specifický trénink pro kouče a další volně navazující workshopy a semináře.
    Hlavní myšlenkou při tvorbě těchto programů je zpřístupnění oboru koučování širší veřejnosti a pomáhajícím profesím, proto je přistup i cena těchto kurzů velmi lidská.

    Kdyby vás to zaujmulo více info najdete tady http://www.muvs.cvut.cz/index.html?req_prog=10&req_id=2&req_subid=3

    Masarykův ústav vyšších studií
    http://www.muvs.cvut.cz/index.html?req_prog=44&req_id=2&req_subid=3
    DESTINYX
    DESTINYX --- ---
    Gestalt u Ladi Dvoraka za sebe mohu jen doporucit, kdyby te cokoliv zajimalo, klidne se ptej.
    BEESWAX
    BEESWAX --- ---
    DESTINYX: Byl to seminář ve škole Základy koučování. V budoucnu se chystám buď do koučovacího výcviku anebo do gestalt s koučovacím zaměřením. Nejsem si ještě jistá, co nejlépe zapadne do současného SURu..

    Souhlasím , že je koučování mnohem strukturovanější. Sama to tak cítím. Ale určitě není orientované na minulé a negativní. Volí se zde, podle mých dosavadních informací, proaktivní přístup konkrétních kroků, nikoli přepracovávání minulého..

    Ale určitě je pravda, že to má každý, kdo s tím pracuje, jinde.
    DESTINYX
    DESTINYX --- ---
    BEESWAX: Diky za zkusenost ;-)
    Ne vzdy je takove rozdeleni jednozacne. Nekdy, aby bylo mozne udelat krok kupredu, je potreba udelat nejdrive krok dozadu - plati to jak pro terapii, tak koucovani.
    Ale jak uz jsem psal v jinem prispevku, koucovani a terapie se mnohdy prolinaji, nemaji jasne vytycenou hranici a kazdy terapeut/kouc ma tu hranici jinde.
    Byl to jen jakysi uvod do koucovani, nebo budes prochazet celym koucovacim vycvikem?

    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    BEESWAX: To rozdělení mi nepříjde ani jendoduché (musí vyloučit vyjmenované vyjímky(a pár nevyjmenovaných)) ani přínosné, páč existuje na řešení orientovaná terapie a obecně mnoho terapeutických směrů, které se v minulosti až tak nehrabou a možná i nějaké koučování, co se v ní hrabe. Ovšem sám lepší nenabídnu. Pro mě je koučování mnohem strukturovanější, ale to může být taky mou nedůsledností v terapii.
    BEESWAX
    BEESWAX --- ---
    O víkendu jsem se poprvé seznámila s koučováním :-)) Studuju psychologii, jsem v terapeutickém výcviku.. nuže mi to přišlo jako praktický nápad. Jednalo se o seminář s Ing. Kunčarem a byl výborný. Můžu jen doporučit.

    Samozřejmě se rozebíral i rozdíl mezi terapií a koučováním. Pan Kunčar přišel s velmi jednoduchým a přitom hluboce pravdivým řešením. Většina terapií (až na terapii realitou nebo některé koučovací směry gestaltu) se soustředí na to, co bylo negativní a bylo to v minulosti..

    Zatímco koučování se orientuje na budoucí a pozitivní. Opravdu mi to dává smysl :-)

    Zároveň zmiňoval, že mnoho terapeutů mluví o tom, jak efektivní je při práci s klientem tyto přístupy kombinovat.
    JJGG
    JJGG --- ---
    DESTINYX
    DESTINYX --- ---
    Jsi pozorny ctenar ;-)
    Zaber koucovacich temat je hodne siroky a casto zacina prave hledanim cilu nebo se clovek ocitne na krizovatce a premysli, kudy se vydat. V druhe fazi jsou cile definovany, ale neni jasne jak se k nim dostat. Cile casto mivaji nejasnou podobu - chci byt lepsi sef.. no jo, ale co to vlastne v konkretni situaci znamena?
    Staci to takhle? Klidne se prosim ptej, diky.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    DESTINYX: Ale když si člověk na začátku definuje cíle, tak přece ví, co chce ;)
    DESTINYX
    DESTINYX --- ---
    When you know what you want, get a consultant.
    When you don't know what you want, get a coach.
    When you don't want anything, get a therapist.
    TRAVIX
    TRAVIX --- ---
    Jako skoro všechno, i problémy "terapie vs. koučink" vyřeší Homer Simpson (v epizodě He Loves to Fly and He D'ohs si najmul životního kouče, kterého mimochodem namluvil přední komik S. Colbert):

    Homer Simpson: I don't need a shrink, therapist, consultant or motivational speaker.
    Colby Krause: I'm a life coach.
    Homer Simpson: Ooh, tell me more.

    v češtině:
    Homer Simpson: Hele, já nepotřebuju žádného cvokaře, terapeuta, konzultanta nebo guru.
    Colby Krause: Jsem životní kouč.
    Homer Simpson: Óó, poslouchám...
    DESTINYX
    DESTINYX --- ---
    YMLADRIS: Vetsina koucujicich terapeutu jasne rozlisuje koucovaci a terapeuticke hodiny. Pak jsou taci, kterym nesedi delat s jednim clovekem koucovani a terapii zaroven, a proto doporuci na terapii nekoho jineho.

    Kouc bez psycho vycviku pak samozrejme doporuci nejakeho sveho overeneho terapeuta.

    Terapie byva navrzena jak koucem, tak si ji vypta koucovany pri uvedomeni, na jake velke tema ve svem zivote narazil. Je to casto v pripadech, kdy ceste kupredu brani udalosti z minulosti se silnym emocnim zabarvenim.

    Zatim to vypada, ze jsem na nyxu jediny kouc. Skoda, zajimalo by me, jak to maji jini koucove a kdy se jim v hlave rozsviti kontrolka - pozor, terapie! :-)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    DESTINYX: jenom tak aby teda diskuse bezela :)

    pokud klient ma issue "sebeduvera ve vlastni praci", tak ty mu to jasne reknes, pane, k dosazeni vaseho cile vam prekazi totok, ale to je na terapii, doporucuju nyni 5 hodin terapie se mnou, ... nebo jak to v praxi muze vypadat?
    DESTINYX
    DESTINYX --- ---
    Na zacatku si definujes cile, kterych chces dosahnout, nebo definujes optimalni stav, ve kterem chces fungovat. Dosazeni/nedosazeni cilu pak vypovida o ucinnosti koucinku.
    Je pravda, ze soft skills se hure hodnoti a je to casto spis o subjektivnich pocitech ci reflexe okoli, nakolik se veci zlepsily. Ale metodologove by asi argumentovali, ze operacionalizovat a nasledne merit se da cokoliv.
    EBARTT
    EBARTT --- ---
    Koučink je služba... tomu rozumím, ale jak hodnotit její účinnost?
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    DESTINYX: oboji by bylo uzitecne, ale myslel jsem spolecnosti, ktere se zabyvaji primo koucovanim