REINITA: nikoliv kontradikce... dobrovolnost. Pokud se hráč rozhodne mi napsat, že přejel tchýni slepici, a napíše mi, že mu to přišlo jako dobrý nápad, tak je to jeho věc. Jestli si z toho něco vezmu nebo ne, je můj boj. Pokud se chce rozepsat, proč to udělal a co tím sledoval, je pochopitelně lepší a když se rozepíše nad tím, jak to probíhalo, tak je to ještě lepší. Rozhodně do toho hráče ale nikterak nenutím. A pokud se mi hráč napíše, že nikomu nic vyprávět nebude, protože je sociopat a lidí se štítí, taky to je jeho věc. Tohle všechno jsou možnosti. Od hráčů o postavách vím jenom tolik, kolik mi sami sdělí a nejsem schopen s tím nic nadělat. Nemohu (a ani nechci) nikoho přinutit k tomu, aby napsal deset mikropovídek, pokud sám nebude chtít.
Co ti přijde tak děsně uhozené na tom, že dlouhé (místy třeba desetistránkové) historie postav, které jsou ve hře dlouho chci vkládat zvlášť? Proč to hráče tak moc zatěžuje? Resp. co tě na tom zatěžuje? Je to kvůli nějaké přehlednosti a pokud to bereš, jako znásilňování, tak to tak nedělej. Nemám prostředek, jak ti v tom zabránit.
Z jiného soudku: Nikomu jsem neříkal (nebo si toho aspoň nejsem vědom), že pozdně odeslané registrace budou mít zvýšený registrák. Pokud to tak někdo pochopil, tak je to chyba. Několik osob se mě na to v posledních dnech ptalo.