• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VACKYPražská Hlídka
    Jiná pravda

    Informační diskuse o larpu Pražská hlídka.

    CP Forum: [ Pražská Hlídka - CP ] - o pristup zadejte do posty jedno z ID KUPRADIX, VACKY, SILENTBOB
    více informací na http://www.prazskahlidka.cz

    formulář QA: https://goo.gl/forms/NTulkmAI7fESfzaq2

    Kontakty:
    email: prazskahlidka@gmail.com

     
    rozbalit záhlaví
    SILENTBOB
    SILENTBOB --- ---
    AMBERAN:
    VACKY:

    Me jako protipol u temných prijde to co jsem psal níže. Benefit už proměněnci mají.

    - proměněnci musí lovit
    - lov proměněncům doplňuje enetrgii a uspokoji HLAD (který jim pokud ho mají delší dobu muže způsobit až smrt)
    - tedy proměněnci dokáží přežít bez energie, ale musí uspokojit HLAD
    - Dohoda říká: Upíři a Vlkodlaci se mohou živit pouze na základě Licencí nebo z Výživových náhrad.

    Pokud hledáte rovnováhu. Světlý musí zaplatit 3xp za aditivační rituál.
    Proměněnci by normálně nedostávali z náhrad žádnou energii - jen by jim to utišilo HLAD, ale mohli si za 3xp koupit schopnost - "lepší vstřebávání náhrad", která by jim tu energii dovolovala získat.

    Nebo cejch Noční hlídky by slevnil aditivacni ritual o 3xp a cejch Denní hlídky by slevnil "lepší vstřebávání náhrad" od 3xp.

    Tím, že se pro světlé hlídkaře zlevnil aditivační rituál podle mě jen narovnalo tuto nerovnováhu a navíc vyřešilo problém s fluktuací rituálníků u světlých, kdy aditivák nikdo neuměl.

    Před roky se to řešilo svitekem od Aštar Šherana (Hlavy Silviova bratrstva), jenž ho sem poslal na záchranu Prahy a zničením zřídla ve hvězdě. (To že se díky Hradilovi a Koblížkovi svitek s Aditivákem světlým do ruky nedostal, je jiný příběh :)
    AMBERAN
    AMBERAN --- ---
    VACKY: 8) Ano.
    9) Nepovazuji toto reseni za polovicate.
    AMBERAN
    AMBERAN --- ---
    VACKY: 4) Ano, pokud to nepouzije na tvurcak, coz muze udelat kazda nova vedma.
    5) Ano.
    6) Coz stale nevyresi problem, ze ti promeneci potrebuji ty nahrady od sameho zacatku, v prubehu hry uz to pak neni problem. I kdyz by to slo resit nastupem do hry v sytem stavu. Porad to vsak neresi fakt, ze u temnych neexistuje zadny protejsek, tj. neco, za co by museli platit expy, aniz to chteji.
    7) Svetli ty nahrady chtějí dělat, protoze jsou svetli, z principu nemaji na vyber. Zadny protejsek u temnych neexistuje (tedy, o zadny me nenapada).
    KALE_VAN_THEER
    KALE_VAN_THEER --- ---
    VACKY: Vzhledem k tomu, že je nh v podstatě bez ritualniku, trochu moc remcas nad hovadinama.
    AMBERAN
    AMBERAN --- ---
    VACKY: 1) Nedostatek lovist jsem nemel zminovat, pardon. Retoricke cviceni je to prozo, ze svetly z principu sveta nemaji skutecnou volbu nahrady nevyrabet.
    2) Castecne mas pravdu, ma to nejaky presah, nicmene naopak herni mechanismus nelze uspokojit bez toho. Navic v prubehu hry pak neni limitujici pocet tech, kteri aditivak umi, ale energie, kterou je treba na nej vynakladat. Nemyslim si proto, ze by si z toho NH udelala kseft.
    3) Bavime se o nahradach, vyrabenych pred hrou, cili mimo ramec doby, kdy lze hrat s obchodniky apod.
    (pisu z mobilu, tak pokracovani v dalsim postu)
    VACKY
    VACKY --- ---
    LIMWEN:
    AMBERAN:

    1) Predne bych vychazel z toho co se preda za nahrady mezi hraci. To ze Lovist neni pro vlkodlaky dost a ze by byla Praha za chvili liduprazdna, je pro diskuzi nad pravidly a otravou/neotravou pro hrace vedlejsi, protoze to je virtualni.

    2) Umet aditivacni ritual nevidim pouze jako uspokojovani herniho mechanismu. Nahrady (navic) jsou prodat na trhu, nebo hlidkarum za penize. Upiri maji na nahradach zalozene nektere schopnosti ktere kupuji za EXPY (pokud se to nezmenilo). Takze duvod pro poptavku vetsi nez je nutne minimum tu rozhodne je.

    3) Nahrady predpokladam pujdou ve hre koupit (ja je nakupovat nezkousel, ale nevidim duvod proc by nesly) coz je napriklad hezka vec co delat s penezi. Co s penezi se posledni dobou probira taky ze vsech stran. Tudiz jejich vyroba rozhodne neni jedine reseni.

    4) Kazdy novy sestkovy zarikavac u NH uplne bez niceho s holym zadkem do zacatku takhle vyprdne 4 nahrady. Kazdy novy lecitel 3 nahrady.

    5) Po leciteli a jeho leceni, ktery je mi osobne tak trochu trnem v oku, ale rekneme ze to je protipol k vlkodlakovi. Je tohle dalsi vec ve ktere bude NH ciste z nastaveni sveta excelovat.

    6) Jinym resenim by treba bylo snizit u promenencu potrebu nahrad (kdyby upir potreboval jednu nahradu na 3dny tak se asi nikdo zlobit nebude a princip zustane zachovan).

    7) Pokud vychazime z toho ze svetli ty nahrady delat chteji, protoze jsou hodni a .. svetli (hypoteticky je delat nemusi a mohou rozhodit rukama a vypsat tem par zbylejm votravum - promemencum predstavovanym hraci DH licence k lovu). Tak muzeme rict ze treba temni hrozne chteji .. proklinat lidi a dat jim takhle zadarmo proklinani (nebo neco jinyho, davam pouze ako priklad).

    8) Jestli to zustane zdarma, mely by se vsem nocnim hlidkarum co uz ho umi vratit expy vcetne vsech byvalych nocnich hlidkaru kteri se ho naucili a pripadne vsem byvalym nocnim hlidkarum co ho neumi ale mohli by, ho po novu dat take zadarmo.

    9) Pokud je ten mechanismus nahrad tak problematicky a pusobi/pusobil hracum takove problemy, vcetne rozporu ohledne teto upravy, mozna b yse to melo pojmout nejak jinak a neresit to jednostranne a polovicate.
    AMBERAN
    AMBERAN --- ---
    AMBERAN: Abych to nepocital na nahodnem prikladu, pokud se aditivak nauci vsichni aktualni ritualnici NH a vsichni udelaji pred hrou jenom nahrady (tj. nevyrobi si predem amulety), mohou dohromady udelat 17 nahrad. Tim se nasi propiji cca za ctyri dny. (Je to hruby vypocet jen pro predstavu.)
    LIMWEN
    LIMWEN --- ---
    AMBERAN: Zaříkáváče máme přesně jednoho a léčitele dva (teda nevím, co úplní nováčci), aditivační rituál neumí ani jeden z nich a před touhle změnou to byla taková lotynka, kdo z nich obětuje své expy a herní čas ve prospěch hlídky (a herní mechaniky, které se nedá vyhnout).
    AMBERAN
    AMBERAN --- ---
    Vyrabet ve hre nahrady, a tedy naucit se aditivacni ritual, pro svetle neni volba, ale nutnost (muzeme se bavit o tom, ze muzou vypisovat povolenky, ale to je retoricke cviceni, kuprikladu u vlkodlaku by to ani nefungovalo, protoze proste lovist v Praze neni dost). Je zcela v poradku, ze ty ritualy musi delat, okolo toho je hra, vytvari to nejake situace atd. Kupovat si ten ritual za expy neni zadny prispevek do hry, a navic temni ve hre nikde nemaji zadnou takovou protivahu (neni nic, co by nekdo z temnych musel koupit za expy, aby uspokojil mechaniku hry).

    VACKY: Zarikavac na III. kategorii (nevim, kolik takovych NH ma, rekl bych, ze jsou na tom spis hur) je schopen s ritualnim odevem a specializaci na vodu vyrobit pred hrou 8 nahrad. Nasi aktualni upiri/vlkodlaci je spotrebuji za dva dny, nebot za beznych okolnosti potrebuji jednu na den, aby nehladoveli (coz ma nejen RP dopad, ale i zcela fakticky dopad do jejich schopnosti). Lovistata, vabnicky apod s tim mohou zamichat.
    (Nevim, za jake specky budou nastupovat ti dva novi, tusim, ze aspon jeden bude take promenenec.)
    V podstate ty predvyrobene nahrady nejspis pokryji tech prvnich par dni hry, kdy ty nahrady obvykle proste nemame, promenenci bud lovi na lovisti nebo hladovi a mhourime nad tim oci.
    Za beznych okolnosti, kdy nam pak dodavaji tech nahrad kotel, totiz vyrabeji svetli nahrady za energetickeho prispeni od magu, cili jsou schopni jich udelat vic najednou. Z toho mas mozna dojem, ze jich delaji hafo.
    SILENTBOB
    SILENTBOB --- ---
    FIN: pasivni regeneraci si za expy muzeme zvyšovat vsichni.
    SILENTBOB
    SILENTBOB --- ---
    FIN: dohoda rika ze mate pravo zit, pokud by te nahrady jen zbavili hladu a ubytku zivotu stacily by. To ze te nahrady i dobiji magicky je defakto herni bonus. V knihach byly nahrady obdobou přežívání ne slusneho ziti.
    LIMWEN
    LIMWEN --- ---
    Já bych k tomu řekla asi tohle, není pravda, že by to byla jen naše volba dělat náhrady místo licencí. Kdyby upíři a vlkodlaci jen lovili, bylo by to zcela neudržitelné. My můžeme regulovat poměr dohodou o regulaci, ale pouze minimálně.
    Je v pořádku, že nám to v průběhu hry působí nějaké obtíže - stojí nás to energii, musíme ty rituály dělat, kupovat nosiče a dodávat DH. Tak to má být. Ale je podle mě špatně, když tahle herní mechanika stojí konkrétního hráče jeho soukromě získané expy, kterýma si chce, jako vy všichni, zlepšovat postavu. Je to hra, pro hráče, pro zábavu.
    SILENTBOB
    SILENTBOB --- ---
    VACKY: spocitane to nemam, jen vim ze maji expiraci. A ti dotyční nemohou vyrobit neco jineho uzitecneho
    FIN
    FIN --- ---
    SILENTBOB: a jak já psal níže:
    1: de facto "baterky" to nejsou. každý má stanovenou porci na den, od zájemců o to mít páku na realitu. baterky mít nemusíš - náhrady, když nelovíš, mít musíš.
    2: já se musím za expy učit pořádnou pasivní regenraci, takže mi přijde naprosto košer, aby se ten, kdo mi chce cpát umělou stravu, musel za expy naučit ji vyrábět.

    je zajímavé, že to s udržením nažřivu zopakuješ, ale dva podobné "protiargumenty" ignoruješ :-)
    VACKY
    VACKY --- ---
    SILENTBOB: tak to mas asi spocitane, muzes mi prosim nahodit ty cisla jak ty nahrady co jdou takto vykouzlit zadarmo ze vzduchu zmizi behem par dni at to nemusim zbytecne ted pocitat znovu? diky.
    FIN
    FIN --- ---
    SILENTBOB: ¨jak jsem psal, špatný příklad. lov mě uživí a dobije, ergo náhrady, což je ekvivalent, mjusí dělat totéž. tím, že budeš špatný argument opakovat, jeho váhu nezvýšíš btw.
    SILENTBOB
    SILENTBOB --- ---
    FIN: jak jsem psal nize. Jak by se ti libilo kdyby nahrady te udrzeli nazivu... Ale nedali ti zadnou energii. Protoze ty nahrady te maji jen udržet nazivu nic vic.
    SILENTBOB
    SILENTBOB --- ---
    VACKY: neprehanej
    FIN
    FIN --- ---
    SILENTBOB: já se musím za expy učit pořádnou pasivní regenraci, takže mi přijde naprosto košer, aby se ten, kdo mi chce cpát umělou stravu, musel za expy naučit ji vyrábět.
    VACKY
    VACKY --- ---
    SILENTBOB: ted to spis vypada na ZADNY oser

    A pokud to vidis takhle, mel by ses spis zasazovat o zruseni te casti hry kde se resi nahrady, povolenky k lovu a dohoda o regulaci lovu.

    Co bude priste? Bude moc otrava ty nahrady tem asi ctyrem promemencum ve hre ty nahrady vydat, tak se rekne "mate je do zacatku rovnou u sebe" ?
    FIN
    FIN --- ---
    SILENTBOB: ne, hloupé to není. protože co? je to nátlakový prostředek, páka na realitu - a není povinná, navíc k tomu. je to otázka volby. když něco chceš, čím pohneš realitou ve svůj prospěch, připadá mi ok za to zaplatit.

    a de facto "baterky" to nejsou. každý má stanovenou porci na den, od zájemců o to mít páku na realitu. baterky mít nemusíš - náhrady, když nelovíš, mít musíš.
    SILENTBOB
    SILENTBOB --- ---
    FIN: vem to tak, vyroba nahrad ma byt nejaky oser pro svetle. Maji dilema zi vydanim povolenek/poctem lovist vs nahrady co musi delat.
    Je hloupe aby se to musely ucit za expy. Uz ted jsou to defakto "baterky" pro nas vyrobene jimi. Proste jde o to aby ten oser nebyl moc velky.
    FIN
    FIN --- ---
    SILENTBOB: to je logicky zcela chybný argument, promiň. ten nemá váhu.
    VACKY
    VACKY --- ---
    SILENTBOB: Nesouhlasim, ty nahrady jsou jedna z nej veci co si tim pravidlem muzes pred hrou udelat. obzvlaste jsi-li ritualnik se slevama kdyz to delas sam.
    SILENTBOB
    SILENTBOB --- ---
    FIN: predstav si ze by vlkodlaci a upiri musely si brat schopnost ua 3xp ktera by jim dovolila z nahrad ziskat energii a nastartovala regeneraci... Bez te schopnosti by jen prezili a neměli hlad, ale magy by nedostali.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam