• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALRAUNEPetra Neomillnerová, zaklínači a jiná verbež
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    TANAIS: Ano, leda bys jela do tiskárny a postupně jim tak kradla archy :D
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    ALRAUNE: aha... takže to, že ji ještě nemám doma, je tedy v pořádku :)
    LANC
    LANC --- ---
    ALRAUNE: Ano, nenápadně jsem se ptal na plánované datum vydání :)
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    Až pětadvacátýho, mezitím stihneš ještě něco :)
    LANC
    LANC --- ---
    Tak Vyhlídka na věčnost dočtena, tedy Honu na lišku nestojí nic v cestě, šup šup :)
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    ALRAUNE: presneji receno, pro autory, co nedokonci nejakou serii a nemam co dil to uzavrenou dejovou zapletku - je v Pekne specialni patro ...
    krom jinejch hruznejch veci jsou tam nuceni sami cist sve dilka... ale to je jen priprava na horsi tresty .. :))
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    LANC: No, nedokončené serie nejsemou to, o co by nakladatelé stáli a čtenáři je nesnášejí :)
    LANC
    LANC --- ---
    ALRAUNE: No jasně, syndrom vyhoření autora si snad nikdo nepřeje :(
    LANC
    LANC --- ---
    ALRAUNE: Tomu rozumím a popravdě se ani nedivím. A co strategie a la Pratchett? Vymyslet svět, postavy, držet se toho rámce, ale neplodit rozmáchlé série typu Martin, Goodking, Erikson, Eddings, Feist atd., ale ukončené epizody. Bojí se třeba nakladatel toho, že se série rozjede a zůstane dokončeno (viz Jordanovo Kolo času)? Sorry za obecnější dotaz, ale docela mě zaujalo co všechno se musí v zákulisí řešit, co čtenář nevidí.
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    ALRAUNE: Souhlasím, to taky pokládám za optimální vzhledem ke kvalitě i "uštvanosti."
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    LANC: Optimální byh to bylo, kdybych mohla psát jednu knihu ročně, :(
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    THOMASMORTA: To je strategie, na kterou nakladatelé nejsou zvědaví, protože pokaždé znova jdou do rizika, že se ta postava, nebo námět nechytí. Vím, o čem mluvím, proč myslíte, že se mi z povídek, původně psaných jako jednorázovky, staly serie. Po pravdě, ani čtenáři by z toho nebyli nadšení.
    THOMASMORTA
    THOMASMORTA --- ---
    LANC: Bezpečná strategie je psát samostatné romány bez slibovaných pokračování. Ale kdo má věčně brát náměty na bestsellery, že? :-)
    LANC
    LANC --- ---
    BORGDOG: Nevím, tomuhle nerozumím. Chápu, že to člověka žere a těší se na pokračování, na druhou stranu, je přece v zájmu všech, abych nevznikl nedodělek, ale dílo s konzistentní úrovní. A zrovna od Písní ledu a ohně člověk nemůže čekat, že to bude odsejpat co rok, to kniha :) Horší ovšem je, když se dobu na novinku čeká (navíc když třeba předchozí titul byl přijat dost rozporuplně), autor čtenáře hned v úvodu nasere sdělením, že knihu napsal za měsíc a to už před 4 lety (je na každém, jestli tomu bude věřit nebo ne :)) a kniha samotná je pak i po té odmlce spíš průměrná, rozhodně ne nic, co by ukazovalo, že to zrání něco navíc přineslo. Ano, mluvím o Kulhánkovi :) Nebo podobně: nebyl problém čekat na sepsání Narrenturm (třeba já jsem díly kupoval jak vycházely, ale odkládal jsem je stranou a číst jsem zača, až když byla trilogie celá), ale ta prodleva mezi polským vydáním a českým překladem, to byl masakr :)
    Takže optimální startegie je očividně vytvořit si více postav a čtenářům v relativně pravidelných cyklech servíruje tu příběh Loty, tu Tiny, tu Moire :))) A všichni jsou spokojeni, čtenářstvo chroustá a nekibicuje :)
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    THOMASMORTA: Snad ano - nátlak plodí výmluvy. Tak jsem se na to nedíval... a fakt je, že některé ty výpady, co jsem namátkou zachytil na netu byly už dost síla. Občas přímo výhrůžky. No, Martin holt není "robot" Erikson. :-)
    THOMASMORTA
    THOMASMORTA --- ---
    BORGDOG: Fandové Don Quijota si museli na druhý díl počkat 10 let, druhý díl Goethova Fausta vyšel s odstupem asi třiceti let. A nejspíš by se nevymlouval, kdyby, kdyby nebyl pod neustálým nátlakem, který nelze odvrátit prohlášením "stále se mi to nepodařilo dokončit". A když jsme u toho, stálo by za to prozkoumat, jak dlouho jistý oxfordský profesor psal jistou trilogie, která měla být původně součástí jakéhosi Sillmarillionu. A komu dneska vadí jeho neustálé oddalování vydání a vymlouvání se?
    Martin si chce prostě napsat literární dílo, které se zapíše do historie (minimálně žánrové). Jinak, co jsem koukal, tak knih, které píše pro obživu plodí stále stejně.
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    THOMASMORTA: To je na jedné straně pravda, na druhé ale taky platí - všeho moc škodí. A pokud vím, to co jim vadilo možná víc, než čekání, byly výmluvy.
    THOMASMORTA
    THOMASMORTA --- ---
    BORGDOG: Ale vysvětluj to fanouškům, kteří čekají sedm let na další díl Písně ledu a ohně:-)
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    Psaní holt není není kácení stromů. Některé věci se vynutit nedají - a když se vynutí, nestojí za nic.
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    No, první část má ještě jinou verzi, ale tu byste číst nechtěli. Když jsem ji četla já, říkala jsem si, že jsem to snad musela psát zfetovaná. BOhužel realita je přízemnější, byla jsem prostě hrozně unavená po dokončení Žáru krve.
    Což je memento pro psavé kolegy. Člověk si říká, když je vůle, je i cesta a myslí si, že to za všech okolností dá. Já jsem si ověřila, že holt nedá.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam