• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALRAUNEPetra Neomillnerová, zaklínači a jiná verbež
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    Markéta: Hele, mělas někdy kluka?

    Amélie: Kluka?

    Markéta: Jestli se ti třeba někdo líbil.

    Amélie: Líbil. Antonio v Benátkách, byli jsme tam s máti na karnevalu. Bylo to... krásné a zvláštní. Ještě mám někde škrabošku. Chceš ji vidět?

    (Markéta nadšeně kývne, Amélie začne prohledávat truhlu.)

    Markéta: Asi jste měli hodně peněz, když... no, dřív?

    Amélie: (Překvapeně zvedne hlavu, kterou a přestane se přehrabovat v truhle.) Peníze?
    No, myslím, že jsme měly dost peněz. Měly jsme dům a koně a... proč se ptáš? Jsi... chudá? Máš přece krásné oblečení, šperky...

    Markéta: No, chudá... asi ne tak, jak byli lidé dřív, ale nejspíš se budeme muset stěhovat.

    Amélie: Daleko?

    Markéta: Ne, asi ne moc daleko, ale nechce se mi.

    (Amélie kývne hlavou a konečně najde benátskou škrabošku z růžového a černého hedvábí, polepenou sklíčky. Podá jí Markétě.)

    Amélie: Mám k ní i šaty. Počkej.
    (Zpoza paravánu vyloví taneční šaty zabalené v bílém plátnu.)
    Myslím, že jsem kluka asi neměla. S Antoniem jsme byli jenom jeden den na Lidu a na náměstí Svatého Marka jsme krmili holuby.

    Markéta: (Přitiskne si masku na tvář a vyplázne jazyk.) Jak vypadám?

    Amélie: (Rozesměje se.) Divně. (Začne vybalovat šaty z plátna.)
    Neviděla jsem je aspoň sto let.
    (Přitiskne si šaty k sobě, jako by je zkoušela a otočí se k Markétě.)

    Markéta: (Vydechne.) Krásný. Vezmeš si je na sebe?

    Amélie: Chceš?
    (Markéta kývne hlavou, Amélie se schová za paraván a začne se převlékat.)
    Pomůžeš mi? (Markéta jde Amélii pomoct.)

    Lýdie: (Za scénou.) Amélie, Markéto?

    Amélie: Tady jsme, mama.

    Lýdie: (Vejde.) Pojďte, děvčata, budeme...
    Proč si bereš ty šaty?

    Amélie: Jen je ukazuju Markétě. Měla jsme jen jednou.

    (Lýdie se kousne do rtu a rychle se odvrátí, aby se nerozplakala.)

    Amélie: Můžu si ty šaty nechat?

    Lýdie: (Kývne a pak se obrátí k Markétě.) Budeme cvičit?

    (Lýdie zkusmo zazpívá pár cvičných akordů, její hlas pomalu mizí ve tmě.)
    MOUNTBATTEN
    MOUNTBATTEN --- ---
    ALRAUNE: anojo, druidove!:-)
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    MOUNTBATTEN: Geralt je sm pornoikona, já to pořád tvrdím. Lidem ten rozměr prostě chyběl :)
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    MOUNTBATTEN: K druidům utekla :) Ekologové, ne? :)
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    ZUZKAOU: Nevím. Ti Shakespearovi trnuli v miskách od žaludů :)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Sapkowski přece nebyl první, kdo měl elfy bastardy, ne? Ostatně v rámci vymezení se proti Tolkienovi se to přímo nabízí. Kdo s tím začal?
    MOUNTBATTEN
    MOUNTBATTEN --- ---
    ALRAUNE: v Nakazenych elfove nejsou?:-O Uz je to dyl, co sem to cetla, ale teda kam se to utekla?
    ALRAUNE: hehe, tydle zakulisnosti sou dobry;-) Ale tak lepsi, kdyz nekdo cte povidku na honperackym serveru (ac ses z toho snazila udelat literarni ezin, tak lidi to obecne brali jako webik pro pornorajc:-) ) a pripodobni ji k Sapkowskimu, nez kdyz se mne nekdo ptal, jaky drogy uzivam:-)))))
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    ZOIDBERG: Nebudou... třetím dílem to končí a nazdar baraz. To v Lotě mám ještě v záloze drsnou trojku. Taky mají dost fanynek :)
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    Ještě perličku... Když na bdsm.cz vycházely příběhy o ANce (mimochodem spankingové povídky), tak mě tam kdosi obvinil, že jsem vydala v Čechách nepublikovanou Sapkovu povídku pod svým jménem :) Tak čemu se vlastně divím. :)
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    Zatím. Ještě ti budou dobří :-)
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    ZOIDBERG: Nevystupují, ani nehrají v příběhu žádnou roli...
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    ALRAUNE: Tak elfové přece ve světě Moire jsou, jen tam envystupují.
    DWAY
    DWAY --- ---
    ALRAUNE: A to je presne to co ja netvrdim. Inspiruji se vsichni, vykradani uz je neco jineho. Ale pravdu dis, dal to nema cenu restit...
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    No, ono je to těžké... Ďura obvinili, že vykrádá Sapka s Roganem, mě obvinili, že vykrádám Sapka už na bdsm.cz, a pak znovu, když vyšli Nakažení, kde nejsou ani elfové, ani zaklínači, ba ani nestvůry...Po pravdě, já to víc řešit prostě nebudu.
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    Já myslím, že je trefné to přirovnání k ševcům (až na to, že mi chvíli neštimovalo, proč mají ševci koně :)
    Já vlastně čtu dost málo, ale i tak si myslím, že v zásadě neexistuje krystalicky původní příběh. I Sapek se někde inspiroval. Ale to je podle mě v pořádku.
    DWAY
    DWAY --- ---
    ALRAUNE: Jo co se tyce do povahy tak to urcite je jine kafco. V podstate slo o inspiraci. Netvrdil sem ze si ukradla celeho Sapkova zaklinace (nebo Ciri).

    Je uz to nejaky patek co jsem to cetl, kazdopadne to na me dychlo Sapkovym zaklinacem, a odtud prisla ma odpoved co se inspirace tyce.
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    DWAY: Je to spíš tak, že jsem chtěla použít koncept dlouhověkého žoldáka a nechtělo se mi zbytečně se proti Sapkovi vymezovat, schválně psát všechno tak, aby mu to nebylo podobné, protože by mě to tlačilo do absurdit. Hlavním konceptem Lotina světa je ovšem kontrast mezí tím, z čeho vyšla ona a zázemím Uriana, tj. kontrast "parchanta z děcáku" a opečovávaného synka z rodiny intelektuálů. Elixíry se mi líbily, hodí se do mé koncepce zaklínačů jako narkomanů a deprivantů...
    Mí zaklínači jsou prostě parafrází na "nádražní punkery" z Hlaváku. Pokud někdo knihy četl, předpokládám, že si toho všiml, pokud ne, může opravdu vidět jen firmu "zaklínačka".

    Jinak tady se o Sapkovi psát může, myslím, že tu není nikdo, komu by to vadilo :)
    DWAY
    DWAY --- ---
    ALRAUNE: Ano to beru, jde videt za Sapek se inspiroval na spouste veci a to se mi na te knize hodne libi. Ale to je do jineho auditka :)

    Spise proste jako ctenare obou knih byla pro me do oci bijici podobnost mezi Sapkovymi a tvymi zaklinaci. To ze ses inspirovala me ale netlaci. Jen mi proste prislo ze uz si automaticky vyvracela vsecko co Claven psal.

    kazdopadne kdyz si to po sobe ctu, tak si nejsem jisty jestli je podobnost uplne to spravne slovo, protoze je tam pravda dost odlisnosti. Ale proste u nej sem se s timto pojetim zaklinace setkal poprve, a nevidel jsem to nikde jinde. Proto mi prislo to ze ses inspirovala jim. Pokud si opravdu cerpala z jineho pramene, tak klidne odvolam co jsem odvolal, a slibim co jsem slibil...
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    Mimochodem, už jsem se setkala i s tím, že lidé hledali souvislost mez Skálou a Bradavicemi... no, to už považuju za paranoiu :)
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    Takže... k paralelám Loty se Sapkowského zaklínači... Lota má povolání jako Geralt, Sapek k tomu řekl, že je to stejné, jako bychom oba psali o ševcích. Oba mají koně, meč bojují s nestrvůrami (u Loty není moc podstatné, s čím bojuje, převážně tam jde o jiné věci). Geralt žije v hradišti, jehož obraz imho vychází z druidských škol, Lota prostě v kasárnách, duchovní pozadí tam není moc podtržené. Ano, přezimují "na základně", ovšem v době, podle které Lotin svět modeluju, tj. svět těsně před třicítkou, zimovaly armády běžně, efektivně cestovat se v zimě nedalo, pořád tma, sníh... nemůžu psát o nesmyslech jen proto, že logické vysvětlení už přede mnou použil někdo někdo jiný.
    Ostatně, i sám Sapek parafrázuje a odkazuje se na spoustu zdrojů z evropské kulturní oblasti, pokud bych se autoř měli vyhnout všem, kterých se dotkl, změnilo by se psaní na tanec mezi vejci.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam