• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GENERIXXProducenti sobě
    STRATO
    STRATO --- ---
    OTZ: Tohle je hodně mimo. Takhle to podle mně nemá žádnej mix. Xone má třeba 420Hz, 1.2kHz a 2.7kHz a ostatní mixy to budou mít podobně.
    OTZ
    OTZ --- ---
    SIDE: no jasný každej mix bude mít tu frekvenci kousek jinde a hlavně asi jinak roztažený Q, pokud to nejde rovnou nastavit, ale v základu to bude někde kolem těchhle hodnot
    SIDE
    SIDE --- ---
    OTZ: ja mama pocit, ze co mix, tak trochu jinak nastaveny, ne? tim se delaj ty "signature zvuky". Ja mam teda v Abletonu nastaveny na dj/lajvko 3pasmovy ekvalizery na kanalech urcite trochu jinak nez 100, kilo a deset...
    OTZ
    OTZ --- ---
    SIDE: mixy mívaj většinou bassy na 100Hz, středy na 1kHz a vejšky na 10kHz, ne?
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    POLYRHYTHM: no jasné, jak podle teorie tak podle poslechu se mně to jeví tak, jak píšeš, akorát sem se chtěl ujistit, že nejsu hluchý. všechno se snažím ladit už v mixu, protože jak píšete, na mastru se toho už moc spravit nedá
    POLYRHYTHM
    POLYRHYTHM --- ---
    DOKKTOR: tak to je zrovna dost základ. bassy do cca 200Hz budou nejhlasitější, pak je ideální propad o 16-20dB 400Hz - 6kHz rovina a pak s vejskama dolu. ted mluvim o prumerných hodnotach na analizéru, když budeš mít v tracku vokál nebo nějaký chvilkový motiv, co se ti víc projeví na středech tak je to pochopitelně ok. Když budeš chtít víc deep sound, tak je dobre jít na středech ještě víc dolů a naopak trochu víc vytáhnout vejšky.

    doporučuji si s timhle hrát v rámci mixu a ve finální ekvalizaci jen ladit drobné detaily. v některých tutoriálech tohle řeší pomocí multicompressoru na masteru, ale příjde mi to jako dost destruktivní.
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    SIDE: jj s tema radiama je to des, hlavne je fajn kdyz mas treba brejkdown bez basy pak prijde drop a najednou to cely zdechne protoze tam nastoupi basa a limiter to ukroji:/ a ze nekde ho maj fakt prehnanej
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    DOKKTOR: nejlepsi je projet si tim analyzerem par tracku kterejm se chces zvukove priblizit, budes mit jasno jak to vetsinou vypada...neber to nijak dogmaticky na prvnim miste je samozrejme co ti reknou usi, analyzer ti da jenom obrazek o tom jak to vetsinou vypada a muze ti rict neco co ti nerekne tvuj nekvalitni poslech(d/a, bedny/sluchatka, akustika mistnosti), popripade ti treba diky nemu dojde kde delas kraviny(napriklad ze se snazis nekde nahonit eqckem neco co tam neni)
    SIDE
    SIDE --- ---
    DOKKTOR: ja pri finalni ekvalizaci maximalne o trochu vytahuju vejsky...dobre to proste musi lizt uz z mixu, nic se nesmi tlouct...

    otazka pak samosebou je i co je cilovka toho tracku. Kdyz vim, ze to pude i na velkej aparat, tak moc basy nehulim. Resp. pocitam s tim, ze pri djingu probehnou nejaky korekce a kdyby mi nejakej blazen zvedl 200-400 hz (nebo na kolik jsou djsky mixy nastaveny) o 6 db treba, asi by to trochu nestihl aparat...

    kdyz to ma bejt cd, tak se basu nebojim. Pokud je to radio, tak ubiram, pac tam to pak vetsinou nejakej limiter uplne posle do prdele kdyz to hodne tlaci a subjektivne spadne hlasitost
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    DOKKTOR: joa stylově: weird idm? http://soundcloud.com/docktopus

    a položím otázku, kerá mě delší dobu zajímá, nicméně sem se po odpovědi zatím moc nepídil: když ste tu zmiňovali ten spektrální analyzér, čumíte na to při finální ekvalizaci? berete vpotaz, že u hlubokých tónu je potřeba "věčí hlasitosti" aby byly stejně slyšitelné jak středy? stejně tak u výšek? nebo to prostě ekvalizujete tak nejak "do roviny"?
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    tak já se vám sem taky vmáčknu a budu to tu aspoň sledovat, když už nebudu moct přiložit nejaké to múdro do debaty

    sw: reason
    hw: korg em-1, nejaký macbook a pak halda kontrolerů (nano řada od korgu, uc33, cme uf6 ...), tapco link firewire a tapco s8 a senn hd25 na monitoring.

    trochu problém je, že su zapadákov resident (kyjov ok. hodonín), nicméně často zajíždím do brna, takže kdyby se konalo nejaké to pivo, tak v rámci možností se rád zúčastním
    LUKEZ
    LUKEZ --- ---
    ZORBEN: ja pouzivam fruity loops s korgem nanokontrol na lajvka, a je to parada. popravde s abletonem sem si moc nerozumel ale shodli jsme se, ze to je vsechno o zvyku.
    ZORBEN
    ZORBEN --- ---
    ja sem s FL spokojenej,,,neprehledny mi to rozhodne neprijde,,,zas ale lajvko si v tom predstavit moc neumim,na to je IMHO lepsi ableton...ale je to asi o zvyku
    GENERIXX
    GENERIXX --- ---
    Nahodila jsem vám anketku o tom srazu, tak průběžně hlasujte ať se to pak dá nějak zůžit a zrealizovat ;)
    STRATO
    STRATO --- ---
    Pár zajímavých technik/triků, kdo nezná

    Tips & Techniques - Gearslutz.com
    http://www.gearslutz.com/board/tips-techniques/168409-tips-techniques.html
    OTZ
    OTZ --- ---
    SUOTAM: používá:)

    Artist Interview: Stromae - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Dz_MOPQTuas


    jinak:
    Artist interviews - Learn Music Making and Production Tips from the Pros - Artist Stories - Propellerhead
    http://www.propellerheads.se/substance/artist-stories/

    ale to bych tady neřešil..
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    VEX: presne tak...FL studio je plnohodnotna DAW, urcite mnohem vic nez reason, hlavne kvuli tem vst...vetsina lidi co dela v reasonu ho jede pres rewire prave kvuli tomuhle...jinak souhlas se SIDEM
    SMARIO
    SMARIO --- ---
    TOOMUCH: ja s nim jsem prave hodne casto a predevcirem jsem s nim shodou nahod Beatbuchtery probiral... chystame spolu nejakou spolupraci, tak jsem zvedavy, co z toho vyleze - ale techno uz urcite ne, spic nejaka "zlomenina"...
    POLYRHYTHM
    POLYRHYTHM --- ---
    používám Cubase, protože mi nejlépe komunikuje s HW nástroji. 80% zvuku tahám z mašin, tak jsou priority jasné, ale přiznám se že kdybych jel čistě jen ze SW, tak jdu do reasonu nebo renoisu - v jednoduchosti je sílá - s tim ,že bych pak přes rewire natáh linky do Cubase/Logic ,kde bych dělal mix.
    SIDE
    SIDE --- ---
    Dneska uz je uplne jedno jestli Acid, FL, Reason, Logic, Pro Tools nebo Garage Band, nebo klidne Renoise.

    Jadra to ma podobny, render vychazi ze vsech vicemene stejne (pokud je spravne nastavena zvukovka a plus minus dithering a podobny veci)

    Tak treba co vim z dubsteperu, tak Rusko dela v Acidu, Benga se Skreamem ve FL v rewireu s Logicem (ale az posledni leta, predtim ciste FL)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam