• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GENERIXXProducenti sobě
    XAKROO
    XAKROO --- ---
    díky
    DARTHFADER
    DARTHFADER --- ---
    OTZ: pekny, ale ani jeden odkaz ke stazeni nefunguje ;)
    takze > http://www.didactiekwijzer.nl/wp-content/music-composition-for-dummies.pdf
    OTZ
    OTZ --- ---
    Music Composition For Dummies - Free eBooks Download
    http://www.ebook3000.com/Music-Composition-For-Dummies_93854.html
    XAKROO
    XAKROO --- ---
    Nevíte někdo o nějaké knížce nebo scriptách teorie kompozice skladeb?
    COSMIC_MONCHI
    COSMIC_MONCHI --- ---
    SHEALA: reason ma hezci zvuk :) lepsi rozhodne ne :)
    OTZ
    OTZ --- ---
    STRATO: jo teď na to koukám ale to bude LP BP a HP filtr..dobrý stačí:)

    btw, reasonáři si domlouváme sraz ve wakatě;)
    STRATO
    STRATO --- ---
    OTZ: Jsou. Konkrétně prostřední hodnoty jednotlivejch korekcí u xone42
    HF = 2.7kHz (high frequency, treble)
    MF = 1.2kHz (mid frequency)
    LF = 420Hz (low frequency, bass)
    OTZ
    OTZ --- ---
    STRATO: tak to co popisuješ, ale nejsou basy, středy a vejšky
    STRATO
    STRATO --- ---
    OTZ: Tohle je hodně mimo. Takhle to podle mně nemá žádnej mix. Xone má třeba 420Hz, 1.2kHz a 2.7kHz a ostatní mixy to budou mít podobně.
    OTZ
    OTZ --- ---
    SIDE: no jasný každej mix bude mít tu frekvenci kousek jinde a hlavně asi jinak roztažený Q, pokud to nejde rovnou nastavit, ale v základu to bude někde kolem těchhle hodnot
    SIDE
    SIDE --- ---
    OTZ: ja mama pocit, ze co mix, tak trochu jinak nastaveny, ne? tim se delaj ty "signature zvuky". Ja mam teda v Abletonu nastaveny na dj/lajvko 3pasmovy ekvalizery na kanalech urcite trochu jinak nez 100, kilo a deset...
    OTZ
    OTZ --- ---
    SIDE: mixy mívaj většinou bassy na 100Hz, středy na 1kHz a vejšky na 10kHz, ne?
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    POLYRHYTHM: no jasné, jak podle teorie tak podle poslechu se mně to jeví tak, jak píšeš, akorát sem se chtěl ujistit, že nejsu hluchý. všechno se snažím ladit už v mixu, protože jak píšete, na mastru se toho už moc spravit nedá
    POLYRHYTHM
    POLYRHYTHM --- ---
    DOKKTOR: tak to je zrovna dost základ. bassy do cca 200Hz budou nejhlasitější, pak je ideální propad o 16-20dB 400Hz - 6kHz rovina a pak s vejskama dolu. ted mluvim o prumerných hodnotach na analizéru, když budeš mít v tracku vokál nebo nějaký chvilkový motiv, co se ti víc projeví na středech tak je to pochopitelně ok. Když budeš chtít víc deep sound, tak je dobre jít na středech ještě víc dolů a naopak trochu víc vytáhnout vejšky.

    doporučuji si s timhle hrát v rámci mixu a ve finální ekvalizaci jen ladit drobné detaily. v některých tutoriálech tohle řeší pomocí multicompressoru na masteru, ale příjde mi to jako dost destruktivní.
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    SIDE: jj s tema radiama je to des, hlavne je fajn kdyz mas treba brejkdown bez basy pak prijde drop a najednou to cely zdechne protoze tam nastoupi basa a limiter to ukroji:/ a ze nekde ho maj fakt prehnanej
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    DOKKTOR: nejlepsi je projet si tim analyzerem par tracku kterejm se chces zvukove priblizit, budes mit jasno jak to vetsinou vypada...neber to nijak dogmaticky na prvnim miste je samozrejme co ti reknou usi, analyzer ti da jenom obrazek o tom jak to vetsinou vypada a muze ti rict neco co ti nerekne tvuj nekvalitni poslech(d/a, bedny/sluchatka, akustika mistnosti), popripade ti treba diky nemu dojde kde delas kraviny(napriklad ze se snazis nekde nahonit eqckem neco co tam neni)
    SIDE
    SIDE --- ---
    DOKKTOR: ja pri finalni ekvalizaci maximalne o trochu vytahuju vejsky...dobre to proste musi lizt uz z mixu, nic se nesmi tlouct...

    otazka pak samosebou je i co je cilovka toho tracku. Kdyz vim, ze to pude i na velkej aparat, tak moc basy nehulim. Resp. pocitam s tim, ze pri djingu probehnou nejaky korekce a kdyby mi nejakej blazen zvedl 200-400 hz (nebo na kolik jsou djsky mixy nastaveny) o 6 db treba, asi by to trochu nestihl aparat...

    kdyz to ma bejt cd, tak se basu nebojim. Pokud je to radio, tak ubiram, pac tam to pak vetsinou nejakej limiter uplne posle do prdele kdyz to hodne tlaci a subjektivne spadne hlasitost
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    DOKKTOR: joa stylově: weird idm? http://soundcloud.com/docktopus

    a položím otázku, kerá mě delší dobu zajímá, nicméně sem se po odpovědi zatím moc nepídil: když ste tu zmiňovali ten spektrální analyzér, čumíte na to při finální ekvalizaci? berete vpotaz, že u hlubokých tónu je potřeba "věčí hlasitosti" aby byly stejně slyšitelné jak středy? stejně tak u výšek? nebo to prostě ekvalizujete tak nejak "do roviny"?
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    tak já se vám sem taky vmáčknu a budu to tu aspoň sledovat, když už nebudu moct přiložit nejaké to múdro do debaty

    sw: reason
    hw: korg em-1, nejaký macbook a pak halda kontrolerů (nano řada od korgu, uc33, cme uf6 ...), tapco link firewire a tapco s8 a senn hd25 na monitoring.

    trochu problém je, že su zapadákov resident (kyjov ok. hodonín), nicméně často zajíždím do brna, takže kdyby se konalo nejaké to pivo, tak v rámci možností se rád zúčastním
    LUKEZ
    LUKEZ --- ---
    ZORBEN: ja pouzivam fruity loops s korgem nanokontrol na lajvka, a je to parada. popravde s abletonem sem si moc nerozumel ale shodli jsme se, ze to je vsechno o zvyku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam