• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TIMADriving in heels - klub pro ženské za volantem
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    GIO: Mimo obec můžeš dávat výstražné znamení, i pokud to není potřeba pro odvrácení hrozícího nebezpečí. Je tam i tehdy
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    A když nemůžu, tak na to šlápnu, myslím, že takových stošede prostě už musí každého uspokojit, vidí, že dopředjíždím a pustím ho, někdy i vyhodím blinkr, aby to chápal. Vadí mi najíždění, vybržďování a takové věci, ale prostě nebudu brzdit rychlé auto. DOkážu posoudit, na koho mám a na koho ne. Navíc jsem sama ze sporťáku za zadkem nervozní.
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    GIO: Mě je to jedno... beru to tak, že mě upozorňuje, že chce dopředu, spěchá, atd. Když můžu, tak prostě uhnu, nic mi to neudělá, vyhoupnu se zas za něj, je to otázka minuty.
    TIMA
    TIMA --- ---
    TAPINA: Pokud má na autě zetko, tak mu budiž odpuštěno :)
    TIMA
    TIMA --- ---
    DIVA: Lépe bych to neřekla :))
    GIO
    GIO --- ---
    no, to je dost hruby vyklad zakona, odvraceni hroziciho nebezepec lepit s enekomu zezadu na prdel, nebezpecny jespis ten, kdo blika. (pokud pomineme, ze neblika na dedka v klobouku jedouciho sedesat v levem pruhu, tam je dovoleno cokoliv, ale jinak je to fakt spis drzost a zneuzivani vykladu zakona. tot muj nazor.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    GIO: §31
    „(1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla.


    (2) Místo zvukového výstražného znamení smí řidič dávat světelné výstražné znamení krátkým přerušovaným rozsvícením dálkového světla nebo přepínáním potkávacích a dálkových světel; k upozornění řidiče předjížděného vozidla je smí dávat i v obci.“
    DIVA
    DIVA --- ---
    TAPINA: přizpůsobení jízdy v takovém případě imho spočívá především v nepředjíždění :)
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    TIMA: Pak ale taky pořád platí, že řidič je povinen přizpůsobit rychlost jízdy povětrnostním podmínkám, stavu silnice a svým schopnostem, nebo jak je to tam napsáno.
    Takže když někdo předjíždí sto dvacítkou (myslím rychlost, ne auto :D) může to být klidně tím, že je na dálnici poprvé, rychleji v životě nejel a zatím si netroufá. A je to v pořádku.
    GIO
    GIO --- ---
    GUDRUN: najdi citaci.)
    GUDRUN
    GUDRUN --- ---
    GIO: a pritom je to podle zakona v poradku :-) coz jsem az do vikendu netusila.
    GIO
    GIO --- ---
    to neni muj problem, ze nereaguji, ja zas reaguji pomerne popudlive na to blikani. vylozene je to jedna z veci, ktera me dovede vytocit. za volantem.proste mi to prijde jako neurvalost nejhrubsiho zrna.
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    GIO: Na to tady lidi nereagují. Vím, že venku jo, ale tady si imho myslej, že sprostě nevypnula blinkr :)
    GIO
    GIO --- ---
    no, problikavani ja osobne silne nesnasim. vetsinou stiham hybat, aniz by na men nekdo musel blikat. prijde mito neurvale. to uz radsi ten blinkr jak psala tima.
    GIO
    GIO --- ---
    no, proto psiu ze na tachoetru. v octavce jezdim podstatne rychleji, ale to neni dulezite.
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    GIO: Tachometrických stočtyřicet máš tak 133 reálných. Já jezdím tak kolem stopadesáti na navigaci, a nad stošedesát jen výjimečně, když je volná silnice, nebo když hodně pospíchám. Konstantně 180 na navigaci jsem jela s Nubirou praha plzeň jen jednou a bylo to hodně únavné, to auto už má svoje za sebou a navíc jsem na přivaděči překročila povolenou rychlost o devadesát kiláků, což je už trochu moc. No, ale to jsem vezla přítele na pohřeb jeho otce a jinak bychom to nestihli. Nicméně, údiv řidičů audin, kdy se na ně nalepila nubira a problikla je, byl velký.
    GIO
    GIO --- ---
    no, ja si zas myslim, ze poddimenzovanost nejvyssi dovolene rychlosti je dost prehnane slovo. jiste, mame rychla auta, ale dalnice? po tech se vazne rychleji jezdit neda. po nekterych diky jejich neutesenemu stavu, po dalsich diky vyrazne premire magoru na silnicich.

    ale ja nejsem typ, ktery jezdi vlevo stodeset no, kdyz predjizdim, tak fofrem. obe auta uz mi to nasteti umoznuji, a to, ktere mi to neumoznuje, se uz na dalnici asi nepodiva. v oktavce se mi i dost blbe dodrzuje ta stotricitka, kazdopadne v druhem aute vic net 140 na tachometru nejezdim..
    TIMA
    TIMA --- ---

    ANABEL_LEE: Dovolím si citovat z článku, na který tu byl nedávno odkaz:
    "Rovněž je porušením pravidel silničního provozu bezdůvodně pomalé předjíždění. To sice není nikde definováno, ale za bezdůvodně pomalé předjíždění lze s ohledem na charakter současného provozu a poddimenzování nejvyšší dovolené rychlosti a její nepřiměřenost moderním autům na dálnici považovat situaci, kdy se řidič pohybuje pod rychlostními limity, ačkoliv pro to není z hlediska bezpečnosti silničního provozu zjevný důvod. "
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    Obávám se, že na dvouprodových dálnicích bude tenhle problém vždycky. Jenže sto deset na dálncici je ekvivalent šedesátky na silnici, kde je devadesát. Taky může být někdo moc nejistý, nebo prostě nerad jezdí rychle... ale pokud nebude mít ohledy, tak zvyšuje nebezpečnost dopravy nevídaným způsobem. A většina těchhle jezdců a jezdkyň ani nejsede ke krajinici, prostě si to šněrují prostředkem a nutí všechny, aby je předjížděli.
    Jela jsem takhle od klatov za nějakým twingem, shodou okolností to byla ženská, v protisměru souvislá řada aut a ona jela šedesát, za ní kolona aut, která vybočovala, pak zas zajížděla. Jestli jsem někdy měla chut někoho vybrzdit, zfackovat, vypálit ze silnice, tak tohle twingo. Půl hodiny jsem se za ní vlekli až k nájezdu na dálnici. Tohle prostě je bezohlednost.
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    ALRAUNE: Jistý, proboha :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam