• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BOUCHIAutorské právo v 21. století
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    BONDA: to jsem spíš myslel tak, že už vím koho se zeptat :)
    popovídal jsem si s ředitelkou OOAS, filmový archiv má tiskové podklady a za úplatu je zřejmě ochotně poskytne. je tedy nutné si pokecat s NFA a najít obchodní model akceptovatelný všemi stranami při uchování cenové dostupnosti pro cílovku...jsem otevřený pro nějakou bližší debatu kdyby v tom někdo chtěl vrtat se mnou; ideálně na mail hello@atelier.place
    BONDA
    BONDA --- ---
    MATHEZ: a jak to tedy je?
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    a pak je tady ještě jeden zajímavej aspekt. jak by z hlediska českéhé práva byla vnímána situace, kdy by vznikly nové plakáty ke starým filmům? jak by se počítala odměna pro "filmaře" (majitele práv k filmu resp. k jeho distribuci a marketingu v čr), pokud by vůbec bylo nutné platit tomuto "filmaři" a existuje nějaký obecně přijímaný způsob výpočtu odměny?
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    MATHEZ: tak uz vim :)
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    KARYSLAV: jednu velkou soukromou sbirku ma majitel kina Svetozor, udajne majitel TV Barrandov koupil nejaka prava, ale jinak nevim no. Filmovy plakat je super fenomen v casti vychodniho bloku, Polaci s tim uz umi pracovat, ve Wroclawi tak jsme narazili na obchod kde bylo mozne koupit nove kvalitni tisky polskych filmovych plakatu k obrovske casti hollywoodske a lokalni filmove produkce. Fantasticky umeni, u nas bohuzel mrtvo. Pritom by z toho autori děl mohli mít zajímavé peníze...chtel bych to prodavat, ale nevim s kym jednat...
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    MATHEZ: No popravdě na ně často narážím na zahraničních designerskejch a filmařskejch fórech.
    U nás pochopitelně nic :)
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    když se za totáče dělaly plakáty pro ústřední půjčovnu filmů, komu teď patří práva? národnímu archivu nebo dědicům těch výtvarníků? se budu muset jít optat do světozoru a na ooas, ale chtěl jsem to nakousnout i tady, přijde mi škoda že český filmový plakát není trošku víc vidět...
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    REFLEX: a dalsi vec, napr uziv. recenze vlastni web, kde jsou vystavene?
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    Je u nas agregacni sluzba podobna jako je Metacritic, nebo treba OpenCritic.com legalni?

    Precejenom se sbira obsah webu, dava se odkaz, ale je to konkurecni stranka
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    Zdarec ve spolek. Měl bych dotaz.

    Existuje nějaká databáze „volných literárních děl“ který by se daly namluvit?

    Dostal jsem takovej nápad a chci to zkusit realizovat, jen tak pro sebe, nemá to být komerční, chci namluvit pár povídek. Ale vůbec si nejsem jistej, jak je to třeba u Bratrů Grimů nebo u Charlese Dickense (Pickwik).

    Nedaří se mi to vůbec najít, neboť asi nevím jak správně googlu položit dotaz. Pořád mi lezou jen čtenářský deníky :)

    Díky
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    no u tohohle, ale nastava jedna neocekavana situace - pokud pouzijes na svych reklamnich materialech logo nebo registrovanou znacku toho ktereho vyrobce - musis mit od nej svoleni...
    ... pamatuju si par pripadu, kdy se jedne me zname v grafickem studiu stalom ze se ji zastupci vyrobce/firmy ozvali, co si jako dovolila vytisknout pro zakaznika reklamni materialy a pouzit tam jejich logo a registrovanej nazev firmy/znacky ... takze bacha! neni to tak uplne jednoduche... je tam par zradnych utesu :)) jako vsude v AP ... :)) je to proste Absurdni Pitomost :))
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    DJFRACTAL: pozadovat to muze, ale dle prava na to muzes kaslat, akorat ti muze hazet klacky pod nohy
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    HONCKA: MATHEZ: no, pokud výrobce explicitně vyžaduje, aby se zboží prodávalo pouze přes autorizovaného dealera/distributora, pak by se to mělo takhle dělat, tady není co řešit
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    DJFRACTAL: no tak umime nakupovat treba v nemecku kde od prodejce dostaneme peknou cenu.
    HONCKA: tak nejak..
    asi to vyresim nejakou vetickou ze trademarsk are property of their respective owners nebo tak neco, to je dobrej tip, diky DJ;

    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    HONCKA: jak obchazi, ten prodavajici k tomu zbozi musel nejak prijit, ne?
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    DJFRACTAL: Treba chce vyrobce, aby se jeho zbozi prodavalo akorat pres autorizovanyho distributora a pokud ho nekdo obchazi, tak nechce, aby jeho jmeno se vyskytovalo v jakekoli propagaci, jak je to pravne, ale netusim
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    tak výrobce by byl sám proti sobě ...jestli tě to uklidní, můžeš někde dát větičku malým písmem že "XYZ" je registrovanou obchodní značkou splečnosti "ABC"
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    zkusím nahodit další:
    řeším si v hlavě následující konflikt:
    musim mit pro uvedeni nazvu mnou prodavaneho produktu v neverejne dostupne (obchodnici rozdavaji/rozesilaji, na webu to neni) prezentaci povoleni majitele práv ke znacce?

    nebo jinak, ma vyrobce pravo zakazovat nekomu, kdo skutecne prodava jeho produkty, aby pouzival nazev znacky ve svych propagacnich materialech? bavime se o EU samo..
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    mě by to taky zajímalo. žena vyrábí umělecké panenky a vždy se jedná o jeden kousek a pokud bychom mohli čerpat z popkulturních zdrojů tak se mnohem snáze napojíš na globální publikum než když musíš budovat jméno jen za pomoci tvorby pocházející čistě z tvojí hlavy.
    dokáže tu někdo říci jak to je v angloamerickém právu? tam to je myslím tvrdší, ne? řekněme pokud by žena udělala třeba panenku HULKa jako ženy, voodoo panenku Donalda Trumpa (ach, jak já bych si přál vyrábět je ve velkém...)
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    HORST_FUCHS: podle toho, jak si právo vykládám já je to ok :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam