• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MALEMKRALOVNAPoesie bez pranic a tkanic
    Tento klub byl založen pro lidi, kteří se chtějí podělit o svoji poesii a svoje názory na ní. Samozřejmě dbejte prosím o to, abyste nepostovali zhůvěřilosti anebo citové zvratky vašeho nitra. Ač pokud opravdu cítíte, že by ona báseň o lásce byla dobrá a řekla nám něco už 1000x nevyřčeného, způsoby a strukturami 1000x neomílanými sem s ní.

    Cenil bych si toho pokud by sem lidé nejen přispívali svými dílky, ale i svými laickými/odbornými názory na dílka. Prosím nepleťte si kritiku a hodnocení. Kritika je systematické rozebrání celku do posledního "šroubku". Nehrajme si na literární vědce.

    Bez PRANIC A TKANIC znamená, že bych byl také velice nerad, pokud by zde vznikaly malicherné přenice o to, kdo má pravdu a které dílko je dobré a které ne. Tisíc hlav, tisíc názorů. Každý může s čistým svědomím pouze říct líbí/nelíbí sám za sebe. Tkanice znamenají svazující pravdy a teorie, které ač v současnosti jsou platné, v budoucnosti mohou být jiné. Systém literární teorie není koherentní a mění se. Stejně tak normy toho, co je chtěné, módní a dobré.

    Teď už jen zbývá říct: BAVTE SE! :-)
    rozbalit záhlaví
    MICHALANGELO
    MICHALANGELO --- ---
    NECECH:

    mám ten papír
    mám i tužku
    nemám už tu služku :D
    NECECH
    NECECH --- ---
    KALIPH: jj, začínám novou "prasárnu" na

    měl jsem papír
    měl jsem tužku
    měl jsem taky pěknou služku


    ale nevím, jak dál, tak klidně můžete někdo přihodit něco pro inspiraci...
    KALIPH
    KALIPH --- ---
    NECECH: Ono je to vidět na tvé tvorbě :))
    NECECH
    NECECH --- ---
    KALIPH: já to nevidím tak dramaticky
    MICHALANGELO: poukázalo by to na jisté sebezpochybnění literárního subjektu ("tážu se sám sebe" jinak vyšumí), ubralo by to trochu patosu
    KALIPH
    KALIPH --- ---
    Dát tam "li" by bylo jako nachcat do vína.
    MICHALANGELO
    MICHALANGELO --- ---
    NECECH: tím se však obsah relativizuje
    NECECH
    NECECH --- ---
    MICHALANGELO: občasné "li" by se mi v tom líbilo
    MICHALANGELO
    MICHALANGELO --- ---
    Tážu se sebe
    jsem člověk a bůh
    krvácím a ožívám znovu
    jsem hmota i víra
    známe se už miliardy let
    spadli jsme z nebe
    NECECH
    NECECH --- ---
    TOMASZ: Tvůj názor beru na vědomí a nikoli na lehkou váhou, ale domnívám se, že vzniká na základě toho, že nevnímáš rozdíl mezi primárně psanou a primárně mluvenou poezií.
    Primárně psaná poezie je určena pro čtenáře, zatímco primárně mluvená poezie je určena pro posluchače. Ta psaná poezie recitací většinou nic nezíská, ale často něco ztrácí, protože posluchač nepostřehne souvislosti mezi první a x-tou strofou, nedokáže sledovat paralelně dvouznačné interpretace, nedokáže pochopit komplikované metafory, atd., prostě nemá čas o tom přemýšlet.
    Ta mluvená poezie se proto vyznačuje především větší mírou redundancí. Zde pojem refrén vůbec získá nějaký význam, u psané poezie uvažovat o nějakém refrénu, je nesmysl.
    Takže já se domnívám, že tvůj pocit nudy pochází odtud, že si nedokážeš představit žádné smysluplné hudební ztvárnění. Text mojí písně "Dracula" je záměrně vysoce redundantní a je záměrně obsahově minimalistický, aby právě fungoval jako píseň. Jako báseň je to samozřejmě velká nuda.
    Mimochodem se domnívám, že jako průměrně vzdělaný český intelektuál jsi přehlédnul citát Goetheho. ;-)



    Dracula

    *** (Am, C, G, Am) ***

    vstávej pěkná dívenko
    otevři okno na ulici
    je temno
    černočerné temno

    vstávej pěkná dívenko
    oblékni se, pojď na ulici
    je temno
    černočerné temno

    pojď sem pěkná dívenko
    čekám zde na ulici
    je temno
    černočerné temno

    pojď sem pěkná dívenko
    neboj se
    na ulici je temno
    černočerné temno

    jsi moje až do smrti
    která přijde brzy
    neboť ptáci v lese mlčí

    jsi moje až do smrti
    tak to má být



    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: Problém toho textu je, že je děsně nudný, i když je to píseň, i když báseň, i když ho 5x zopakuješ, přeložíš do libovolného jazyka, i když se to třeba někomu nelíbí, i když...
    NECECH
    NECECH --- ---
    TOMASZ: je to work in progress, takže díky za upozornění, ale... o jiné pointě zatím neuvažuju, rozhodně je nutno dále rozpracovat stávající text; nevím, zda jsi postřehl, že se jedná o píseň, jak tě znám, tak spíš ne, tedy pro představu: strofa Am, C, G, Am, refrén zatím: ???... začal jsem to psát česky, ale pak jsem to přeložil do němčiny, abych svým německojazyčným posluchačům mohl přiblížit význam a stalo se následné - viz níže, teď přemýšlím o tom, jak přeložit změny zpět do češtiny... :)



    ***

    steh auf schönes mädchen
    öffne das fenster auf die strasse
    dort ist es dunkel
    stockfinster dunkel

    steh auf schönes mädchen
    zieh dich an und komm auf die strasse
    dort ist es dunkel
    stickig, heiß und dunkel

    komm her schönes mädchen
    ich warte hier auf der strasse
    hier ist es dunkel
    stockfinster dunkel

    komm her schönes mädchen
    fürchte dich nicht
    auf der strasse ist es dunkel
    stickig, feucht und dunkel

    du bist mein bis in den tod
    und der kommt bald
    denn die vögel schweigen im wald

    du bist mein bis in den tod
    doch ohne blut
    ist das leben nicht gut

    du bist mein bis in den tod
    so soll es sein
    ich bin dein lieber dracula



    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NECECH: Očekával jsem napjatě trochu jinou/silnější pointu. Něco asi takhle:

    roztáhni své paže
    dej mi trochu blaženosti
    drahoušku, své temno
    dusné, vlhké temno

    tvůj
    Napoleon Bonaparte


    ;)
    NECECH
    NECECH --- ---


    ***

    vstávej milá dívenko
    otevři okno na ulici
    je temno
    černočerné temno

    vstávej milá dívenko
    oblékni se, pojď na ulici
    je temno
    dusné, vlhké temno

    pojď sem milá dívenko
    čekám zde na ulici
    je temno
    černočerné temno

    pojď sem milá dívenko
    neboj se na ulici
    je temno
    dusné, vlhké temno

    roztáhni své paže
    dej mi trochu blaženosti
    drahoušku jsem tvůj
    -Dracula



    NECECH
    NECECH --- ---
    GRAFOMAN

    grrrrrrr
    grafo grafo
    man man man
    Grafoman Grafoman
    pozor pozor
    grafo grafo
    man man man
    Grafoman Grafoman
    graphomane
    grafomane
    le grafoman
    ná3 hrdina: grafoman
    grafo grafo
    man man man
    grafoman grafoman
    co to má jako bejt
    grafo grafo
    man man man
    Graf Vormann?
    grafoman!
    aaaaarg
    NECECH
    NECECH --- ---
    KONZUM23: meč? meč z šungitu by byla taky sranda, ale asi by se hned rozbil, podobně jako šurikeny... http://www.sungit.cz/
    NECECH
    NECECH --- ---
    KONZUM23: navíc jeden postřeh – co básník myslí slovy "bez milosti"? že své milované dá šungitem po hlavě?
    NECECH
    NECECH --- ---
    NENÍ to od Nečecha, neboť Nečech nepíše o šungitech, jen o šurikenech. Když tak o tom přemýšlím, proč nezkusit zakomponovat něco jako šurikeny z šungitu?
    NECECH
    NECECH --- ---
    KONZUM23: po opětovném přečtení musím uznat, že to je próza ve verších, ten citovaný text se mi jinak líbí, já mám nejradši primitivní věci :)



    v neděli dělaj jen kurva a benga
    nevím, nevím, koho z nich zvát
    až dopíšu další verše ve slangu
    šukat chci a potom spát
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    ...a pak taky: k hlavním symptomům stárnutí podle Cimrmana patří neschopnost myšlenku udržet a neschopnost myšlenku opustit. ;)
    MALEMKRALOVNA
    MALEMKRALOVNA --- ---
    Ja myslim ze to je vtipne ... jen si myslim ze se to zbytecne precenuje ... zjevne to bude tim ze uz je tu pak malo veci tak vtipnych a proflaknutych.
    NECECH
    NECECH --- ---
    TOMASZ: pravda vždy působí nejvíce nevěruhodně ;) http://www.spreeradio.de/nachrichten/berlin/rabbiner-von-jugendlichen-verpruegelt

    KONZUM23: chápu: gay-ši; já nevidím AP jako vodu stojatou, ale proud něčeho, někdy v tom hrajou velkou roli tělesné šťávy, ale tak to s poezií bývá, zejména s amatérskou / autorskou; uvidíme, jak funguje nové "varování" – že by mladí rebelové vzdali naděj stropit skandálky a šli rovnou sem, kde najdou příjemnější zázemí? ; Cimrman se IMHO nemůže bránit tomu, když pod jeho jménem něco napíšeš, takže proto nejlepší český autor všech dob...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam