• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    LANDWAY
    LANDWAY --- ---
    BINARSTORM: Je možné že máš ve sliceru špatně nastavený průměr struny, nebo chybný počet kroků na mm v Z...

    pokud se mi moc zahřívá tisk, přidám další stejně vysoký předmět a díky tomu že k němu odskakuje, snižuje se to prohřívání už vystavěných vrstev

    nejlepší je přidat fotku s tiskem pro identifikaci problému
    GRAGAGROGOG
    GRAGAGROGOG --- ---
    BINARSTORM: To asi bude problém s teplotou, hotend zahřívá i spodní vrstvy když nad nimi projede... Ideální by asi bylo zvětšit proud vzduchu, možná by pomohlo i snížení teploty hotendu nebo rychlejší tisk.
    BINARSTORM
    BINARSTORM --- ---
    Zdravím, neřešil někdo následující problém?

    Pokud tisknu vrstvu na 0,1 mm tak se mi zdá, že tryska se brzo začne nimrat v materiálu a při tisku tenkých vysokých struktur tyto "odlomí" od podložky .. prostě jako by Z osa stoupala méně, než by měla.. nicméně měření šuplerou tvrdí, že Z osa jezdí tak jak má... zkoušel jsem i snížit množství filamentu (flow) na 97% možná to trochu pomůže, ale nevyřeší a menší flow už jde znát na spojitosti..

    A pokud tisknu s vrstvou 0,2 mm tak je vše ok ..
    KWJET
    KWJET --- ---
    ahoj, potřeboval bych vytisknout jednu věc, preferoval bych ABS, ale PLA je taky v pohodě.. je to cca 120x65x35 mm
    Praha
    dík Q
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    BINARSTORM: blender taky umí ozubená kola, zadá se počet zubů a pár dalších parametrů...
    BINARSTORM
    BINARSTORM --- ---
    Díky za rady, trochu jsem zapátral a našel plugin pro SketUp, funguje to super!

    Drawing gears in Sketchup. | Capolight Electronics Projects.
    https://capolight.wordpress.com/2011/01/22/drawing-gears-in-sketchup/
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    BINARSTORM: freecad? nakreslis ten obrys, vyextrudujes, oriznes hranu
    BINARSTORM
    BINARSTORM --- ---
    Čau, poraďte mi prosím v čem nejrychleji a nejsnadněji namodeluji takové kolečko.. Umím trochu ve sketchupu..

    ZELENY_CAJ
    ZELENY_CAJ --- ---
    Máte někdo praktické zkušenosti s 3mm bowdenem? Zajímá mě jak navrhnout vedení od extruderu k hotendu. Jaký je nejmenší polomer ohybu bowdenu (90stupnu)aby to fungovalo? Přestavuju tiskárnu do krabice, chci použít bowden a nevím jak vysoko dát strop nad napojení do hotendu, ať si tam to vedení dobre sedne. Díky za postrehy
    VEVERAK
    VEVERAK --- ---
    Zdravim, doted jsem byl spokojeny a kupoval material od fillamentum pres postu... ovsem ted jsem zjistil ze PC obchod co mam dve ulice od baraku prodava 3d material! :D

    nemate nekdo nejake zkusnosti tedy s:
    Filamenty 3DW
    http://3d-world.cz/filamenty-3dw/

    ?
    SPM
    SPM --- ---
    tak jsem prostříkal izopropylem, nechal oschnout a při těch 160 se z toho kouří pořád :-/ Asi to vyvezu někam do nehořlavého prostředí a nechám to nějakou dobu nažhavené. Buď se to vypálí nebo shoří :-)
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: tak při nahřívání heatbedu jsem na chladiči mosfetu naměřil 73C, po tom co se heatbed nahřeje a jenom se udržuje teplota to o 10C spadne... takže hádám že je to takový, že to fungovat asi bude, ale existujou rozhodně lepší mosfety :-)

    GANDALFSEDY: ok, díky moc, jdu mýt isopropylem a pak zkusím další pokus :)
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    SPM: skus to proplachnout bez sundani trysky jen vyndej vsechny plastovy trubicky a tak ... nevimjestli se to zahriva, nekde sem vydel ze tam davali ptfe(nebo podobnou) pasku na utesneni
    SPM
    SPM --- ---
    GANDALFSEDY: jako teoreticky asi rozebrat můžu, ale ono to sundavání trysky bylo nějaký hardcore, ne? respektive mám za to, že se to muselo nějak utahovat/povolovat v zahřátym stavu nebo něco takovýho.
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    SPM: muze to bejt zbytek nejakyho mazadla z obrabeni, jestli to muzes rozebrat do mrte skus to vytrit acetonem nebo isopropylem
    SPM
    SPM --- ---
    GANDALFSEDY: vysloveně spáleně to nesmrdí... je to takovej ten divnej pačuch, asi jako když jsem zapínal elektrický topení, na který se několik měsíců prášilo. Teď jsem zkusil, že to teda nechám nahřát víc a někde při 160C z trysky začal jít ven slabý bílý kouř... to se mi přestalo líbit víc, tak jsem to zas vypnul. Rozebral jsem to a viditelně nikde nic poškozeného není - ani část, kde je to chycený do plastu, ani nic přímo na tom j-headu. Tak nevím jestli při výrobě nějak zasrali něčím vnitřek tý trysky nebo co jsem to tam připálil...
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    SPM: bych rek ze pokud to je z toho z ceho to ma byt tak to je normalni ja mam na hot endu taky neco z plastu ale nikdy to nesmrdelo mozna ze smrdi necojinyho ... checkni jestli neni natavenej drzak ... tam kde se hot end dotyka abs/pla na tiskarne ...
    SPM
    SPM --- ---
    jinak co ten smrad? je to u novejch věcí normální a nic se neděje dokud to nezačne ukapávat nebo mám zpozornět?
    SPM
    SPM --- ---
    GANDALFSEDY: ok, díky, pohraju si :)
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    SPM: mrkni n zdrojaky da se tam zapnout podpora pidu/bang-bangu pak pomoci tech kodovych prikazu v protntrface nechas uelat profil a budes to skakani videt mnohem min
    SPM
    SPM --- ---
    GANDALFSEDY: aha, díky, povyzkoušim. Je možný, že to něco takovýho má - když jsem tam nechal nastavenejch 60, tak to chvíli lítalo, ale po pár minutách už zapínal tak, že to držel obstojně. Asi jsem nemohl čekat, že to na první zapnutí dá bezchybně :)
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    SPM: pid je ze si firmware udela profil a presne vy kdy ma s danym hw vypnout ohrivani aby se ta teplota drzela na tom kde chce a nelitala moc nad ani pod takovy chytry drzeni dane teploty ... skus gogle pokud chces presneji ,.. bang- bang ohreje vypne a nepocita s tim ze to jeste chvili bude ohrivat ani s tim ze kdyz to ohrivani vypne tak ve chvili kdyz ta p=tepolota spadne a on to zapne tak bude chvili trvat nez to zacne zase ohrivat tim padem to vic lita ...
    VEVERAK
    VEVERAK --- ---
    SPM: nezvlada to normalne fungovat pri tak nizkych teplotach :) rozhodne kouzset na vice nez 35C
    SPM
    SPM --- ---
    GANDALFSEDY: pid je co? jinak teď při pokusama s většíma teplotama to vypadá líp... už jsem si konečně všimnul LEDky na RAMPSech - on vypne nahřívání při dosažení teploty, akorát že u těch nižších teplot to vyleze ještě o dost výše...

    nicméně, jak moc má vypalování novýho hotendu smrdět? :) ten muj (PEAK) při přesáhnutí 100C celkem zavoněl po místnosti :-D
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    SPM: nejspis to vyleze protoze to nema udelanej pid nebo to pid nepouziva a jede bang-bang
    SPM
    SPM --- ---
    SPM: tak oprava - off z pronterfacu funguje, LED zhasnou, jenom to má nějakou setrvačnost ještě, takže po vypnutí to o několik stupňů ještě vyleze...
    SPM
    SPM --- ---
    Jsou v Marlinu u těch výstupů nějaký ochrany typu měření odporu a minimální teploty při zahřívání? Začal jsem teď dělat nějaké testy s elektronikou rozházenou po pokoji a narazil jsem hned na dvě divné věci. Nahrál jsem do arduina údajně úplně stejný FW, co byl na té funkční (jenom jsem upravoval typy thermistorů tak, aby ukazovaly něco jako pokojovou teplotou). První divná věc je to, že když zapnu jenom samotnou elektroniku s 12V zdrojem a připojeným thermistorem pro heatbed a zapnu vyhřívání heatbedu, tak graf v pronterfacu změní target, ale okamžitě ho shodí zase na 0 - jako by to hned vypnul. Heatbed připojenej nebyl, měl jsem na svorkách akorát voltmetr, kterej si napětí ani nevšim. A druhá věc která se mi fakt hodně nelíbila je to, že jsem zapojil hotend vč. napájení, přilepil jsem na něj pro jistotu ještě jedno čidlo na multimetru. Nastavil jsem teplotu na 35C, začalo to vyhřívat, termistor ukazoval teplotu správně (+- stejně jako druhý měřák), nicméně křivka začala stoupat klidně dál přes 35C... na 45 jsem v pronterfacu vyhřívání vypnul a po tom, co to stoupalo dále, jsem vytrhnul napájení ze zdroje. Má ten firmware nějakou snahu, že když už začne topit, tak topí na nějakou minimální teplotu nebo je prostě posraný a nereguluje?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    GRAGAGROGOG: Ale budeš se s ním srát mnohem dýl a riskuješ, že to stejně nebude ono. Dát tam ověřenej mosfet je sice o pivo dražší, ale spolehlivý řešení.
    GRAGAGROGOG
    GRAGAGROGOG --- ---
    ZALI: Nj, ale moje řešení je levnější :D
    ZALI
    ZALI --- ---
    GRAGAGROGOG: Tam tě zajímá spíš ta 7, ne? Při 5V na Vgs se tam plácáš kolem 15A Id. Já jsem teda koupil http://www.farnell.com/datasheets/1674797.pdf
    Při 5V Vgs má pod 5 mOhm a Id tam můžeš cpát dokud nezačne hořet pouzdro :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam