• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    GHORMOON
    GHORMOON --- ---
    SPM: si ty problemovy modely vytiskni pomaleji a uvidis, ne? :) jinak 0.3v na trimmeru nemusi stacit, ja tam mam skoro 0.5 (ale taky zalezi, co tam mas za motor, no ... zkousej :))
    SPM
    SPM --- ---
    Tak mě to přeskakování motorků na X/Y taky dostihává :-/ Dělá mi to jenom na některých modelech (na nich to typicky přeskočí každých pár vrstev), jiné vylézají opakovaně bez problémů. Původně jsem myslel, že to dělá tam, kde kvůli infill thresholdu dělá velkou souvislou plnou vrstvu, ale už se mi to objevuje i jinde, možná se to objevuje někde, kde to hodně akceleruje. Přeskakuje hlavně Y, ale je to k pozorování i na X. Moje LM8UU ložiska mi přišly dost na prdel, ale když se hlazenky promastí, tak se to pohybuje celkem normálně. Napětí na trimmeru na krokáčích mám teď 0,3V (měřeno laciným multimetrem, vypovídací hodnota 0 :-) ), motory od X a Y jsou po několika minutách tisku celkem dost teplé (když na ně silněji přimáčknu prst, tak je to dost nepříjemné, smažit vajíčka na tom ještě nejde. Takovým tím termistorem co se dává k multimetru jsem na povrchu motoru naměřil někam pod 50C, ale vypovídací hodnotou si taky nejsem jist). Motory od Z a extruderu (které nepřeskakují vůbec) jsou úplně studené (na extruderu mám i nějaké nižší napětí, wade extruder a je tam nějaký větší motorek). Nějaké nápady co s tím? Nebát se a přihulit ještě více proudu do motoru nebo to nejspíše už nepomůže? Vyházet ložiska, když nelítají jak namydlený blesk? Kontaktama na RAMPSu si taky nejsem jist - neměl jsem krimpovací kleště a do těch pitomejch pinů jsem to nějak bastlil kombinačkama... (ale zase ty ostatní nepřeskakujou a hádám že tohle by skákalo spíše všude, než jenom u některých modelů). Nebo se přestat pokoušet z toho vyždímat zrychlení, co jiná tiskárna dávala a zkusit ve firmwaru natvrdo maximální zrychlení snížit?
    MICA
    MICA --- ---
    TEAPACK: Nakonec jsem to navrhnul bez toho :)
    MICA
    MICA --- ---
    Zdar, nemáte tušení kde by se daly sehnat tyhle nebo podobné rohové spojky pro kombi stojky?
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    osobně tisknu na 3mm sklo od sklenáře, taky tuším nějak kolem 20 kč za kus, testoval jem tenčí i hrubší a 3mm se osvědčily nejlíp..
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    VISOPIMUS: mrkni po obchodech v oddeleni kuchynskych veci po sklenenych podlozkach pod hrnce ... pokud sou potisteni tak dratenku na ne .. to sou temperovani aby vydrzeli teplotu z horkych hrncu
    SPM
    SPM --- ---
    VISOPIMUS: nevim, co je super odolny sklo, ale jestli je tam tabulka 2mm tlustyho obycejnyho skla, tak to jde koupit normalne u kazdyho sklenare :) ja jsem daval neco pres dvacku za jedno (kupoval jsem jich umyslne vic, protoze se nam uz jednou stalo, ze jsem odloupl abs vytisk i z kusem skla :D)
    VISOPIMUS
    VISOPIMUS --- ---
    Hmmm, tak jsem zjistil, ze to super odolny sklo, co mam na prusa i3 mi prdlo. ale ne jako pavouk, ale spis takovej odstepek... Predpokladam, ze se da koupit kdekoliv, a ze nebude stat moc ;) Nebo se pletu? :)
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    Ember's Electronics and Firmware are now Open Source
    http://learn.ember.autodesk.com/blog/ember-open-source-electronics-and-firmware
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: ten neregulovatelnej mrdkavětrák je z gme :-) Kdybych aspoň věděl, se kterym to PWM spínání fungovat bude...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Popelnice, gme.cz
    SPM
    SPM --- ---
    VEVERAK: RAMPS. Řešil jsem to tu pár měsíců na zad - ventilátor k trysce není (mám tam PEEK, který aktivní chlazení nemá), ale čistě na chlazení výtisku pod sebou při tisku z PLA. Problém právě byl ten, že ten můj větrák regulovat elektronicky nejde - RAMPS tomu přes PWM spíná napětí, což na tomhle typu nefunguje, takže buď jede na plné koule nebo vůbec...
    VEVERAK
    VEVERAK --- ---
    SPM: co mas za elektroniku? zapoj to do "fan" portu od elektroniky a nalad si vykon ktery ti bude vyhovovat, neni to "best solution" ale "good enough" na vyladeni a pak reseni odporu, also to je dodavany ventilator k trysce? pokud ano tak by mel byt OK a nemelo by potreba regulace :)
    SPM
    SPM --- ---
    Hmm, tak problém bude asi ještě někde jinde... teď jsem se já blb podíval líp a on hotend místo na 200C je zahřátý na 170, což se patrně nelíbí už ani PLA... problémem je ten můj pitomej větrák, kterýmu nejdou regulovat otáčky a ještě jsem nekoupil odpor, takže větrák jede na plný koule... a jak to vypadá, tak i po oblepení trysky kaptonem se to nestačí zahřívat (nebo alespoň ne s max výkonem, co má povolený PID). Grrrrrr.
    SPM
    SPM --- ---
    Asi mám zase blbou otázku, ale nějaké tipy jak správně vyměnit ABS strunu za PLA, případně kolik toho před tiskem protlačit, atd? Koupil jsem si první PLA strunu, za teploty pro tisk z ABS jsem strunu vyměnil a protáčel přes trysku, dokud z toho netekla barva nové cívky, pak jsem vytočil ještě kousek. Pustil jsem tam kalibrační kostku a stává se mi to, že to při tisku přestane tlačit materiál - kolečka od extruderu se netočí, motor na extruderu syčí a ani rukou nejsem schopnej ten plast protlačit. Tipuju, že je to tím, že v tý trysce jsou ještě někde zbytky ABS, které se při těch 200C neroztaví a ucpe se to (ono i na těch výtiscích je chvílema vidět šmrnc původní barvy...). Ale nenapadá mě, jak se toho spolehlivě zbavit. Mám prostě hodně protočit při vyšší teplotě nebo mám napíču hotend, ve kterym zůstávají zbytky?
    VEVERAK
    VEVERAK --- ---
    AXTHEB: yep
    GRAGAGROGOG
    GRAGAGROGOG --- ---
    Na chlazení motoru se vyser. Využít motor naplno u i3 naprosto nemá smysl. Ideální je mít to nastavený přesně na hranici kdy už by to ten motor nezvládl +pár procent pro bezpečnost. Cokoli navrch nepřináší žádnou výhodu a jen to bude víc rezonovat.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Když je tiskárna vypnutá, dá se tim vozíkem lehce posunovat?
    VEVERAK
    VEVERAK --- ---
    EDIT:
    jeste si s tim asi zkusim pohrat, ale stejne jsem chtel na Y ose neco co zvladne realne vyuzit naplno ten motor ( i za cenu ze ho budu msuet chladit)
    (2.5A motory)

    also, loziska na Y ose jsou tak ... mesic nova? :)
    VEVERAK
    VEVERAK --- ---
    GRAGAGROGOG: neco je v pyci s driverem, po "pootoceni potaku doleva a pak doprava" jsem na tom ze to dela co vrstvu na modelu ve stylu tohohle

    http://i.imgur.com/etrxi3z.png

    ... objednavam 3A driver tim padem :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam