• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    GRAGAGROGOG
    GRAGAGROGOG --- ---
    AXTHEB: 100°C už možná bude moc, záleží na typu použitých magnetů v rotoru (ty "nejhorší" degradují už při 80°C) a výrobní toleranci... je klidně možný že se to díky tepelné roztažnosti začne dřít.

    AXTHEB: Ale mechanickou pevnost to ztrácí i dřív... záleží taky na aditivech.
    GHORMOON
    GHORMOON --- ---
    AXTHEB: tolik mu zas nemusi dobre snaset plastovy dily kolem :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Hele krokáče budou ok minimálně do 100°C, tam bych se přehřívání nebál.
    GHORMOON
    GHORMOON --- ---
    SPM: koukam ja tam mam SX17-1003LQEF, ktery sou delany na vetsi proud, takze srovnavat napeti s moji konfiguraci asi nebude ok :)

    kdyz to zpomalis, tak se to holt bude tisknout dyl. pokud trvas na rychlosti (a chces to trapit), tak si na ty motory nalep chladice z chipsetu treba :) ale doporucuju to s tou teplotou motoru neprehnat :) (bohuzel nemam nic cim bych rozumne presne zmeril svoje :( )
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: já jsem poslední dny vysloveně zenovej mistr klidu :-) Jenom nevim co je lepší - přenastavení slic3ru/FW patrně zpomalí rychlost tisku, to druhý zase ohřeje motory, který mi i teď přijdou už celkem teplý... tak nevim :-)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Záleží jak seš netrpělivej ;)
    SPM
    SPM --- ---
    GHORMOON: tak když problémovýmu modelu při tisku pošlu M220 S80, tak vyjede v pohodě. Jaký je teda doporučovaný postup co s tím? Napadá mě přidat proud do krokáčů, snížit rychlosti v nastavení slic3ru nebo omezit tu maximální akceleraci (asi nejlíp rovnou ve FW). Nějaká praktická rada tedy co z toho je nejlepší v případě, že kroky přestanou vynechávat při nižší rychlosti? Díky :-)
    GOZER1
    GOZER1 --- ---
    Kdyby někdo prodával Rebela 2, tak mám zájem.
    SPM
    SPM --- ---
    GHORMOON: Pravda, to se dá i jednoduše sprasit tím magickým gcodem za běhu :-) Jinak motory na osách jsou SX17-0503LQEF od microconu.
    GHORMOON
    GHORMOON --- ---
    SPM: si ty problemovy modely vytiskni pomaleji a uvidis, ne? :) jinak 0.3v na trimmeru nemusi stacit, ja tam mam skoro 0.5 (ale taky zalezi, co tam mas za motor, no ... zkousej :))
    SPM
    SPM --- ---
    Tak mě to přeskakování motorků na X/Y taky dostihává :-/ Dělá mi to jenom na některých modelech (na nich to typicky přeskočí každých pár vrstev), jiné vylézají opakovaně bez problémů. Původně jsem myslel, že to dělá tam, kde kvůli infill thresholdu dělá velkou souvislou plnou vrstvu, ale už se mi to objevuje i jinde, možná se to objevuje někde, kde to hodně akceleruje. Přeskakuje hlavně Y, ale je to k pozorování i na X. Moje LM8UU ložiska mi přišly dost na prdel, ale když se hlazenky promastí, tak se to pohybuje celkem normálně. Napětí na trimmeru na krokáčích mám teď 0,3V (měřeno laciným multimetrem, vypovídací hodnota 0 :-) ), motory od X a Y jsou po několika minutách tisku celkem dost teplé (když na ně silněji přimáčknu prst, tak je to dost nepříjemné, smažit vajíčka na tom ještě nejde. Takovým tím termistorem co se dává k multimetru jsem na povrchu motoru naměřil někam pod 50C, ale vypovídací hodnotou si taky nejsem jist). Motory od Z a extruderu (které nepřeskakují vůbec) jsou úplně studené (na extruderu mám i nějaké nižší napětí, wade extruder a je tam nějaký větší motorek). Nějaké nápady co s tím? Nebát se a přihulit ještě více proudu do motoru nebo to nejspíše už nepomůže? Vyházet ložiska, když nelítají jak namydlený blesk? Kontaktama na RAMPSu si taky nejsem jist - neměl jsem krimpovací kleště a do těch pitomejch pinů jsem to nějak bastlil kombinačkama... (ale zase ty ostatní nepřeskakujou a hádám že tohle by skákalo spíše všude, než jenom u některých modelů). Nebo se přestat pokoušet z toho vyždímat zrychlení, co jiná tiskárna dávala a zkusit ve firmwaru natvrdo maximální zrychlení snížit?
    MICA
    MICA --- ---
    TEAPACK: Nakonec jsem to navrhnul bez toho :)
    MICA
    MICA --- ---
    Zdar, nemáte tušení kde by se daly sehnat tyhle nebo podobné rohové spojky pro kombi stojky?
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    osobně tisknu na 3mm sklo od sklenáře, taky tuším nějak kolem 20 kč za kus, testoval jem tenčí i hrubší a 3mm se osvědčily nejlíp..
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    VISOPIMUS: mrkni po obchodech v oddeleni kuchynskych veci po sklenenych podlozkach pod hrnce ... pokud sou potisteni tak dratenku na ne .. to sou temperovani aby vydrzeli teplotu z horkych hrncu
    SPM
    SPM --- ---
    VISOPIMUS: nevim, co je super odolny sklo, ale jestli je tam tabulka 2mm tlustyho obycejnyho skla, tak to jde koupit normalne u kazdyho sklenare :) ja jsem daval neco pres dvacku za jedno (kupoval jsem jich umyslne vic, protoze se nam uz jednou stalo, ze jsem odloupl abs vytisk i z kusem skla :D)
    VISOPIMUS
    VISOPIMUS --- ---
    Hmmm, tak jsem zjistil, ze to super odolny sklo, co mam na prusa i3 mi prdlo. ale ne jako pavouk, ale spis takovej odstepek... Predpokladam, ze se da koupit kdekoliv, a ze nebude stat moc ;) Nebo se pletu? :)
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    Ember's Electronics and Firmware are now Open Source
    http://learn.ember.autodesk.com/blog/ember-open-source-electronics-and-firmware
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: ten neregulovatelnej mrdkavětrák je z gme :-) Kdybych aspoň věděl, se kterym to PWM spínání fungovat bude...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Popelnice, gme.cz
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam