• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    AXTHEB: přesně obráceně, proprietární a cloud :P
    Na druhou stranu asi zatim nejkompletnější co kdy byl pro amatéry zadara :D
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    AKA_THE_A: Jaké free software, necloudové kousky nabízíš?
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    BIDAK: tinkercad ;)
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    AKA_THE_A: SketchUp?
    Ale... Nechci na všechno používat Scad a TrueSpace je už starý. Tak hledám co bych...
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    BIDAK: proč chceš používat zrovna tohle? :D
    Byť ne freeware, ale stále zadarmo (a legálně) exitujou uživatelsky přívětivější věci :P
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    BIDAK: tutorialy snad meli primo na strance, jinak sem na to nejaku dobu nesah a potreboval v tom neco udelat tak docela stacilo gugl a how to ..... a nejaky tutorial se nasel na vsechny dotazy
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    Nemůžu proniknout do FreeCadu, mě ten program přijde postiženej. Není někde nějaký dobrý tutorial?
    ZIGI
    ZIGI --- ---
    QNEDLEEQ: jsme teda dost off topic, ale nesel by treba pouzit nejak cistic/debonder na vterinaky? (http://www.adhesive.cz/PARFIX1122_odlepovac_debonder_vterinovych_lepidel_50ml.htm)... to by se to pak opravovalo jedna basen (pokud to teda zaroven nezere PLA aspol.).
    Jinak ad opravy - zaklad asi bude s tim netriskat... prece jen to nejsou bubliny... a s konstrukcnim balzovym letadlem taky clovek nemuze moc rezat o zem (i kdyz tam je oprava asi o neco malo mene narocna, i kdyz teda predstava, jak to z ty hromady trisek zase davam dohromady... :-) Navic teda vytisknout to letadlo znova je jen otazka casu, takze totalka asi nebude tolik bolet, jako u neceho co clovek stavel pul roku :-)

    QNEDLEEQ: takova vice dotazena verze swappable series od FliteTestu :-)

    Jinak, chlaci z FT z P38 byli, zda se dost nadseni - https://youtu.be/EDppqGm-x0I

    a uz koncim s offtopicem :-)
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    QNEDLEEQ: Co se do toho dává za motor?
    ZALI
    ZALI --- ---
    QNEDLEEQ: co jsem zkoušel, tak to má celkem sklon praskat v lepenejch spojích. Pokud je to tím, že používám šunt lepidlo, tak jedině dobře, protože to z toho dělá rozebíratelný letadlo s nahraditelnejma modulama :-)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    QNEDLEEQ: ale taky trochu jiný časy prosezený u kompu při modelování všech částí tak, aby byly navzájem kompatibilní... =)
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    QNEDLEEQ: Nee, to jenom já mám vyjadřovací schopnosti autisty.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    QNEDLEEQ: No nemaj. Právě.
    Kolik úsilí dalo to namodelovat a ani tam nedaj zámečky.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    QNEDLEEQ: Napasal sjem to blbě. Měl jsem na mysli lidi co to modelovali.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    QNEDLEEQ: Tohle mě právě dostává. Věnuješ obrovský úsilí modelování celýho letadla a neuděláš tam debilní zámečky? Opravdu?
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    PEEP: NO, tloušťku stěn a výplň si definuješ až ve sliceru přece.
    PEEP
    PEEP --- ---
    BIDAK: krasa, v jednoduchosti je sila :)
    ja jsem dopadnul takto: https://i.nyx.cz/files/00/00/16/41/1641624_f3199f88e04cad375749.scad?name=panty_dvere_v1.scad

    je to ale moc velke a tezkopadne, budu to muset odlehcit, nebo do toho zahucim zbytecne za hodne kvuli materialu..
    BTW. nema openscad neco automatickeho na odlehceni, kde si trebas muzes nadefinovat maximalni tloustku steny?
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    PEEP: Rádo se stalo. Není to programování, je to skriptování. Opravdová síla OpenSCADu tkví v procedurálním generování objektů podle parametrů. Plus matematické operace typu Minkowského součtu atd.

    Já teď třeba dělal takovýhle filtr se soustavou vnitřních kanálků. Pár bajtů textu a co to udělá. To je ta síla.


    $fn=64;

    difference ()
    {
    union () {
    cylinder (5,d1=37.8, d2=35.3);
    cylinder (1, d=45);
    }
    translate ([0,0,0]) cylinder (4,d=4);
    for (d=[5:3:15]) {

    for (a=[0:60:300])
    {
    translate ([d*sin(a), d*cos(a),1]) cylinder (5,d=1.5,$fn=6);
    }
    }
    for (a=[0:60:300])
    {
    translate ([0,0,2.5]) rotate ([0,0,a]) cube ([1,30,3], center=true);
    }
    }
    PEEP
    PEEP --- ---
    BIDAK: chapu co tim myslis, asi jsem se nechal trochu unest tim, ze by to mohlo byt tak jednoduche :-)
    Tedka to cele prepisuju a snazim se to udelat trochu elegantneji, az budu mit nejaky dalsi zasek, tak dam vedet. (a nebo finalni verzi:)
    kazdopadne diky moc za pomoc.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    QNEDLEEQ: Aha. To se ovšem dá napravit. :)
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    PEEP: Tak jsem se na to kouknul a je to celý trochu mimo. Tohle nemůže dělat to co chceš. Uvědom si, že pokaždý když voláš nějaký modul (třeba pant ()) tak ti ho to celý vykreslí. To znamená že když například jednou voláš pant () a děláš do něj dirky a potom ho voláš znovu máš tam dva různé objekty které se z větší části překrývají. Pokud chceš používat moduly, což obecně je dobrý nápad, tak nakonec voláš na jedno místo v prostoru modul jenom jednou.

    Vím jak to myslíš a co po tom chceš, ale přemýšlej o tom jako o hmotných objektech v prostoru, ne jako o abstraktních procedurách.

    Pomohlo? Mám ti to nějak přepsat?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam