• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    REDSNAKE: Má velmi špatnej mechanickej i statickej design, už jenom způsob jakým se získává kolmost os je neuvěřitelně diletantskej: na dvou závitových tyčích musíš přesně najít průsečík se Z rovinou a tam utáhnout kontramatky, v praxi prostě odměříš šuplerou místo, utáhneš, změříš kolmost, znova posuneš matky, změříš kolmost, posuneš matky... a tak dál, dokud nejsi aspoň v 5 setinách mm. Většinou si to musíš zopakovat kdykoliv tiskárnu přesuneš, protože ten rám není tuhej a změna polohy (i třeba jen zvednutí a položení) to výrazně rozladí (kolmost jde do háje třeba o 0.5 mm).

    Průša tohle "řeší" softwarem, kterej se snaží pomocí indukčního senzoru (kterej používají špatně* :) určit, jak je ten stroj křivej a pak to kompenzovat softwarově, ale nefunguje to perfektně (z 16MHz 8bit atmegy toho ani moc vymačkat nejde). Podzimní firmware tuhle kalibraci začal vyžadovat, tj. už tomu nešlo říct "mám mašinu kolmou, prostě začni tisknout můj g-kód", a díky pár drobným chybičkám v té dané verzi (zapomněl najet v XY nad zkušební bod a rovnou začal najíždět po Z dolů) mi to nabořilo Z do heatbedu. Tam jsem viděl, jak to není tuhý, protože se to prohnulo asi 50 mm, než to prasklo.

    I kdyby ten software fungoval, tak je to stejně nefunkční kvůli rozlišení posuvů. Kompenzovaný chyby kolmosti jsou v desetinách mm na celé délce pojezdu, stroj má Z krok 0.04 mm, takže na délce výrobku to Z udělá jen pár diskrétních kroků, který na tom jsou hodně vidět, na rovných částech je zřetelnej jeden schodek každých pár cm.

    * Na indukční sondu najíždí z čela, takže opakovatelnost je potom i o řád horší, než udává výrobce. V praxi se to projeví tím, že každá kalibrace dojde k úplně jiným hodnotám :-) jednou to změří heatbed perfektně rovnej, jindy to tam nazobe třeba 0.7 mm sklon, další kalibrace změří sklon -0.2 mm, a tak dál. A podle toho to pak taky jezdí, první vrstvu to extruduje ve vzduchu, resetuju mašinu, rekalibruju a najednou to hotendem ryje do heatbedu.

    ...ale ten heatbed mají udělanej pěkně. Ten jedinej se mi na tom líbí a použiju ho jinde :)
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    Mam I3 a taky spokojenost.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    THERIDANE: Co ti nefunguje? Ja mel i3, ted Mk2 a naprosta spokojenost.
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    REDSNAKE: plus je to furt s tim akrylikem na to kasli to uz je drevo lepsi
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    GANDALFSEDY: pisou free shipping, nicmene je vyprodana..
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    THERIDANE: nebyls s prusou spokojenej?
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    REDSNAKE: na ten strance sem nenasel info o postovnem tak nemuzu presne porovnat, ten ebay je vcetne doruceni do cr a je to, zatim, v ramci eu takze be importu - tedy tech 299 je celkova cena sakumprask i s vetsim heatbedem
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    BIDAK: originál je pěkná sračka, taky jsem se nechal napálit a koupil MK2...
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    BIDAK: no, já jen, že průša začíná na 16 tisících u nás, žejo

    GANDALFSEDY: to už je cenou ale někde jinde zase
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    REDSNAKE: vyhni se tem co maji frame z acrylicu ... skoro vsude pisou ze to desne praska ... najdi si hlinikovej ... neco takovyho treba [ http://www.ebay.co.uk/...D-Printer-Prusa-I3-Kit-/272513103560?hash=item3f730bf6c8:g:h0gAAOSwo4pYcGvi ]
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    Ja ti nevim. Original je original. Automaticky bed levelling nepotrebujes a jinak je to proste Prusa, no?
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    Ahoj,

    co říkáte na Anet?
    Buy Anet 3D High Precision Quality Reprap Prusa i3 DIY Kit
    https://www.3dprintersbay.com/anet3d-reprap-prusa-i3-kit
    F_RACEK
    F_RACEK --- ---
    Jako jo no taky bych nečekal že to uživí ten notebookové je zdroj :D říkal jsem si že bude jen nějaká chyba na zdroji .. tak už jsem připravoval další dva na smrt :D
    SPM
    SPM --- ---
    F_RACEK: Tvl tohleto mě včera napadlo... Ale říkal jsem si, když jsem se díval na tu elektroniku, že by to max nevyhřívalo desku, že to přece neveme napájení z tý elektroniky. A zjevně vzalo :-D
    F_RACEK
    F_RACEK --- ---
    Tak kamarád ajtak co má větší znalosti jak já problém vyřešil :D neuvěřitelná blbost o které jsem neměl nejmenší tušení .. stačilo propojit dva piny v tom konektoru do základní desky aby se pustil ten zdroj :D každopádně díky za rady byly také užitečné :D
    PECA
    PECA --- ---
    PECA: *pak = psal!
    PECA
    PECA --- ---
    SPM: Jasně. Já si neuvědomil, že pak, že mu stolek hřeje.
    Takhle to vypadá, že se nahřeje stolek, pak tryska a pak se sw pokusí něco vykonat a zhebne to. To může klidně být bug ve firmwaru, blbý počáteční kód pro tisk modelu, nebo tak něco...
    SPM
    SPM --- ---
    PECA: zas ikdyby měl to napájení stolku zapojené blbě, tak mu nebude sice hřát strojek, ale elektronika by se neměla restartovat...

    Ještě mě napadá, jestli nemůže bejt nějaký pochybný mosfet nebo něco takového na té desce s elektronikou... že se to při vyhřívání stolku nebo hotendu nadměrně zahřívá, až umře i ta SW část...
    PECA
    PECA --- ---
    F_RACEK: Na tom HotBedu jsem si žádného rozumného údaje nevšiml. Jestli jsem dobře pochopil, cos napsal, tak tím 12 V × 6 A (cca 70 W) zdrojem napájíš elektroniku, motory, topení extruderu a tím PC zdrojem topení stolku (HotBed), je to tak?
    Zkontroluj si, jaký napětí posíláš do toho stolku na topení! Netuším, co myslíš tím "kabely co by normalne napajeli processor". Do toho stolku bys měl zapojit 12 V větev, která by měla utáhnout cca 200 W.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    400W by as stačit mělo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam