• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    SALAM23: CURA je prostě špatná. Vytiskne tak nějak přibližně něco podobnýho, jako co jsi tam dal, no. Ona nemá detekci tenkých stěn. Děkuju za zkušenosti.
    SALAM23
    SALAM23 --- ---
    BIDAK: velice - za me nej slicer,jelikoz tisknu pres usb,tak mam moznost live menit perimetr - infill - a tak- vsemozne podle potreby, coz je super,drobny jednoduchy veci tisknu ze stary cury,ale ta je dost na pikacu,nebo ten jeji slicovaci engine je nejakej pomatenej,prijde mi,ze uplne potlaci detaily
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    SALAM23: Jak jssi spokojenej se S3D? Já bych chtěl nějaký demo. Nechce se mi to kupovat jen tak.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    SALAM23: Nutno dodat že rychlost tak do 100mm/s je možná, nikoliv ideální.
    SALAM23
    SALAM23 --- ---
    JAKON: tisknu matros od Plasty Mladec a nemam zadnej problem - jako slicer pouzivam Simplify3d - pla tisknu na 200 tryska 60 podlozka -rychlost vetsinou 45mm/s na 0,1 vrstvu a povetsinou peknej vysledek- vetsinu spatnyho tisku mel na svedomi slicer "nastaveni" nejvic Cura,ktera mi v modelu co mel sirku steny o,4mm vypocitala nejaky diry v oplasteni ,nebo to tisklo nekvalitne ,hnusny rohy a pod i kdyz model byl uplne bez chyb - na fotce jsou spulky za poslednich 14 dni vsechno PM a to druhy je jak to asi tiskne



    BIDAK
    BIDAK --- ---
    A jinak já používám cooling na 35% od 1mm, musíš jet infill stejnou rychlostí jako vnější perimetr, jinak to dělá boule. Standartně 1mm tloušťku spodku a vršku, 2 perimetry. 15% honeycomb infill. A neženu rychlost do extrémů, pozná se to na kvalitě výsledku.
    Ty tvoje dlaždice bych teda jel na 0.2 mm nebo adaptivně, ale to už si musíš zkusit. 10% infill asi by stačil? A možná bez spodku.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    JAKON: Jo, já s tím tisknu, nikdy žádný problém. Asi 3 špule už jsem toho vyplácal.

    Ty problémy co popisuješ jsou daný špatnejma parametrama tisku. Uvědom si, že volumetricky nemůžeš vytisknout víc než 10mm3/s. Což dává při 0.1 vrstvě maximální rychlost 200 mm/s. To je teoretický limit daný vyhřívacím prvkem.
    Retrakce ti nefunguje, protože to máš přehřátý.
    Teplota trysky: 210 °C
    Teplota podložky: 50 °C
    Rychlost retrakce: 45mm/s
    Velikost retrakce: 4,5 mm

    Bridging ti nefunguje protože máš špatně nastavený bridge flow a speed a chlazení. Nejspíš používáš CURA a to je algoritmicky úplně ubohej SW který tahle nastavení prostě nemá a fungovat to nebude. Zapomeň. Leda bys tisknul na 40 mm/sec se zapnutým větrákem na 100%celou dobu. PLA tohle dá.
    Řešení: Použij Slic3r.
    Bridge flow: 1.05
    Bridge speed: 30 mm/s (klidně i míň)
    Cooling fan during bridging: 100%

    Uvidíš, bude to krásný.
    JAKON
    JAKON --- ---
    Máte někdo zkušenosti s materiálem od plasty mladeč, konkrétně bílý PLA?
    V práci jsme potřebovali celkme dost tisknout (Ultimaker 2) a chtěl jsem srazit náklady.. Koupl jsem špuly a udělal test na menším objektu a po troše úprav parametrů tisku to vypadalo v pohodě. Tak jsem nakoupil daších deset cívek a začal tisknout zakázku, 60 dlaždic modelu terénu, přes celou tiskovou plochu.
    Jeden problém je, že se mi zdá, že se matroš nestíhá rozehřívat a vynechává, poněvadž ze začátku tisknu jen dlouhé rovné čáry (grid výplně) a to jsem zvýšil teplotu na 240 (normálně používáme Utimaker matroš a tiskneme 220).
    Když se pak začne tvořit povrch, zdá se mi, že matoš nedokáže tak pěkně překlenout místa bez podpěry. Mám 5mm grid, tzn. max 7mm překlenutí a tři top vrstvy.
    A když už se to dotiskne povrch je takovej chlupatej a ne uplně čistej, jakoby se za tryskou pořád táhly zbytky (retrakci mam zapnutou). Vrstva 0.1 tryska 0.4. Všechny parametry byly hnaný dost do extrému aby ten tisk netrval věčnost..

    Když už jsem objednával do práce nechal sem si poslat dvě špule na doma transparent PLA. Tisknu většinou letadla z 3dlabprint. Mam Rebel 2 a s matrošem od CLexpert sem neměl problém. Mladeč se mi zasekává nebo jen tak "ukapává" a vždycky to vytvoří takovej špunt na konci heatbreaku. Zdá se mi jako by matroš měl vyšší tepelnou vodivost a prohříval se rychlejc než ostatní. Navíc musim tisknout na 240 (normálně 220) jinak se mi vrstvy nespojujou.

    Máte někdo nějakej typ co vyzkoušet? Nebo jen zahodit a nepoužívat?
    Jestli nikdo zkušenosti nemáte, tak je tohle alespoň varování :) stálo mě to dost sprostejch slov.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    JVCNC: Dyk za prachy nebo zadarmo je jedno. Simplify 3D se tváří, ale v něčem je to krok zpátky.
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    BIDAK: to je dalsi vec, ty sw jsou vetsinou zadarmo a zadarmo delat neco nejak poradne moc nejde nebo to trva neumerne dlouho a 3D tisk neni jediny segment trhu ktereho se tento problem tyka. Pritom priprava strojnich drah je klicova cast celeho procesu bez ktereho ani z nejlepsi tiskarny sveta nevypadne nic. Nicmene autodesk pry dela neco kloudneho zadarmo, vim o tom ale jen zprostredkovane.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    JVCNC: Jo, souhlasím, ten HW má před sebou dlouhou cestu, tohle je prostě konstrukčně a vývojově to nejjednodussi jak to šlo. Jestli rozběhá ten multimateriál, tak to stejně nikdy nebude úplně dobrý a bude se vyvíjet něco lepšího.
    Já ale vidím největší problémy v SW slicerů. To nemá cenu dělat multimateriál, když slicery žalostně selhávaj i na single... Hodně lidí si to nemyslí, ale já když modeluju, tak modelovat tak aby mi to slicer dobže naslicoval. Tiskárna by zvládla víc...
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    BIDAK: jen skolacke konstrukcni chyby, vzhledem k naivnimu pristupu Prusy ke konstrukci obecne to dopadnou jinak nemohlo, jen vyvoji rika issues. konecne se jeho naivni predstavy setkaly s realitou i tam kde to nejak ochcat a nejak to bude fungovat, uz nejde. Zase na tom ziska nejake zkusenosti a snad ho to posune zase dal. Ja treba to ozubene kolecko se zlabkem pro filament(od ktereho se pak odviji cela kaskada nasledujicich problemu) kritizuju jako nedostatecne funkcni konstrukcni reseni od prvni chvile co jsem ho videl.

    Reakce (i zde) byli takove, ze tak je to v poradku ze to funguje, je to tak ok a delaji to tak vsichni.

    Casem dojde i na jinou moji kritiku (doslo treba na metrickou zavitovku na Z ose, taky to napred bylo ok, stacilo to, delali to vsichni atd.). A nekdy casem treba i Prusa dojde ke korekci posuvu extruderu podle kontinualne mereneho skutecneho prurezu filamentu. Dlouho predtim ale budou jeste jine "issues" ktere prehledl a ted jsou jeste OK.

    Ocekavam (jen opakovani az budu rikat ze jsem rikal ze to budu rikat) ze mezitim dojde jeste na primarni prevod mezi motorem a remenici s remenem, pro kazdy motor samostatny driver, sprazeni Z sroubu remenem, doplneni nekterych chybejicich lozisek, vylepseni uchyceni linearnich lozisek, prechod k lisovani dilu misto tisku, eventualne alternativni triskove obrabene dily, pripadne misto krokacu alespon DC serva se zpetnou vazbou z odmerovani z mag. pasku na ose (coz nemusi vyjit vvubec nejak zasadne draz, jen to potrebuje nejaky ten cas na "issues". To vsechno zacne resit jak bude chtit zrychlit a zpresnit.

    V kazdem pripade jde dobrym smerem a ja mu fandim, jen by mohl jit trochu rychleji.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    Mno. Prusuv multimaterial se pomalu dostava do stadia pruser. Coz jsem trochu cekal, ale nepreju mu to.
    Update on Multi Material Upgrade - Prusa Printers
    http://www.prusaprinters.org/update-multimaterial-upgrade/
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    s tim prilnanim abs sem ted musel taky trochu laborovat pac UHU mi doslo a uz si ho nemuzu jen tak zajit koupit takze sem skusil pva lepidlo od cinana a na pla to bylo dobry ale abs ani prd, tak sem hned napodruhy narazil na pva od wurth a to je teprve rozdil ... ty uhu tycinky byly dobry ale vetsinou to skoncilo tlustou vrtsvou lepidla a umyvani oser ... tady totok naredim vodou natru stetcem 2 vrstvy (jakoby to tam nebylo) a pri zahrati na 95stupnu to drzi jak ma pomoci 5mm brimu(na tu velikost veci co tisknu cca dia=12 vyska 12 ale klidne mensi dia vyssi neni porblem) ... pri schladnuti pod 60 stupnu se to v pohode sunda (dostatecne schladnuti oznamuje lupnuti) takze pokud mate npristup k wurthu tak dobra alternativa pro jews ;)
    QYDO
    QYDO --- ---
    REDGUY: Je toho plnej thingiverse a všechno je to víceméně stejný
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    QYDO: Muzes prosim link na ty silentbloky?
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    QYDO: jo, já tam plánuju Raspi Zero s kamerou =)
    QYDO
    QYDO --- ---
    Jo a octoprint je naprostej základ :)
    QYDO
    QYDO --- ---
    tak bych si po skoro mesici pouzivani dovolil nahodit moje zkusenosti z prusou
    - jak jsem tu psal, tesne pred tim nez mi prisla jsem se tu docetl neci hruzostrasnou zkusenost ze ktery mi pripadalo jako kdybych skoro hodil penize do kanalu :)) no ale zadny zklamani se nekonalo. vzhledem k tomu ze to je moje prvni tiskarna, tak jsem z ni spis vydrenej, nez ze by me neco sralo... tisknu v podstate 24/7, takze uz jsem asi pochopil kam ta kritika smeruje a co by se u tyhle tiskarny dalo vyresit lip, ale pro me je to naprosto vyvazenej pomer cena/vykon
    - prusu jsem objednal jako kit, podle navodu se to dalo postavit v klidu, zadnej problem, vsechno slapalo vicemene na prvni dobrou, krome treba nastaveni vysky ty kalibracni sondy, ktera kdyz jsem to mel podle navodu, tak tryska ryla v podlozce, ve finale jsem ji vlastne posunul o dost niz, nez to zaclo fungovat)
    - natisknul jsem par veci z PLA co k tomu bylo, ale jinak vsechno tisknu z ABS
    - profily ve sliceru sedej paradne, takze to v podstate bylo dost plug and play, hrabanim se v nastaveni jsem si to ze zacatku spis rozesiral, nez ze bych se nekam posouval
    - prvni zasadni problem byla samozrejme prilnavost k podlozce... vyzkousel jsem vsechno mozny az nakonec zafungoval ABS juice, skoda ze jsem to nezkusil driv, mohl jsem si usetrit dost laborovani s koresem a nastavovani ve sliceru... ted to sem tam striknu juicem a drzi to tak jak ma
    - trochu me srala hlucnost tiskarny, ted jsem si vytisknul silentbloky na kterych tiskarna stoji a je to vazne neuveritelnej rozdil, ted uz jsou slyset v podstate jen vetraky
    - zkusil jsem i flexfill 98A, ale hned se mi to kouslo a od ty doby jsem se k tomu nevratil - jak to poladit aby to posouvalo?
    - dost me zklamalo svitici PLA od colorfabb - uplnej vysmech, musim to nechat hodinu pod mega lampou, aby to fakt lehoulince svitilo po dobu asi deseti sekund

    a to je asi tak vsechno co me v rychlosti napada, sveho vyberu vubec nelituju, naopak me to neuveritelne chytlo a tiskarnu mam v podstate v permanenci, skillim modelovani a uz mi i vydelava (koupil jsem si ji do prace)
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    TEAPACK: Tyjo, mohl by mi někdo doložit, ukázat to legendární klepání podélné osy? Mě to přijde jako hámotina.

    Jinak hodně štěstí při shánění, určitě FFF?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam