• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    SPM
    SPM --- ---
    SELECTOR_IX: Hodina je fakt nějak strašně moc, pokud nemáš nějakou hodně velkou tiskovou plochu... že by příliš tenký kabely k heatbedu?
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    SELECTOR_IX: No jasně. G4
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    SELECTOR_IX: U mě je to na 100 °C za 5 minut.
    Ale díky. Možná je v gcode nějaká delay.
    SELECTOR_IX
    SELECTOR_IX --- ---
    Pokud se jedná o desítky minut, dá se využít čekání na správnou teplotu. Např v g-codu mám nastaveno 60 stupňů na podložce, ale po spuštění tisku ručně nastavím na 95. Což u mě trvá cca hodinu. Po dosažení 95 se to přenastaví na 60, pak se začne ohřejvat extruder a tisk tím pádem následuje tak po hodině od spuštění... Pokud tedy přímo neexistuje sekvence "zdržovacích" kódů (jejich seznam by měl být na wiki pod heslem reprap)
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    Má nějaký program na tisk zpožďovač? Potřeboval bych začít tisknout se zpožděním...
    SELECTOR_IX
    SELECTOR_IX --- ---
    Vteřiňák taky zkusím, to by byla první věc, na kterou je dobrej :)
    SALAM23
    SALAM23 --- ---
    SPM: ja uz to Abs mam docela zmakly,tisknul jsem hromadu drobnosti pro zenu domu jako dekorace a do modelariny a kdyz se to vychyta,tak netreba ani nejaky smoothovani,pac ty veci pak vypadaji fakt hezky,jen to chce laborovat - tohle je abs Maly Princ zakouti moji zeny " sorry za hroznou kvalitu - foti. To ipadem"

    SPM
    SPM --- ---
    SALAM23: vteřiňák mě nenapad, vyzkouším někdy :-) já to rval na juice nebo černý kapton (ale juice asi drží ve finále stále o něco líp, z kaptonu je to zase hezky čisté). To s tím větrákem je zajímavé, to mě nikdy nenapadlo. Asi s tím zkusím zalaborovat. Já ho na ABS nezapínal vůbec, respektive párkrát jo, ale na takové hodně malé věci, kde smrštitelnost nehrála roli, ale problém byl, že to nanášelo další vrstvu, než předchozí ztuhla a celý se to zdeformovalo.
    SALAM23
    SALAM23 --- ---
    SPM:krabicky tisknu z Abs bezne,jen to chce figl na rohy - pouzivam je treba i na kryti veci co hodne topi a zadnej problem - tady je case na arduino uno + cnc shield "drivery na shieldu docela topi" cely je to namontovany na zdroji od pc,taky topi jako krava,x hodin provozu a zatim se nic nekrouti,abs netisknu do juicu,ale do vterinaku,da se v klidu ocistit acetonem,roztahnu kartou po podlozce par kapek,teplota podlozky je nastavena na 110 po prvni vrstve snizuju teplotu o 10 stupnu a zapinam vetrak na 10% to samy nastavim az do ctvrty vrstvy takze celej tisk mam pak podlozku na cca 70stupnich a vetrak mezi 50 - 100% kdyz se to zacne ofukovat od spodnich vrstev,tak mi prijde ze se to zveda o milion procent min,nez kdyz se nechladi,nekde jsem cetl,ze abs 1,75mm ma smrstitelnost az 8% pri chladnuti,tak kdyz jednotlivy vrstvy rychle vychlanou,rovnou se smrsti a nezvedaji rohy,na maly veci se mi osvedcilo chladit na 100% uz druhou vrstvu - jo a ta vyhoda vterinaku je ze za tepla je to uplne neodlepitelny a kdyz podlozka schladne na pokojovou teplotu vyrobek uplne sam odskoci,netreba ulamovat a udrzi i ty rohy ce se kolikrat chteji odlepovat

    SELECTOR_IX
    SELECTOR_IX --- ---
    SPM: já ten ventilátor rovnou otočil, aby nefoukal, ale tahal, druhej vypnul, ale stejně to moc nepomohlo.
    SPM
    SPM --- ---
    THERIDANE: jsem si řikal, že v autě by to přežít mohlo. Chyba :-)

    SELECTOR_IX: Hele jo a ne, to je jedna z těch záhad, kterou jsem pořád nevyřešil. Doma mám rebelixe, co jsem stavěl sám (teď teda po stěhování je nějakou dobu zavřenej v krabici, nemám ho kam postavit) a na něj jsem dal nějakou čínskou kopii peekovýho j-headu. A to sice netiskne nějak zvlášť krásně, u PLA to za sebou zanechává vlasy, ale překvapivě na tom z ABS jsem schopnej vytisknout fakt hodně velký věci. Tohle by asi prošlo; už jsem na tom z ABS tisknul kryt pro raspberry s tím oficiálním 7" displayem, bylo to přes celé 20cm sklo a sice se o něco zvedly rohy, ale jinak to vyjelo ok. No a naproti tomu v práci mám koupenýho rebelixe, ve kterym je rebelmod, tiskne to výrazně hezčeji, ale už trochu větší věci z ABS se mi začínaj dost zvedat a následně i praskat... Trochu to vylepšilo, když jsem vyrobil deflektor, který ten vzduch pro chlazení hotendu fouká nahoru, ale pořád to není ono...
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    GANDALFSEDY: No, lidi říkaj, že 100°C po dobu 1h vlatnosti PLA vylepší. No nevim. Nezkoušel jsem. Každopádně na trhu je PLA která vydrží přes 100 °C, ale dost drahá.
    SELECTOR_IX
    SELECTOR_IX --- ---
    SPM: a z ABS, HIPSu ani PET to takhle veliký nevytiskneš. Celkem peklo, co :(
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    BIDAK: mozna bych skusil sekundovy lepidlo nebo "nalakovat epoxydem" ... sekundakem sem utesnovat formicku na mejdlo a to fungovalo ale na teplo netusim ...
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    SPM: Pry to jde zlepsit v post procesu. No nevim.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    SPM: PLA se přesně takto chovat má - její teplota skelného přechodu je 60-65 °C (podle směsi), to v autě přes léto dosáhneš snadno :)
    SPM
    SPM --- ---
    Hmm, ta teplotní odolnost PLA je fakt hodně mizerná :-) Měl jsem v autě krabičku z PLA v kastlíku spolujezdce, byly v tom naházeny náhradní žárovky, pojistky a pod. ptákoviny. A takhle dopadla. To víko je navíc zprohýbané nahoru a dolů, takže to nejde ani otevřít :-D

    SALAM23
    SALAM23 --- ---
    SELECTOR_IX: jo - ale na cnc shield a na silny motory -koukni na tohle video,je to tam hezky vysvetleny https://youtu.be/89BHS9hfSUk
    SELECTOR_IX
    SELECTOR_IX --- ---
    No... Tisk proběhl... Ale nasucho. Motor nemá sílu vytlačit strunu. Jsou tam drivery na krokový motory (první tiskarna je nemá) - kdesi jsem vyčetl, že na tom trimru ma bejt 0.2V oproti zemi. Ja mam 0.5 na extruderech a 0.9 na motorech. Seřizoval to tu někdo někdy?
    SALAM23
    SALAM23 --- ---
    SELECTOR_IX: vidis - chvilka laborovani a pokus omyl metoda a budes fungovat :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam