• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    NAVITAS
    NAVITAS --- ---
    BIDAK: Dobrý vědět! Tak naštěstí tam mám PLA.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    NAVITAS: Taky mám průšu a skoro všechny problémy co budeš řešit budou o podávání filamentu. Zbytek budou tvoje chyby.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    SPM: On Průša má Tmax právě 255, pokud tam má ABS je to tak akorát a pokud PLA tak to neva.
    SPM
    SPM --- ---
    BIDAK: jako já jsem samozřejmě myslel nahřát hotend tiskárny, ne tomu pomáhat zapalovačem :-)
    NAVITAS
    NAVITAS --- ---
    BIDAK: Super, díky moc ! :)
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    NAVITAS: Neohřívá. To prostrčíš. Jinak tohle se prostě naučíš. Vyjímečně se stane že kolečko přeskakuje a skoro vždycky to prostrčíš.

    V tvém konkrétním případě:
    Zahřej trysku na 255°C
    Připrav si filament
    Zaveď normálně nový filament.
    Vytiskni nějaký test abys měl jistotu že to nepřeskakuje.
    Hotovo.
    SPM
    SPM --- ---
    NAVITAS: j, normálně to ručně dáš ohřát na nějakou takovou teplotu, co používáš i při tisku - aby to tavilo ten filament, co tam uvíznul. Takže bych zkusil nějakých 230C a pak to vyšťouchnout kusem struny ven.
    NAVITAS
    NAVITAS --- ---
    SPM: Takže když to ohřeju, tak se to ohřívá až takhle vysoko? Díky moc za rady!
    SPM
    SPM --- ---
    NAVITAS: Nn, strkal jsem strunu přesně jak se tam strká, ale nechal jsem si to takhle odkrytý a místo abych točil kolečkem / motorem, tak jsem ji prostě rval rukou dál směrem do trysky. Já to měl teda na RebeliXu jednodušší v tom, že tam je wade extruder a můžu teda vyndat celý kolo s tou zubaticí a nestojí mi nic v cestě. Nicméně i tady to IMHO půjde rukou prostrčit, ta zubatice asi nebude moc překážet, když tam není to přítlačné ložisko.
    NAVITAS
    NAVITAS --- ---
    SPM: Asi až po dvou třech vrstvách, první to vytisklo hezky. Ještě připojim obrázek, nějak jsem ho zapomněla přidat :). Strkal jsi strunu jakože opačnym směrem? O_o

    SPM
    SPM --- ---
    NAVITAS: začalo to dělat už při první vrstvě? může být Z moc nízko, že prostě tlačíš ten plast do trysky, která je moc přilepená na podložku a nemá kam vytékat. Případně moc nízká teplota, kdy se to nedaří tlačit ven... Na uvíznutý plast v tom spodku se mi většinou povedlo to, že jsem vzal nějaký kus snad PLA struny, hotend jsem nahřál na nějakou vyší teplotu a strkal jsem tam rukou tu strunu - prostě jsem ten ulomenej zbytek protlačil takhle rukou přes trysku ven.
    NAVITAS
    NAVITAS --- ---
    Ahoj! Dotaz (pomoc prosím :) ) - sestavila jsem si novou tiskárnu od Průši, zkalibrovala a začala tisknout. Ale zachvíli mi přestal vytékat filament. Zjistila jsem že to podávací kolečko cvaká a protáčí se a nepodává filament dál. Tak jsem se ho snažila opatrně vytáhnout (což moc nešlo), ale nakonec jsem ho vytáhla. Pak jsem ale zjistila že mi tam kus zůstal - v té trubičce těsně pod podávacím kolečkem. Tryska je průchozí. Co dělám špatně (aby se to neopakovalo)? A jak to uvolnit? Díky moc za rady!
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    THERIDANE: Co jsem zjišťoval, tak už mají nějaké průmyslové aplikace, takže výrobní potenciál i podpora tam bude =)
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    TEAPACK: Nevíš, jak je to u SoPine s délkou podpory, jak dlouho to ještě budou vyrábět? Docela by mi pomohlo to integrovat do jednoho našeho produktu, ale chtěl bych, aby to ještě aspoň 2-3 roky vyráběli v počtu pár tisíc kusů ročně.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    JVCNC: Myslím, že použití Raspi jako takového není takový problém... možná bych použil Compute modul, který je skladnější a má víc vytahaných portů a jen dodělal desku se SoDimm držákem...
    A nebo bych Raspi nahradil rovnou Pine64 - SoPine modul má 2GB Ram, GLAN a podporu eMMC 5.0 =)
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    RUSSIANBLUE: s tim hned poskrabanim eloxu nemuzu souhlasit,spis bych rekl ze na neeloxovanym to poskrbani neni zase tolik videt.
    RUSSIANBLUE
    RUSSIANBLUE --- ---
    JVCNC: tady nakupuju a mam s nima dobrou zkusenost. vetsinou beru ty metrovy profily a pak si to nechám zpracovat v nejaky kovodilne.. ..obecne je dobry se vyhnout eloxovanymu hliniku, hned se poskrabe...
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    nicmene kdyz vidim to mnozstvi dratovych spoju a pouziti USB pro vnitrni rozvod a celkove provedeni u te stare verze na CB-old-2.jpg tak bych si drze dovolil zapochybovat o pricetnosti toho kdo to takto navrhnul. Sice to vypada uhledne ale takto delat konstrukci komercniho zarizeni je nesmysl (stejne jako pouziti raspi jako soucast komercniho zarizeni misto vlastniho designu) a jestli dobre koukam nevidim tam pod zadnou svorkou dokonce ani zadnou dutinku. to nemyslim ve zlym ale jako radu.
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    asi nejjednodusseji bych si vybral tady nejakou profilovou
    Skříně, Skříňka f.case, Fischer Elektronik
    http://www.fischerelektronik.de/...ADn%C4%9B/index.xhtml;jsessionid=3D317B8D3A79E9FC4C11991E1414508E

    funguje to tak, že krabicka je slozena z profilu a jednotlivych sten ktere jsou budto hotove a jen se do nich na cnc riznou potrebne diry a popis nebo se koupi prislusny profil v metrazi a pak se nechaj udelat vlastni steny podle potrebne velikosti. ten profil v metrazi vyjde o dost levneji nez od nich uz narezane na miru.
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    EXIS: při 500ks/rok by 3D tisk byl nerealisticky drahej, tohle je spíš na laserem řezanej plech/plast/dřevo...je pak otázka jestli vyhovuje víc klasicky ohejbaná krabička nebo skládaná...
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    EXIS: No a kouals na thingiverse? Tam je krabiček na RasPi asi 1000, stačí si vybrat a domluvit se s autorem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam