• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    PECA: ja delam hypercube evolution, nikoliv rebel cube, a tam si muzes nakonfigurovat dual z setup. ktery ostatne stavim. takze to je uchyceno na dvou stranach.
    PECA
    PECA --- ---
    ANDY_WARHOL: No, tak trochu mě štve, že jsem měl už půlku dílů doma ,když Rebel ukázal kostku :) Ale zase, kdybych byl rychlejší, tak jsem už měl první verzi dávno hotovou. Jediné co mi u těch kostek vadí je letmé uchycení stolku. Tedy jako že to drží jen na jedné straně.
    Ale nad tím nemá smysl ani přemýšlet (v mém případě), zbytečně byc hse rozptyloval :)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ANDY_WARHOL: sory za preklepy, pisu z mobilu
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    PECA: chapu. ja s tim rozjizdenim taky bojuju, takze ten az mi dojdou dily (zkurvenej novej cinskej rok), tak postavim hypercube, kde by se to snad tak rozjizdet nemuselo, aspon sem to nez nikde necetl. ale netaha se tam na ose z rameno, ktery je znacne nez vyvazeny, nybrz celej stul, ktery budu mit mnohem vyrovnanejsi vahu po obou stranach. detailne sem konstrukci jeste nezkoumal, tak nevim jestli to tam taky nejak neresej
    PECA
    PECA --- ---
    ANDY_WARHOL: Mám tam trapézy 8 × 8 mm (průměr 8, stoupání 8). Takže se snadno může stát, že při vypnutém stavu jedna ze stran klesne - není to samosvorné. Navíc jsem s tím už několíkrát popojel ručně a to rovinu neudržím ani omylem. Takže každá osa Z má svůj koncák a při najetí domů se to pěkně srovná do roviny. Ano, vím, Průša to dělá tak, že si rovinu srovná najetím na dorazy a ztrátou kroků jedné osy, než ji druhá dojede.

    Plánuji časem doplnit uzavřený řemen a spřáhnout obě osy. Potom už nebudu druhý motor na Z potřebovat. Ale to je běh na dlouhou trať. alespoň u mě.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    PECA: a proc vlastne potrebujes nezavisle ovladani ? vetrinou to byva zadratovane.
    PECA
    PECA --- ---
    ANDY_WARHOL: Jenže Smoothieware neumí 2 nezávisle ovládané osy Z :( Našel jsem k tomu, že... 1) můžešes si to natvrdo zadrátovat propojkami na desce a potom jsou obě osy Z fixně spřažené, nebo 2) přidat nějaké doplňkové zařízení, které to udělá, ale to jsem nenašel a neměl jsem náladu to řešit. Takže jsem šel do Marlina.
    U Marlina mě štve, že každá změna konfigurace se natvrdo kompiluje do binárky. U SmthWr jenom zedituješ config.txt a hotovo.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    PECA: nema mks sbase vlastni firmware ? tedy vlastni ne, ale smothieware, protoze je to klon. ja mam tuhle desku taky objednanou. ten puvodni firm by mel snad byt stabilnejsi...
    PECA
    PECA --- ---
    MCKIDNEY: Jestli myslíš řídící desku, tak MKS SBASE (32bit) + MKS TFT32. Proto ten Marlin 2.0.x (beta).
    Ale koukal jsem - na githubu furt sypou nějaké commity a moc se s tím fakticky nemažou.

    To TFT32 je mi teď tak trochu na prd. Je to vlastně hostitel a nahrazuje to řídící počítač. Bohužel to zdaleka nedosahuje možností Printrunu nebo Repetieru. Snad by tam měly jít nadefinovat vlastní tlačítka, ale to jsem ještě nezkoumal. Citlivost displeje na dotek je taková pochybná. Dobré je, že te to rezistivní technologie, takže lze ovládat i klackem (v rukavicích) apod. Základní obsluha v tom jde dělat taky a výhoda je, že to nezatěžuje řídící desku tiskárny jako takovou. Respektive obráceně, deska tiskárny se nemusí zabývat čtením z karty, dostává rovnou G-kódy po sériáku, ani obsluhou displeje.

    ANDY_WARHOL: Dráty si myslím, že jsou ok. Ano, vím, myslet znamená houby vědět. :) Ale je to relativně zčerstva zapájený.

    ANDY_WARHOL, SPM: Rozhodpádně zkontroluju ochranu přetopení! Vím o co jde a kde to je. Je fakt, že jak to topí pomaleji a pomaleji, tak se to nejspíš už nevejde do nastavených 2°C za 40 - 60 sekund (nebo kolik jsem tam viděl)...

    Dík za rady, snad se k tomu večer dostanu. Ono je to vlastně jenom o hlídání tiskárny. V klidu se u toho můžu učit :)
    SPM
    SPM --- ---
    PECA: taky bych to viděl na thermal protection... upřímně u sebe si nejsem ani jist, jestli jí na heatbedu mám vůbec zapnutou; spíš asi ne, protože už se mi stalo, že když mi zůstane běžet větrák a fouká to na ten termistor, tak se ten bed na 90C ani neohřeje. Takže jestli to ten bed kontroluje podle podobných thresholdů, co jsou na hotend (kde když se zapne nahřívání, tak ta teplota jde rapidně nahoru), tak je klidně možný, že mu něco přijde jako chyba, protože se neohřívá a sestřelí to.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    PECA: Co to je za desku? Mozna zacit stabilni verzi Marlina/FW pro ni?
    Kdyz jsem koukal na verze Marlina pro CR-10, tak me projekt Marlin pripomina projekty kde testovani se provadi az po customizaci pro HW/Clienta
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    PECA: me takhle obcas znicehonic vypadne vytapeni hotendu. zda se mi ze tam jsou nejaky spatny draty. kdyz s tim zahejbu, tak to zacne topit zas. kdyz ovsem topit nezacne, tak se to zasekne a musi se restartovat tiskarna. delaj to poslednejsi verze marlinu, je to v nastaveni - bezpecnostni ficura.me to sice dela hotend, ale je tam nastaveni i pro bed. me to konkretne delalo, kdyz se teplota hotendu nezvysila o 2 stupne za urcity casovy usek, tak sem ten usek zvedl a mam aspon cas zareagovat. samozrejme az budu mit cas, tak proverim draty. ty bys to mel udelat taky. problem neni v desce imho ale nekde po ceste. nicmene zatim zkus najit v nastaveni termal_protection a trochu si to nastudovat. tohle myslim nejde nastavit jinak, nez ze to musis to prepsat v konfigu, zkompilovat a nahrat.
    PECA
    PECA --- ---
    Zeptám se i tady. Nedaří se mi dokončit PID autotune na Marlinovi 2.0.x, MKS SBASE, bed 300 × 200 mm, napájení 24 V určitě přes 200 W (přesně z hlavy nevím), okolní teplota asi 15°C (studený HE 15 cm nad bedem ukazuje 16 °C). Nejdřív to jede, pak postupně klesá rychlost zvyšování teploty a pak to udělá nějaký fail a deska jakoby vytuhne (přestane topit a komunikovat):
    Error:Heating failed, system stopped! Heater_ID: bed
    [ERROR] Error:Heating failed, system stopped! Heater_ID: bed

    Error:Printer halted. kill() called!
    [ERROR] Error:Printer halted. kill() called!

    [ERROR] Can't read from printer (disconnected?) (SerialException): call to ClearCommError failed

    Vítám každou konstruktivní připomínku. Něco jako hoď to ze skály slyšet nepotřebuji. :(
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Tak zvednuti teploty, flow a vypnuti ventilatoru vedlo k dobremu vysledku. Jenom se zacal objevovat shrinking/warping na krajich
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    ANDY_WARHOL: Dam vedet, ja jsem zatim pustil tune na 245 misto 235, 105% Flow, Vypnul kompletne ventilator.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    MCKIDNEY: tak to je divny. co se tyce sliceru, lepsi je urcite slic3r prusa edition nez cura... a teplotu zkus vytahnout, ja sem mel nejvetsi uspech pri 260 stupnich, coz bylo nad tim co doporucoval vyrobce ale schodovalo se to s tim co sem nasel na internetu
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Mam tu jeste druhou, ale nechci ji rozbalovat zbytecne, pokud na to sejde tak vytahnu svoji mountain dew PETG od Plasty Mladec :)
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    ANDY_WARHOL: Byla chvili v dry boxu ale jinak stejne.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    MCKIDNEY: civku si menil, nebo se to zhorsilo uprostred jedny a ty samy ?
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Zacal jsem mit problem s PETG doma - puvodne jsem si myslel ze je to jenom modelem, ale tedka si rikam ze to musi byt ve sliceru - velmi spatna odolnost mezi vrstvami. Mluvim o 300-500g na cm^2 - to zvladnes odlomit 2 prsty od podlozky.

    Premyslim co muzu delat pro diagnostiku, tedka zkousim zvysit teplotu a zmerit zda extruder to nesidi.
    PS: prvni 2 vrstvy jsou perfektni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam