• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    MILAZAJICEK: Tak bohuzel, ani 190 stupnu a 50% rychlost to nezlepsilo, porad jsou zespoda kulate prouzky filamentu namisto jednolite vrstvy...




    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    MAKROUSEK: a zkus i tu rychlost. Jsem teď něco s velkým převisem tiskl na Prusovi a na 50% se to trochu zlepšilo.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    v ramci tehle diskuze o kalibracich teploty jsem si udelal malou kompilaci toho co kontrolovat
    mate nejaky dalsi oblibeny popr. lepsi modely na testy tehle vlastnosti?

    Bed level: https://www.thingiverse.com/thing:1776031
    Bridging: https://www.thingiverse.com/thing:2614805
    Temperature tower: https://www.thingiverse.com/thing:2493504 (PLA, ABS, PETG)
    Oozing: https://www.thingiverse.com/thing:1635847
    Dual extruder: https://www.thingiverse.com/thing:533814
    Fitting: https://www.thingiverse.com/thing:342198
    Vibration / Ripple / Shadow / Ghosting:Overhang:
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    MAKROUSEK: to zkus větší rozptyl. Já mám pla kde píšou 180-190 ale to ani nedrží při sobě ty vrstvy. Tak tisknu na 215 a teplota trysky je 206 když jí změřím.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    MILAZAJICEK: Tak jsem zkousel 205 a je to stejny jako 210.
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    MAKROUSEK: zkus to. Nebo si najdi nejakej testovací tisk na kalibraci teploty. Tiskne se takovej oblouk v různých teplotách a vybereš si kdy to je pěkný.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    MILAZAJICEK: Hotend mam na 215, takze snizit?
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    MAKROUSEK: myslím že v tom bude i vysoká teplota hotendu. A ten podstavec mas taky pěkně hnusnej. Zkus tu první vrstvu o něco níž aby se lépe přichytila. S převisy na Prusovi mám taky problémy blbe chladí.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    SALAM23: Diky, zkusim. A pomohlo by tisknout pomalejc?
    SALAM23
    SALAM23 --- ---
    GANDALFSEDY: myslim si uplne to samy - jak se koule odspoda rozsiruje tak krajni vrstva jak je tenka tak se pomalym chladnutim krouti proto je tam takovy bordel - spodni cast bych foukal na 100% at se to rychle uchladi a nemuze se to kroutit
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    GANDALFSEDY: Standardni, Prusa MK3.
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    MAKROUSEK: to vypada ze se ti to malo chladi ... skus si poladit teplotu a pokud je to pla tak jakej mas ofuk trysky? ...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Poradte, prosim, zacatecnikovi. Kdyz tisknu previsy, tak i kdyz dam ve sliceru vsude podpory, previsy jsou takove hrbolate, zatimco zbytek tisku je krasne hladky. Co delam spatne?


    PECA
    PECA --- ---
    ANDY_WARHOL: Tak jsem to ještě hledal, protože jsem si byl celkem dost jistý utahováním za tepla. A ano, dotáhnout za tepla. Ta čtvrt otáčka zpět platí pro sestavování, před šroubováním heatbreaku.
    Moje zdroje:
    E3D-v6 Assembly - E3D-Online
    https://wiki.e3d-online.com/E3D-v6_Assembly
    3D printing guides - Assembling the E3D v6 hotend
    http://www.youtube.com/watch?v=xr02pG58gaU


    Ve zkratce:
    Našroubovat trysku prsty na doraz. Povolit trysku o čtvrt až půl otáčky. Našroubovat heartbreak. Chytit heatblock do 16 klíče a druhým klíčem zlehka dotáhnout trysku. Našroubovat heatsink (rukou). Přidělat termistor a topné tělísko. Ohřát na 290 °C a konečně dotáhnout trysku. Pozor, nepřesáhnout teplotu 295 °C, jinak odejde termistor.
    SPM
    SPM --- ---
    PECA: Ok, díky. Já si právě nebyl jist do jak velký míry je to moc velká hovadina :-)
    PECA
    PECA --- ---
    SPM: šlo, "běžné" se to používá. Třeba Průša, ale i jiné. Pochopitelně, záleží na materiálu, jestli se neodlepí. PLA IMHO v pohodě.
    SPM
    SPM --- ---
    Hele asi úplně blbá otázka, sám si myslím, že to nejde, ale jenom jestli někoho něco podobného napadlo... pauznout tisk na delší dobu, když je potřeba vypnout vytápění, asi nejde, že? Proč se ptám - ježíšek přinesl UPSku, kterou jsem obratem nacpal před tiskárnu, protože mi zrovna převčírem po 4 hodinách tisku těsně před koncem blikla elektrika - zamžouralo světlo, PC to třeba vydrželo v pohodě, ale tiskárna ne, arduino se resetlo a byl šmitec. No a tiskárna má připojený raspberry, který posílá gcode a UPSka má komunikaci. Takže úplně hypoteticky jsem schopen zjistit, že UPSce dochází kapacita a za chvíli chcípne a v tu chvíli přerušit tisk, odjet s hotendem někam do pryč a chcípnout to ve chvíli, kdy vím v jaké pozici gcodu jsem skončil. Nicméně hádám, že když chcípne vyhřívání bedu, tak se ten výtisk lehce deformuje a navázat na to zpětně už to stejně asi nepůjde, že? Případně stejně tak, když to vychladne a budu přidávat další vrstvu na studený model...
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    Návod najdeš na youtube
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    PECA: utahuje se za studena a když ji dotáhne, tak ji o čtvrtku otáčky vratis
    PECA
    PECA --- ---
    Rychlý dotaz, dávám dohromady hotend a honem to nemůžu najít - tryska se dotahuje za tepla? Takže nahřát na 200 °C a utáhnout? Nebo naopak, utáhnout rovnou za studena?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam