• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    RAINBOF: utazeny na fest to pravé být nesmi
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    RAINBOF: Rozebrat, vyčistit, složit pečlivě podle návodu.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    zda se ze mi propousti extruder. kolem trysky mi pomalicku prolejza filament. utazeny je to na max.
    HANNIBAL92
    HANNIBAL92 --- ---
    HANNIBAL92: no nic, vzal jsem nakonec 7kg, tak dam pak vedet kdyby to treba nekoho zajimalo.
    HANNIBAL92
    HANNIBAL92 --- ---
    ahoj, moc sem nechodim, tak snad se to tu ted nekdy neresilo. Mate zkusenosti s printwithsmile.com? Maji ted v akci pla pastelove struny za fajn cenu, tak uvazuju ze bych je vzal na vybavu holkam do domecku pro panenky :). jen abych nekoupil 4kg a nezjistil, ze se z toho neda tisknout, nebo maji zamotane spulky. Dik
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    JAPAN: aliexpress, ebay?
    JAPAN
    JAPAN --- ---
    Nemáte někdo tip kde koupit UV resin trochu levněji?
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    zdravicko, je to nekdo, kdo tiskne mensi zakazky?

    chtel bych vytisknout par knobu na zonglovani z pruzneho a idealne co nejvice pruhledneho filamentu, jedna se v podstate o vlastni variantu, ktera je v tomhle videu v case 5:03 https://www.youtube.com/watch?v=EllIPGyQ6w4

    na testovku rekneme treba 12 kousku,,, mam model ve fusionu, takze neni problem dodat zdrojak, pokud by byl nekdo ochotny, pls posta
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    Nakonec sem našel doma hliníkovéj plech a nalepil na něj folii. Výsledek vypadá takto.

    Ps: tiskárna je na prodej, je kompletně zrenovovana, teď ještě ladím firmware, kdyby měl někdo zájem, tak pošta.


    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    koukam ze maji nejakou i v hornbachu, do 120 stupnu, coz postacuje
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    ANDY_WARHOL: Rozsah teplot: Maximální: +150 °C
    3M 425 Hliníková páska | G3 s.r.o.
    https://www.g3.cz/katalog/jednostranne-lepici-pasky-3m/kovove-pasky-3m/3m-425-hlinikova-paska-425
    nemusi byt nutne 3M, tady tech teplene odolnejsich pasek je docela dost
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ahoj, resim ted problem s cidlem na bedu, potrebuje mit pod sebou kov. jenze ja tam mam jen tu klasickou heatbed z plosnaku a na tom sklo. napadlo me nalepit na sklo ze spoda alobal, to detekuje dobre. alenevim cim. koukal sem i po nejakem samolepcim alobalu, ale nevim jestli to vydrzi tu teplotu.
    ale urcite existuje i uplne jine reseni.
    tak budu rad, kdyz me date nejakou inspiraci.
    jeste drobnost. potrebuju to vyresit z lokalnich zdroju a ne moc draho. je to tiskarna na prodej, jen doladuju posledni veci a potrebuju aby sla do sveta co nejdrive, takze nemam cas cekat na aliexpress. diky
    B3DA
    B3DA --- ---
    MCKIDNEY: dynamicky rozsah snimace zavisi na vice vecech (nativni rozliseni, velikost snimace a z toho plynouci velikost jednotliveho pixelu, pouzita technologie, nastavena citlivost, integrovane post processy..).
    Pokud chces mit nejaky hezky timelapsy, asi bych je nedelal na raspicam/webcam, ktery jsou dostacujici pro pribliznej prehled co se deje..
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Nebo s tou schopnosti to pocitat (Pokud to dobre chapu, tak kamerky v telefonem to kompenzuji tak ze foti a prokladaji. Respektive vim ze to pocitaji, nevim ty parametry s kteryma foti.)
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    B3DA: Dik za post prvne - Jestli jsem to spravne pochopil, tak jsem chtel rict koupit kameru s co nejvetsim rozsahem.
    B3DA
    B3DA --- ---
    QWWERTY: tady bych si dovolil castecne nesouhlasit s KR (tou citaci i kusem clanku) i tvym prikladem. Vztah kontrastu a dynamickyho rozsahu neni takhle jednoduchy.. (a zaroven trochu reagovat na tohle michani ostrosti/kontrastu/dynamickyho rozsahu a barevnosti)

    Dynamicky rozsah vyjadruje rozsah EV, ktery je zachycen na snimku. Mam-li scenu s vysokym dynamickym rozsahem (treba 24EV) jsem obvykle schopen zachytit jen cast toho rozsahu (treba 12EV).
    Exponuji-li na stiny, vysledny snimek obsahne spodni cast rozsahu sceny (budu mit vypalene casti, ktere jsou osvetlenejsi nez nejvyssi cast rozsahu snimaciho zarizeni.. co se orizne, budu mit bile (>254)). Naopak, expozici na svetla dosahnu snimku ktery bude mit kresbu v oblasti na predchozim snimku prepalene, ale vse pod dynamickym rozsahem snimace bude cerne (<0).

    Pokud bych prvnimu ze snimku snizil kontrast a zvysil gammu, nedosahnu vyssiho dynamickeho rozsahu, ale plocheho snimku kde misto bile plochy bez kresby budu mit svetle sedivou plochu bez kresby.
    Stejne tak kdyz u druheho snimku snizim kontrast a zvysim gammu ci jas (tak trochu tvuj priklad) dostanu tmave sedive plochy bez kresby (zato s vetsi ci mensi porci sumu), zachyceny dynamicky rozsah zustane stejny.

    Vyssi kontrast neznamena automaticky nizsi dynamicky rozsah. Je to vetsi rozdil mezi nejmavsim a nejsvetlejsim mistem na snimku. Zvysovanim kontrastu po dosazeni maximalniho rozsahu ktere umoznuje medium dosahnu postupneho orezani kresby ve svetlech a stinech (cim dal vetsi plochu snimku bez kresby, jen cerne a bile) a roztazeni zbytku skaly tak, ze vzniknou tvrde prechody ve zbytku kresby (posterizace, diry v histogramu).
    Mam-li snimek s vysokym dynamickym rozsahem (slozeninu z bracketingu, vytazene extremy z rawu, resp. nejaky HDR PP v novejsich zarizenich ktery funguje na tomhle principu), neznamena ze je nekontrastni. Na kontrastnim vysledku mam zachycenou scenu s vetsim dynamickym rozsahem, za cenu komprese celkove skaly (a zase vetsi ci mensi posterizace prechodu, degradace barevnosti (ktera se casto dohani zvysenim saturace a vznikaji ruzne omalovanky)).
    Pujdu-li na to jako KR, dostanu snimek nizsiho dynamickeho rozsahu, prokresleny ve svetlech i stinech (snizuji dynamicky rozsah sceny - svicenim, stinenim, filtry atp. aby byl obsahnutelny omezenym snimacem), ktery muze a nemusi byt kontrastni.

    (btw, cokoli ma IR prisviceni z podstaty veci nebude mit IR filtr..)


    Abych nebyl uplne OT, pouzivam raspicam v2 na rpi3 ve VGA, s latenci nemam problem (rekl bych tak 300ms). Pro orientaci jestli SHTF dobry :)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    TEAPACK: já Teda nevím, jestli aspoň čteš vlákno na který reagujes, celou dobu tu píšeš o 0.3 mpx a já o HD, ne full HD ale jen HD, což mi přijde jako kompromis mezi rozmazaný fkekem a 4k. Takže když ti píšu ze 0.3 mpx je k ničemu a že to chce něco lepšího, tak nechapu proč tu operuje zrovna se 4k. Ja sem o 4k nepsal nic.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    MCKIDNEY: mluvíme tu 0.3 mpx...
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Jinak proc - protoze mate scenu kde sklo odrazi svetlo, hlinik odrazi svetlo a PLA se prirozene leskne.
    Jednou jsem takhle tiskl uzky model a ani jsem si nevsiml, ze se urval z desky a jezdil s hlavou :)
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Svetla mam stejny a kontrastem myslim vysledek expozice. OctoPI je priserne pomaly, takze refresh rate jsem do toho vubec netahal. Jsem rad za 1FPSsnapshot a 30FPS low-res stream.

    Oba priklady maji spatny kontrast - zcela umyslne. Podivej se na ty zdroje svetla a odrazy. Umyslne pre-exponovane pro efekt. Jinak pod kontrastem myslim schopnost mit ostry obraz, prestoze je ostry prechod mezi mnozstvim svetla. DR i HDR je asi lepsi termin, ale za jinym ucelem - rozsah vs ostrost. Me o rozsah nejde, nekontroluji barvu, ale chyby na povrchu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam