• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    VLADDRACUL
    VLADDRACUL --- ---
    BOZA: v prvni rade bych doporucil pouzit alespon 3b. Zero na to vykonove nema
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    BOZA: i Octoprintem jde porad tisknout z SD
    Octoprint dokonce tisk z SD rozezna a vidi i jeho prubeh ... viz QWWERTY
    BOZA
    BOZA --- ---
    Prosim jak je to s RPI Zero a Octoprintem k Prusovi MK3S+
    Kdyz to tam vestavim, zustava stale moznost tisknout pres USB kabel a z SD karty? Nebo o neco z toho prijdu?

    A jeste dotaz ke PrusaSliceru a nastaveni toku materialu:
    V PrusaSliceru mam nastaveno tok 100%. Kdyz behem tisku vlezu na tiskarne do menu Ladit, tak tam mam 95%.
    Znamena to, ze nastaveni z PrusaSliceru to "prebije" a tiskne to 100%. Nebo se na vystup PrusaSliceru jeste aplikuje to, co je v tiskarne a realne z toho leze 95% ?
    Diky
    ZIGI
    ZIGI --- ---
    KEIRAN: tak treba v Prusa Sliceru by to melo jit pres mesh modifiers... nekde na Prusaprinters je navod jak pomoci mesh modifiers delat treba diry do modelu, takze proste odecist kus modelu (podporu) by melo jit, ale bude to vopruz (novej Prusa Slicer to bude mit jiz lepe resene).
    Nebo pak Meshmixer (free soft)... pres funkci Select, vyberes trojuhleniky co nechces a das proste DEL (alespon to tak vypadalo, ze to funguje, kdyz jsem to ted zkousel) a pak das export do STL.
    VLADDRACUL
    VLADDRACUL --- ---
    MAKROUSEK: u koupenych modelu byvaji casto uz soucasti modelu.

    KEIRAN: asi by bylo dobre hodit treba screen ze sliceru (programu pro prevod stl na data pro tiskarnu)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KEIRAN: A v jakem softu to pripravujes na tisk? Zkus Slic3r. Tam vypni podpery, nebo rekni, ze maji byt jenom nekde.
    KEIRAN
    KEIRAN --- ---
    Zdravím, rád bych se poptal zkušenějších.
    Koupil jsem nějaká zdrojová data pro 3D tisk (STL data) a nechal to zkušebně vytisknout.
    Jenže v našem měřítku to má zbytečně moc podpěr, které jsou navíc silnější, než podpírané části a jejich odstraňování je strašný risk.
    Je reálné, abych si nainstaloval nějaký free soft a zmenšil jejich počet?
    Ne, zkušenosti nemám, před 25 lety jsem si hrál s Autocadem a 3DSMaxem a živím se détepařinou.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    nahodou nema dneska (obednat si to umim) nekdo nejakej termistor na MK2,5 ? je to nejaka smrst tenhle tejden uz menim 2 (na 2 tiskarne).
    SPM
    SPM --- ---
    Tak jsem prohrál, dokopal jsem se přehodit i ty topný tělesa a mám to zas, takže už vážně zbývá asi jenom ten kabelový svazek... achjo, do toho se mi fakt tak vůbec nechce...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ACID: Me se to taky prechlazovalo, tak jsem poridil celej hotend. A stejne, kdyz tisknu neco dutyho, tak se ten vzduch z vetracku vraci zpatky nahoru a chladi vic.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    ACID: ja mam termistor menenej pred mesicem takze se mi to nejak nezda :)
    ACID
    ACID --- ---
    RAINBOF: podivam se na to v octoprintu, ale ten ma jen poslednich tusim 20 minut. Takhle jsem prisel na problem s prechlazenim u sebe, pri urcite kombinaci infilu mi to pri prvni top solid layer kleslo moc a aktivovala se runaway.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    ACID: cim tohle logovat ?
    ACID
    ACID --- ---
    koukali jste se pri tisku tech problemovych modelu na krivku teploty? je tam pokles, nebo pad na nulu? pokud pad, je to kabl, pokud pokles, pravdepodobne moc silny ofuk..
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    takze mam podobnej problem, uz jsem termistor vymenil 2x a vypozoroval jsem ze to dela jen u nekterych modelu nez rozeberu celej svazek mohl by to nekdo zkusit u MK2.5S vytisknout ?

    Smart Wallet - Sliding 3D printed wallet by b03tz - Thingiverse
    https://www.thingiverse.com/thing:3097272

    dela mi to dil base grey a lid dohromady...
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    ja prestanu delat chytryho ja to testoval tak ze jsem koupil tohle:
    https://www.postavrobota.cz/Termistor-NTC-100K-1-40-az-350-C-pro-RepRap-1m-d1662.htm (kdyz tam zavolas a reknes ze te posilam da ti to jeste dneska) presne jak pise ANDY_WARHOL: puvodni termistor jsem vyndal a pripevnil to dratem ke svazku. kdyz to zabralo tak jsem to zaplet do svazku a problem solved.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SPM: tak než se hrabat v celým svazku, tak stačí premostit jen ten jeden kabel a zjistit, jestli to pomohlo. Pak se teprve hrabat ve svazku
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    SPM: ja to chapu ze to neni nicmoc
    SPM
    SPM --- ---
    RAINBOF: jako bral jsem to tak, že když se problém začal objevovat po tom, co jsem ten hotend kvůli blbýmu gembirdu asi 30x rozebral, že jsem ten kablík ulámal u něj, takže na tom krátkém konci s konektorem... takže jsem začal tam, když je to i jednodušší...

    Nicméně postup je, že po výměněn thermistorový cartridge to blbe furt, takže asi holt budu muset ten svazek rozkuchat stejně, ikdyž se mi teda vůbec nechce :-) Teda, ještě by to mohlo být to tělísko, počítám, že jestli ono má překlesaný nebo někde nalomený kabel, tak to může vyvolat stejnou chybu.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    SPM: no tak si to klidne men. tam je ten problem.
    SPM
    SPM --- ---
    RAINBOF: Kabel mám od elektroniky ve svazku s ostatníma nacpanej do punčošky, přivedenej na extruder, tam na něm další konektor a zapojenej do heatblocku. Takže měnit tu část kabelu od elektroniky, pokud není vadná, se mi úplně nechce, pač je to práce na půl dne (narvat to do tý punčošky by patrně znamenalo tu punčošku rozstřihat, dát novou, takže odkonektorovat i všechny ostatní kabely, atd.). Naproti tomu vyměnit tu samotnou cartridge je práce na minutu.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    SPM: s kabelem ?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam