• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    NEPHIRUS: no a ten problém s objemem neresis? Prusa má volume 11 litrů, potřebuješ tak polovinu, litr epoxy resinu bude tak od 400 Kč, stojí ti to za dvojku + problémy s tím, že to nebudeš mít dokonale odkapane?

    Možná je na to nějaký trik nebo levnější způsob, ale namáčení mi nikdy nedalo tak hezký výsledek jako výpary. Řešil jsem to hlavně kvůli průhlednosti materiálu.
    NEPHIRUS
    NEPHIRUS --- ---
    Ptám se na pryskyřici, protože na chlorovaný rozpouštědla nemám doma digestoř a kombinace acetonu a PLA mi ještě nikdy nedopadla dobře :)
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    MIKULAS: chloroform (trichlorometan) lepta PLA taky (a v drogerii se neptaji, co ze to chces, protoze ten nazev znaji :)) ), ale tusim, ze leptanim nedosahne stejnyho vysledku.
    Kdyz mas lak/pryskyrici/whatever, tak proste pridas material navic tam kde jsou mezery/spary/.... a udelaji ti jednolity povrch, protoze to zatece, kam je potreba.
    U leptani mas jenom ten material, ktery uz na tom vytisku je a doufas, ze povoli natolik, aby to zatahlo mezery, coz nemusi byt nutne pravda. Napr. i kdyz jsem ho roztiral stetcem a roztahoval naleptany material primo po modelu, tak byl pekny oser rozlestit vrstvy do celistvyho povrchu. A to byly povrchy, kam jsem mel bezproblemovy pristup, coz si tady u tech dutin neumim moc predstavit.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    NEPHIRUS: nektera PLA lepta aceton - polozis tac, na nej nalijes aceton nebo tam das nacucane kusy papiru, na tac nejake distancni podlozky a na to polozis vytisk ... cele zaklopis krabici, aby vypary zustaly a leptaly povrch vytisku. Idealni je tam dat jeste vetracek, aby se to rovnomerne rozptylilo.

    Pokud nefunguje aceton, pak urcite dichlormetan ale to je toxicky, tak bacha.

    Ad epoxid) Aby se ti tam namocila alespon pulka, budes toho laku potrebovat celkem dost. To uz mi prijde lepsi si udelat nejakej bazmek na sprej (takova ta rozprasovaci tycka na postrik kvetin) a projet kazdy otvor.
    NEPHIRUS
    NEPHIRUS --- ---
    MIKULAS: Sprejem se do toho poradne nedostanu a nemam UV krabici. Asi to proste namocim do nejakyho dvouslozkovyho epoxidovyho laku a uvidime.

    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    NEPHIRUS: akrylový sprej? A nebo namočit do klasické čiré UV pryskyřice a bez mytí vytvrdit ... Jak je to velké?
    NEPHIRUS
    NEPHIRUS --- ---
    Nemáte někdo tip na pryskyřici podobnou XTC 3D, která nestojí takovou raketu? Mám tu věc z PLA plnou dutin a potřebuju tomu vyhladit povrch.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    Věděl by někdo kde v ČR / EU koupit kvalitní díly ( řemeny, řemenice, ložiska, lineární vedení - i když ne úplně origo HIWIN) a podobně?
    Diky
    VLADDRACUL
    VLADDRACUL --- ---
    BOZA: v prvni rade bych doporucil pouzit alespon 3b. Zero na to vykonove nema
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    BOZA: i Octoprintem jde porad tisknout z SD
    Octoprint dokonce tisk z SD rozezna a vidi i jeho prubeh ... viz QWWERTY
    BOZA
    BOZA --- ---
    Prosim jak je to s RPI Zero a Octoprintem k Prusovi MK3S+
    Kdyz to tam vestavim, zustava stale moznost tisknout pres USB kabel a z SD karty? Nebo o neco z toho prijdu?

    A jeste dotaz ke PrusaSliceru a nastaveni toku materialu:
    V PrusaSliceru mam nastaveno tok 100%. Kdyz behem tisku vlezu na tiskarne do menu Ladit, tak tam mam 95%.
    Znamena to, ze nastaveni z PrusaSliceru to "prebije" a tiskne to 100%. Nebo se na vystup PrusaSliceru jeste aplikuje to, co je v tiskarne a realne z toho leze 95% ?
    Diky
    ZIGI
    ZIGI --- ---
    KEIRAN: tak treba v Prusa Sliceru by to melo jit pres mesh modifiers... nekde na Prusaprinters je navod jak pomoci mesh modifiers delat treba diry do modelu, takze proste odecist kus modelu (podporu) by melo jit, ale bude to vopruz (novej Prusa Slicer to bude mit jiz lepe resene).
    Nebo pak Meshmixer (free soft)... pres funkci Select, vyberes trojuhleniky co nechces a das proste DEL (alespon to tak vypadalo, ze to funguje, kdyz jsem to ted zkousel) a pak das export do STL.
    VLADDRACUL
    VLADDRACUL --- ---
    MAKROUSEK: u koupenych modelu byvaji casto uz soucasti modelu.

    KEIRAN: asi by bylo dobre hodit treba screen ze sliceru (programu pro prevod stl na data pro tiskarnu)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KEIRAN: A v jakem softu to pripravujes na tisk? Zkus Slic3r. Tam vypni podpery, nebo rekni, ze maji byt jenom nekde.
    KEIRAN
    KEIRAN --- ---
    Zdravím, rád bych se poptal zkušenějších.
    Koupil jsem nějaká zdrojová data pro 3D tisk (STL data) a nechal to zkušebně vytisknout.
    Jenže v našem měřítku to má zbytečně moc podpěr, které jsou navíc silnější, než podpírané části a jejich odstraňování je strašný risk.
    Je reálné, abych si nainstaloval nějaký free soft a zmenšil jejich počet?
    Ne, zkušenosti nemám, před 25 lety jsem si hrál s Autocadem a 3DSMaxem a živím se détepařinou.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    nahodou nema dneska (obednat si to umim) nekdo nejakej termistor na MK2,5 ? je to nejaka smrst tenhle tejden uz menim 2 (na 2 tiskarne).
    SPM
    SPM --- ---
    Tak jsem prohrál, dokopal jsem se přehodit i ty topný tělesa a mám to zas, takže už vážně zbývá asi jenom ten kabelový svazek... achjo, do toho se mi fakt tak vůbec nechce...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ACID: Me se to taky prechlazovalo, tak jsem poridil celej hotend. A stejne, kdyz tisknu neco dutyho, tak se ten vzduch z vetracku vraci zpatky nahoru a chladi vic.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    ACID: ja mam termistor menenej pred mesicem takze se mi to nejak nezda :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam