• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    R0C3S3K: píšu pla...s petg jsem problém neměl. Ale pla mi na tom drsným nedrželo vůbec.
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    Hele vono to i tiskne :D

    Sestavení vpohodě, akorát při sešroubobání celkem letěla osa XY, ale nic co by nešlo vyřešit
    Vejšková kalibrace je trochu problém, je něco křivýho, když nastavím kraje abych cejtil papír na trysce, tak jsem v prostředku "zapíchlej" v podložce. prozatím jsem nastavil střed a vyrovnal vejškově kraje.
    Kostka rozměrově sedí jen výška je přesně 20 v rohu se švem ostaní maj o 0,1 míň. Vůbec se jí nechtělo z podložky dolů, ale to bude nejspíš že jsem nechal předehřev zbytečně na 60°C

    Zkouším jak bude vypadat Benchy.

    Jo a že mají jít kabely před sloupkem mě už docvaklo ;)

    SKAUT
    SKAUT --- ---
    LYCO: Chtěl jsem zkusit ale neměli tehdy skladem. Podezřívám že je to Garolit ( kterej mimochodem je fakt super povrch, krom PP na tom drží snad všechno)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    R0C3S3K: On funguje jako oboje, když se v práci nahodou tisklo ABS na čistý sklo tak byl problém to sundat a bralo to sebou i sklo ( někdy hrozí i tím že sklo půjde i při tisku - jak se výtisk smršťuje ). 3DLAC, Dimafix a podobné dělají v podstatě to samé - lepší adheze + vrstva která si poradí se smršťováním a u hotového s oddělením. Jen se to líp nanáší a mnohdy líp funguje ( za trochu vyšší cenu ).

    U Markforged třeba není vyhřívaná podložka a patlá se fialovým lepidlem na papír. A tiskne to snad jen jeden jejich materiál který je nějaké jejich PA-CF + může přidávat další materiál ( uhlíkové vlakno, skleněné, kevlarové ). A nedá se to pomalu sundat...
    LYCO
    LYCO --- ---
    Mimochodem, na téma podložek, máte někdo zkušenosti s LockPAd-em od Fillamentum? https://shop.fillamentum.com/collections/by-fillamentum/products/lockpad
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    LYCO: pouzivam kombo aceton + ipa na utirani podlozky uz pres 4 roky a nemam pocit, ze by se to na ni nejak negativne projevovalo
    LYCO
    LYCO --- ---
    SKAUT: jako já taky nejsem žádný odborník

    já si pomocí ABS odrovnal nalepený Buildtak, což je AFAIK podobný materiál, a četl jsem varování u PEI, tak to ani nezkouším, a dávám dál

    Ono je toho víc než jen povrch, u toho skla to bude tím, že některé materiály prostě na skle drží fest. Hádám že kdyby se to sklo zdrsnilo, tak to drží ještě víc fest, ale proč to dělat.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    LYCO: U nalepeného ( fólie ) jsem to utřel už několikrát ( taková pokusná podložka ) a po více jak roce je pořád v pohodě. Utiram namočeným ubrouskem do acetonu, neprijde mi že by na bílém bylo vidět něco extra setřené. Práškový PEI (kde Průša aceton vysloveně nedoporučuje právě kvůli křehnuti ) beru jednou za čas mýdlovou vlažnou vodou a kartáčkem. Všechno drží.

    Jak je to pak s adhezi na téměř dokonale hladkém skle? U Ultimakeru co je v práci se tiskne jen na ono sklo a všechno drží až moc ( samozřejmě se na něco používá nějaká separační vrstva, jinak jde výtisk i se sklem 😄 ).

    Rád se samozřejmě nechám poučit, neboť jsem jen prostý začátečník a mám jen to co si vypozoruju a sem tam přečtu.
    SPACEX
    SPACEX --- ---
    R0C3S3K: Kores nepoužívat vůbec. Když už něco, tak 3d lac
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    tak prusa v prirucce pise, ze hladkej PEI je co se tyce prilnavosti lepsi, nez zrnitej plat

    uplne jsem ani nepochopil funkci koresu, kterej je v souvislosti s petg zminovanej jako separacni vrstva, abys to lip dostal dolu a v jiny situaci s jinym materialem se zase pouziva kvuli lepsi prilnavosti

    ANDY_WARHOL: tak tam bude asi zalezet, z jakyho matra budes tisknout, zrnitej zminujou jako dobrou variantu na petg, kdyz nechces hladkej matlat koresem
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    k ty prilnavosti, ja sem mel s pla presne opacne, na hladkym to jeste jakz takz drzelo ale na tom drsnym vubec. sem si tenkrat rval vlasy na hlave, ze sem ten hrubej objednaval.
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    LYCO: jj, z hop, umejvam Ipa, zkousel jsem i tu horkou jarovou vodu, nepomohlo
    ANDY_WARHOL: muzu to nekdy zkusit, ale moc neverim tomu, ze by ten gcode byl blbej, tiskne to na tyhle tiskarne uspesne hromada lidi
    OPIZEC: tisknu na hladkej PEI
    SKAUT: zkusim nafotit, kazdopadne je fakt, ze u te nozky je u jeji hrany v ten moment filament malinko zvedly nahoru, ale co s tim, az dojdu domu, tak nafotim prvni vrstvu
    LYCO
    LYCO --- ---
    SKAUT: ad aceton: jak ho rozetřeš, abys nesetřel horní vrstvu toho PEI? Navíc, co jsem četl, tak PEI po acetonu křehne. A naposled, zacelený povrch nechceš, protože má malý povrch (styčnou plochu) - doporučuje se hladký PEI zlehka přebrousit třeba hrubou stranou houbičky na nádobí, aby se zdrsnil a zvětšila se plocha kde může materiál přilnout.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    R0C3S3K: Fotka nějakého plochého výtisku zespodu by nebyla? ( at je vidět jak vypadá první vrstva ).
    nekrouti materiál na té noze nahoru ? - tím pak má tryska do čeho drcnout. Nestíhalo by chlazení ale ty testovací gcode má Průša ručně vyladěný k dokonalosti tuším..
    Poslat o pár setin Z níž nepomohlo ( trochu víc zplácnutá první vrstva).

    LYCO: Nemá ten aceton fungovat tak že naleptá a zcelí povrch? ( u nalepeného PEI ).
    Kéž by moje problémy byly ty s adhezí, to je asi jediná věc s kterou jsem neměl nikdy problém ( pokud se nebudeme bavit o nějakých technických materiálech jako je PP bez magigoo a podobně )
    OPIZEC
    OPIZEC --- ---
    a ještě na co to tiskeš? to vypadá na satin, na tom to moc nedrží
    OPIZEC
    OPIZEC --- ---
    zkus se podívat "čím to drcne" , žábu jsem tisknul několikrát a pokaždý dobrý i na mmu
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    LYCO:
    R0C3S3K:
    jestli mu tryska drcne do nozky, tak bych se nebal toho, ze ten gcode bude spatnejl, to ze je na karte k tiskarne neznamena, ze neni spatne slicovanej. zkusil bych si najit zdrojovej soubor a slicovat si to sam
    LYCO
    LYCO --- ---
    R0C3S3K: z-hop?

    Jinak to zní že máš problém s adhezí (jako všichni). Pošli parametry: teplota bedu, trysky, první vrstva i ostatní.
    Umýváš položku? Čím? Isopropanol ujde, ale čas od času je dobré podložku umýt horkou jarovou vodou. (Na rady s acetonem na PEI kašli, aceton ho poškozuje.)
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    mam tu dotaz na mistni matadory

    poridil jsem PRusa MK3s+, postavil, zkalibroval, tak nejak vsechno v cajku, zacal jsem testovat tisk modelu, co k tomu dodali na karte rovnou z gcodu

    tisknu z PLA, vsechny primitivni modely jako logo, batman, pistalka v cajku, ale jakmile zacnu tisknout zabu, mam problem s tiskem prednich nozicek,,, zhruba ve dvou tretinach mi tryska malinko drcne do nozky, coz zpusobi, ze se mi nozicka odlepi od podlozky a vyhne se do strany, takze tisk pak dojede, ale nozka je na hovno, krom problemu s nozickou je ale zbytek vytisku celkem pekny

    kalibroval jsem prvni vrstvu mockrat, zkousel jsem zvysovat teplotu bedu o 5, 10 a ted naposled i 15 stupnu, rychlost tisku jsem snizil na 75%, stejne se to u ty predni nohy vzdycky dojebe, sranda je, ze jednou je to prava, podruhy leva

    nevite co s tim? nekde na foru jsem cetl, ze ty predni nozky jsou mala plocha a vlastne to tiskne ze vzduchu, ze podpery, ale kdyz to jedu z benchmarkovyho gcodu, predpokladam, ze to tam maj bez podper proto, ze to jde bez nich vytisknout

    prikladam ilustracni foto

    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    Teda celkem rychlost :)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam