• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    VLADDRACUL
    VLADDRACUL --- ---
    ROMANICAK: Za 30k už se dá imho sehnat i X1 Carbon. A teda s touhle cenovkou bych, pokud netrvá na sestavené tiskárně, koupil voron kit - https://www.hotend.cz/71-stavebnice
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    Bamboo lab P1p
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    Kdybyste tes vybirali tiskarnu (ne resin) do 30Kkc, co byste volili? Kamarad se pta, jestli ma jit do nejakyho Bamboo a nebo MK4.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    SKAUT: na čištění trysky se mi nejvíc osvědčily kytarový struny - jsou v různých tloušťách a kolega mi je chvilku praské nosil ze zkušebny, takže mám doživotní zásobu :))
    ACID
    ACID --- ---
    SPM: s tím pečením bych byl opatrný, ty škvarky jsou často hůř odstranitelne než neseskvareny material..
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SPM: Tak bych vzal horkovzduch, hral trysku (hodne) a rejpal jehlou/ něčím malym. Ty akupunkturní jehly jsou dobré na binec v konci trysky ( podle me). Nebo možná malý butanovy hořák a vypálit to, následně vyrypat.
    A pak dočistit cold pullem.
    Termistor zacina nepřesně měřit pri těch 300°C ( alespoň u tech co vim ja ale daji se koupit i do 300, nebo pak ty lepší na 450 nebo rovnou PT1000/termoclanek)

    Nekolik lidi jinde psalo že na ucpanou trysku nemá aceton smysl ( i u ABS ) protože se to nedostane daleko...
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB SKAUT: Problém coldpullu je, že mně se tentokrát vůbec nedaří do té trysky narvat cokoliv. Vzal jsem schválně na coldpull světlé vlákno a stejně když ho tam zarvu kam až jde a vyšroubuju trysku, tak tryska je úplně plná něčeho černého. Zkusím sehnat nějakou tu jehlu a zkusit to tam narvat, třeba si to pak nechá víc domluvit :-) 270°C mám jinak teď tuším limit ve FW. Bylo tam originál E3Dv6 (než jsem zničil heatblock a následně termistor) a u něj tenkrát psali něco takového, že ten termistor víc nedává (jinak je to fullmetal).

    QWWERTY: to je hezké, jdu to koupit :-)

    ENDREW: blbý je, že jestli to byl ten FRJet, tak je to v podstatě PETG a to je zrovna svině na aceton odolná :-)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    PECA: Chvíli to trva ale stejně nechceš tisknout víc než vnořené logo na pár vrstvách při manuální změně filamentu 😄.
    Tak je to loading screen sliceru ne produktová stránka tiskárny. Takže by to spíš mohlo reprezentovat slicer než tiskárnu, ale chápu že by se toho někteří mohli chytnout.
    PECA
    PECA --- ---
    SKAUT: Asi není, napadlo mě to v souvislosti s délkou toho bowdenu, kdy výměna struny trvá delší dobu. Každopádně bych ale čekal, že fotka bude zachycovat (byť vytjůněný a povedený) výtisk reprezentující možnosti daného modelu tiskárny, tak jak se prodává ta tiskárna. Ale tak to je detail a prostě mě to zrovna cvrnklo o "poruchu". :)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SPM: Jehlou jak tu radí a cold pull. Několikrát dokud nebude vytažený konec čistý a otiskem vnitrku trysky.
    A 270 je IMHO málo. Taky se mi jedna tryska ucpala. Natopil jsem na 300, pomohl tomu jehlou a z druhe strany cpal hezky mokrý nylon a dělal cold pull opakovaně. Dokud z trysky nesel filament hezky rovně dolů.
    Případně to ještě držím kleštičkami, nahřívání horkovzduchem a dělám cold pull. Když čistím preventivně trysku co nebudu chvíli používat.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    PECA: Nějak nevidím rozdíl mezi bowdenem a direct 🤷. Oser je to stejný, alespon na tom co mam doma (je tam reverse bowden ).
    Existuje ale treba 3d chameleon (tuším že zrovna propagovaný na prusa mini)
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    SPM: do budoucna doporucuju tohle; $4 za celou sadu :)
    https://www.aliexpress.com/item/1005004698922550.html
    ENDREW
    ENDREW --- ---
    Ja to nalozim do acetonu necham v tom louhovat min. den ale klidne i vic a pak to bud jehlou, nebo pinzetou ocistim.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    SPM: vem to do klesti nebo to zaves na kovovy lanko, nahrej to na vysokou teplotu, vraz do toho treba imbus a pockej az to zchladne a pak ho s tim bordelem vytahni. Pri nejaky teplote se to roztect musi :)
    ACID
    ACID --- ---
    SPM: jehla
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: cold pull nebo akupunkturní jehla
    SPM
    SPM --- ---
    Mám šanci nějak vyčistit trysku, když to co v ní je, odmítá teplem vytéct? :-D Jsem vytáhl z šuplíku nozzle x (takže je mi líto jí vyhodit). Vůbec nevim co v ní zůstalo a s čím jsem to experimentoval. Myslim si že to byl FRJet, ale ruku do ohně za to nedám. Každopádně ikdyž to strčim do tiskárny, nahřeju na 270°C a rvu tam strunu násilim, tak nevykápne ani kapka, ať rvu jak rvu. Ikdyž jsem to zkoušel nahřívat zapalovačem a rýpat do toho, tak to nic moc nedělá... Tak jenom jestli má někdo nějaký nápad, než ji fakt vyhodím :-)
    PECA
    PECA --- ---
    Koukám na ten promo obrázek, PrusaMini tiskne jen jednou barvou, ne? :)
    (ne že by nešel měnit filament, ale ten oser na bowdenu...)
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    ACID: uplny vanocni prekvapeni :)
    ACID
    ACID --- ---
    Oficiálně venku

    SPM
    SPM --- ---
    SPM: a ještě poznatek druhý: když se tomu nadefinuje jenom pin s termistorem, tak to ukazuje teplotu, ale to je tak všechno. Větrák je vidět jako druhý větrák, ale chladit to samo neumí... udržování teploty je závislé na tom, že se tomu nastaví pin na vyhřívání, pak to umí tu komoru chladit větrákem na zadanou teplotu (ale bohužel se ji to taky bude snažit při nižší teplotě vyhřívat tím topením, které tam není :-) ).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam