• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    ACID
    ACID --- ---
    PECA: používám tuhle metodu od místního ID, osvědčilo se mi zapnout wipe tower..
    Multicolor single extruder test by qww3rd0 - Thingiverse
    https://www.thingiverse.com/thing:3337449
    PECA
    PECA --- ---
    PECA: Už vím, on to tam autor píše:
    For multicolor body: Open stl in Prusa slicer. Split to objects, Merge all the hexagon parts into one object (There is a video in my hex drum project showing how to do this operation). Set z-hop to 0.4mm or more. Print hexagon parts first and then print rest of the body (turn off supports). You can also join two gcode files with M600 command between to ensure exactly same homing position (you have to remove some parts of g-code from both files).
    PECA
    PECA --- ---
    ZVIRATKO: Jeden "blbý" dotaz — ty barevný hexy jsou tištěný výměnou struny, nebo je to vsazený po tisku? Neumím hrát, než na nervy, ale libí se mi to. :)
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    jo a vim ze na tech fotkach mam blbe struny :-D
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    musim se pochlubit, udelalo mi to strasnou radost :)
    zdroj https://www.printables.com/model/450075-hex-ukulele

    celkova doba tisku cca 12 hodin
    material Fillamentum PLA + PAHT-CF + PA-GF

    LYCO
    LYCO --- ---
    ACID: myslím že jsem to našel, https://magicphoenix.xyz/
    opakuju, nejsem si jistý že bych je doporučil (a navíc je to několik let)
    LYCO
    LYCO --- ---
    ACID: ze stavebnice, ale nemůžu si vzpomenout na výrobce. Pamatuju si ale, že nebyl úplně bez problémů, poslali mi bed s dírama vyvrtanýma pro Voron 1.8 (nebo jak se ta verze před Tridentem jmenovala). A taky bych příště bral jen něco co má kabely s nakrimpovanýma konektorama, dělat to ručně je hrozná práce.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    Ale ty velky jsou už dvoumužné 😄 když je stehujes.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ACID: Ty velky se pak blbe sourcuji ( lineary, bed...).
    Kity jsou ve vsech BOM velikostech - tj 250, 300 i 350.
    Motory s integrovanym sroubem asi nebudou na takové Z takže 2.4 bude lepší v tomhle a je nahore víc místa než u tridentu kde umbilical ( pokud jej dáš, ideálně CAN ) tak mlátí do střechy.
    ACID
    ACID --- ---
    Nebo bych musel jit cestou 350x350, což už má Z 330, ale celé je to zase větší kráva
    ACID
    ACID --- ---
    SKAUT: ono to bude asi složitější, chtěl bych tiskový rozsah 300x300x300-320, tzn. vyšší Z. Zatím mám pocit že lze koupit pouze kit pro standardní rozměry, tzn Trident 300x300x250 a 2.4 300x300x280
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ACID: Nejsem sice dotazovaný ale zkusim trochu "odpovedet".
    Kit tě vyjde levněji i ten od LDO než self-source. Pokud tedy doma už nemáš tak polovinu komponent.
    LDO je gucci kvalita ( i cena)
    Fysetec, Formbot jsou v dost slušné kvalitě i když třeba vodiče nebývají moc dobré ( brzy se prelamou).
    Tisknuté díly nebývají standardně součástí.
    A můžeš buď u Číňana na Ali ( eu sklad ) nebo cesky hotend.cz ( tiskne i dily) a pak treba Lecktor, caribou3d (jen LDO ) či fermio.xyz.
    ACID
    ACID --- ---
    LYCO: stavěl jsi ten Trident z kitu (z kama?) nebo sis to celé sourcoval sám?
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    SKAUT: jednodussi v nekterych, slozitejsi v jinych. Na doma na figurky super, do printfarmy kde se neco odladi a pak jen tiskne asi taky fajn, ale nekam kde se tiskne ASA/Nylon a nejde o rychlost ale o konzistenci nahodnych veci je to horsi, protoze je to trochu blackbox a kdyz neco nefunguje tak se to blbe ladi.
    I kdyz vcera jsem tisknul zrovna ASA, nejaky muj stary profil se snizenym chlazenim moc nefungoval tak jsem ho zahodil a v podstate v defaultu vytisknul neco co vypada dobre a tvari se pevne. A pak jsem s tim default profilem vytisknul neco co se mi nikdy v ASA nepovedlo kvuli overhangs (https://www.thingiverse.com/thing:5987372) YMMV :)

    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ZVIRATKO: V podstatě celý profil dělám od nuly, i když překopávám nějaký generic. Většinou nejsem spokojenej s teplotama ( soudržnost vrstev a vizuál ), chlazení, retrakce a PA ( používám cary do pravého úhlu - Eillis guide, prázdná kostka mi nepřinášela rozumně interpretovatelné vysledky.) Ale pořád mám problémy najit nějaký rozumný střed.
    Občas si říkám že jsem si měl koupit Bambu ( i navzdory tomu co jsem tu nedavno psal za výhrady k ní 🙈) a měl bych to jednodušší v mnoha směrech 🤣
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    To kolečko je prusament PLA vytištěný MK4 v boxu s defaultním nastavením (0.2 s 0.4 tryskou) krom infillu, co si pak dám ke krabici abych viděl jak ta barva vypadá vytištěná.

    Ale přesně - na "skutečných" tiscích bych to nechtěl, proto to právě řeším :)
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    i ruzne barvy stejneho vyrobce se mohou chovat uplne jinak, a to nekupuju nic levneho, ale da se vetsinou uz podle konzistence struny odhadnout co to udela

    pressure advance teda posledni dobou kalibruju spis okologicky, protoze proste PLA 0.02, PETG 0.04 atd., jedine co se mi nepovedlo je PA12, tam se to pod 0.03 pri kalibraci trha do blobu a PA tower v podstate nema rohy, a kdyz zacnu na vyssi hodnote tak to zas vypada jak kdyz to nic nedela :) myslim ze je to moc tekuty a ta hodnota bude nejaky nedeterministicky fungujici hausnumero jako u TPU...


    SKAUT: co tak zbesile ladis na jednom materialu? Ja se takhle zasekl jen na tom Nylonu, holt ho asi dodelam a nebudu pouzivat prestoze veci z nej vydrzi asi cokoliv, ale tisknout se to neda... :)
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    SKAUT: ja se po vyzkouseni materialu snazim zustavat spis u jednoho vyrobce, jakoze zkusim ruzny PLAcka, neco mi sedi, beru pak PLA jen od jednoho,,,

    chapu, ze tohle neni pro kazdyho, nekdo kdo chce tisknout treba zbesily barvy, tak jeden vyrobce je proste mit nebude

    co chci ale rict, vytisk s takovymhle svem je pro me neprijatelnej, to bych hodil do kose a vubec bych ani nepremyslel o nejaky postprodukci – s tim zase souvisi, ze kazdymu staci jina kvalita tisku
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    R0C3S3K: Za úplně stejných podmínek? Tzn. stejný materiál, stejné teploty, stejně opotřebená tryska, rychlost, u bowdenu jeho opotřebení...

    Co s tim můžeš udělat je si poladit co bylo psáno níže (LA, retrakce, wipe) ale dáš jiného výrobce stejného materiálu ( klidne i u stejné značky u těch hodně levných kde jim to dělá ten s nejnižší cenou) a ladis zas.

    Ja mám třeba 3 profily pro jeden materiál od konkrétního výrobce. Desítky hodin s tím strávené a pořád nejsem spokojený ( nemluvě o počtu extruderu které jsem zkusil 🤣), peníze radši nepočítám.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    ten sev je horsi ale treba z bambu labu to takhle leze a poladit to moc nejde
    navic je to na fakt blbym miste

    NAVARA: ja bych zkusil snizit seam gap, pokud to tvuj slicer ma, pripadne zkusit ty dalsi volby. Treba Staggered inner seams se ted objevilo v posledni dev verzi Orca Slicer a neco to dela, ale taky mi to na nekterych modelech zpusobilo chyby v perimetru (na konkretnim modelu kde je par chybek a i jine volby zpusobovaly to same). Jinak jak uz bylo psano, poladit si linear advance/pressure advance aby to extrudovalo co nejpresneji material, zkus zapnout/vypnou ruzne "wipe" a nebo jine poradi perimetru (nejdriv vnejsi a pak teprve vnitrni)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam