• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    ACID
    ACID --- ---
    SKAUT: to je ono?

    ACID
    ACID --- ---
    SKAUT: zatím jsem u mechanické montáže, kromě motorů a bedu tam nic víc zatím nemám.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ACID: Na voron docs jsou nejake doporucene aplikace. Ja na droidu pouzivam BeltTensionMeter ( a doladuju pres akcelerometr kde to ShakeTune dost zjednodusi ).
    On i ten spravne napnuty remen se muze tvarit jako volny, takze se snadno clovek neuhlida kdyz to nezna.
    ACID
    ACID --- ---
    SKAUT: hele nevím, zatím jsem stihl jen prvotní natažení a upevnění pod X-carriage, je možné že už je to hodně. Musím omrknout tu ladicku
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    Pred nejakou dobou tady probehla diskuze se susenim filametu prubezne pri tisku samotnem. Zjevne se to uchytilo ( a funguje to )
    Why are we drying filament this way?
    https://www.youtube.com/watch?v=9ldRN2B4iJY
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ACID: Nesponujes to moc? Ono stačí fakt málo abys byl na těch 110Hz@150mm.
    Ja teda nemám origo x-carriage (ani nikdy neměl), řemeny mám natažené, navlečené v x-carriage, postupně je natáhnu tak aby byli ještě volné ( jsem nekde na 90Hz cca ) a pak to dosponuju na těch 110Hz. Nikdy jsem si nevšiml že by mi mi x-ko někam ujelo na jedné straně ( to si před řemeny srovnám vzadu a pořádně s citem dotahnu).
    Pokud to neni o moc, dopnutim bys to mel srovnat.
    ACID
    ACID --- ---
    SKAUT: na začátku oba konce řemenů upnu pod půlku X-carriage, natáhnu je tam kde mají být a na konci procesu je našponuju a dotáhnu druhou polovinou X-carriage. Oba konce mají být stejně dlouhé (to mám). Ten postup je takhle popsaný v návodu, ale při něm se to rozhodilo. Tak teoreticky by mělo stačit přitáhnout ten správný idler.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ACID: To většinou dělá když mas nestejnoměrně napnuté řemeny. Takže bys to měl srovnat napnutím. Pokud se ti nehnula moc ( málo dotažené třeba).
    Pak bys to musel povolit, srovnat a znovu napínat ( oba po kouskách postupně).
    A podivej se na Shake&Tune plugin https://github.com/Frix-x/klippain-shaketune . Pomůže ti s doladenim napnuti řemenů, IS a změří vibrace.
    Ale je třeba mit co nejlépe řemeny napnuté předtím ( bud appka v mobilu, nebo hudební ucho případně tenziometr co k tomu prodávají)
    ACID
    ACID --- ---
    SKAUT: dotaz, při napinani remenu na A/B se mi do té doby perfektně srovnaná gantry hnula, takže teď nedojíždí X zároveň na oba motory. Předpokládám správně, že by se to mělo dát srovnat rozdílným napnutím A/B idlerů, nebo musím napnout řemeny znovu?
    ACID
    ACID --- ---
    QWWERTY:
    ANDY_WARHOL:

    Trilab azteq, nebo možná jeho evoluce. Takže s tou průmyslovostí bych byl po zkušenostech s Deltiqem v klidu.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ACID: trochu jsem zespodu tistaku co jde do toho předního dilu musel zastipat co kouká ven ( a radsi propajel pak ) - když jaem dával kdysi od Mellow.
    ten EBB2209 jsem jen namontoval, tistak jde rovnou do předního dilu a ten zboku ma distance v sobě.
    Zkusim ještě kouknout až budu doma
    ACID
    ACID --- ---
    SKAUT: jj. Tu barevnou podložku pod breakout pcb jsem rovnou otočil, v návodu je podle mě chyba, pokud ji dám podle něj, tak koliduje s nohama konektorů.

    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ACID: Myslis tu desku v predni části kde jsou větráky? to by mělo sedět pokud to máš dobře.
    Mozna sem hod foto jak mas PCB na CW2 a jak jej mas v tom dile s vetraky.
    ACID
    ACID --- ---
    SKAUT: jj
    Ještě jedna věc, zkušebně jsem na sebe zkusil nasunout CW a ten předek (SB?) konektorama, ale nesedí to dobře stranově a co jsem koukal, tak ani díry nejsou proti sobě, tzn. při pokusu to dotáhnout nejspíš poničím konektor nebo celou desku. Laboroval jsi s tím, nebo to sedlo?
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ACID: Doporučím při konečném skládání pořádně koukat jestli to neskripne moc. Na V0 jsem si takhle malém "ustrihl" jeden vodič 🙈. Od té doby to kontroluju minimálně 3x 🤣
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    ANDY_WARHOL: moc :))
    Prusa Pro HT90 | Original Prusa 3D printers directly from Josef Prusa
    https://www.prusa3d.com/product/prusa-pro-ht90/
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    QWWERTY: škoda že do toho článku nedali aspoň fotku.
    Taky by mě zajímalo kolik to tak může stát 😁
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    Prusa Research zahajuje výrobu průmyslových 3D tiskáren - Lupa.cz
    https://www.lupa.cz/aktuality/prusa-research-zahajuje-vyrobu-prumyslovych-3d-tiskaren/

    (HT90)
    ACID
    ACID --- ---
    SKAUT: nakonec mi to tak taky přišlo lepší, jen jsem si nebyl jistý vedením kabelu, není vyloženě skřípnutý, ale je celkem dost sevřený držákem řetězu

    SKAUT
    SKAUT --- ---
    REDSNAKE: Casem některé přestanou ale mam u každé civky prihozenou krabičku se silikagelem a udrží mi to uvnitř i tak vlhkost nekde kolem 12%. Nedávno jsem si přikoupil nové, víceméně jen abych měl až bude potřeba.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ACID: Mam Galileo 2 ( v SB toolheadu )a vyvod mam dole ( one je stepper nasikmo ale asi chapes kde dole ). na V0 musi byt nahoru jinak se skripne o x-carriage.
    Jak to mam byt u CW2 netusim ale jak tak koukam do manualu ( CAD si ted neotevru ) tak by to mohlo být jedno. A taky by to mohlo být závislé na tom jestli budeš davat nějaké PCB do toolheadu ( a jaké) nebo jestli nebude nic.
    Osobně bych jej dal dolu ( zadni pohled vlevo dole - cca na 8 hodině) a udelal si rezervu 1x průměr stepperu (pro PCB - EBB2209, a ted bych už nejspíš dal LDO Nighthawk SB )
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    ACID: ruční, funguje ale docela se člověk napumpuje.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam