• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    SPM
    SPM --- ---
    77WHITE: já na jlcpcb už nějaký tišťáky dělal, tak jsem si právě vzpomněl že dělají i tohle :-) Jinak jo, nerozporuju, že na kusový vyfrézovaný bazmek je ta cena pořád krásná. Jenom jsem začal přemýšlet, jestli by ten tisknutej nylon náhodou nestačil :-) A neměl jsem to s čím srovnat, pač jsem nic tisknutého touhle technologií v ruce ještě neměl. Nebo teda měl - extrudery od bondtechu, to je myslím SLS nylon, ale u nich vzhledem k ceně jsem žádné pevnostní zkoušky nedělal :-D

    LEXXA: máš to imho moc velký :-) ten můj krám má asi 55x55mm :-) Plus teda z Číny jsou asi i limitace v tom shippingu, co si vybavuju, tak malých tišťáčků šlo vyrobit klidně 100 a stálo to pár korun, u těch velkých kusů už šlo naklikat podstatně menší množství a stálo to podstatně víc :-)
    LEXXA
    LEXXA --- ---
    Sakra jak vy to delate?
    Ja si navrhl heatbed (235x235x8) a pod 180$ jsem se nedostal.
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    SPM: Jo tak to zni cenove uplne normalne. Jlc obcas propagujou youtuberi a davaj slevovy kupony, to stejny s pcbway (na tisk, obrabeni nebo tisteny spoje). sorry za ten vyrobni spam:)
    SPM
    SPM --- ---
    77WHITE: jlc3dp.com jsem právě porovnával jako první. U nich SLS nylon asi 8$, obráběnej hliník cca 50$ a vytištěnej nerez asi 55$ Za kus, víc kusů jsem u toho nezkoušel, pravda že minimálně u toho obrobku to stoupání ceny není lineární. (Druhá teda fajn věc je, že u toho hliníku ty povrchové úpravy moc nestojí, černý elox na ceně přidal asi 2$).
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    SPM: Zkus na srovnani jlc3dp.com nebo materialise.com. Pro zajimavost, kolik stalo to cnc? Me tyhle veci u profi prototyperu vyjdou na cca 50 usd za kus s produkci cca 7-10 dni, a je celkem jedno jestli je to nerez nebo hlinik, v kusovy produkci vetsina penez jde do programovani obrabeni.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SPM: PA - Polyamid - nylon ( někteří to znají jako silon ). číslo za PA udává druh nylonu. Rovněž PA12, 11 je méně hygroskopický ( min natahuje vzdušnou vlhkost) než PA 6, 6.6 . Rovněž jsou i jinačí vlastnosti a použití případné ( když to chce někdo resit detailněji nebo musí).
    Pro to co chces to bude OK, nebo dokonce i lepsi nez PA6/6.6 .
    SPM
    SPM --- ---
    SPM: na paarts.cz 344Kč z PA12 (což teda nevím co je za materiál :-) ). Ale jinak je to teda porovnatelný; je to o něco dražší, ale zase z Číny pokud na to člověk nechce ~2 týdny čekat, tak na dopravě dá víc.
    SPM
    SPM --- ---
    SKAUT: no právě že tisk z nerezu stojí stejně jako vyfrézovat z hliníku :-) Respektive rozdíl je asi 3$. paarts.com schválně zkusím, jak vyjde :-)

    Jinak pro představu, v mém případě to je takovýhle model.

    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SPM: U toho tisku bude nejaky postprocessing ( nerezu) takže tam může jit cena nahoru.

    BTW ja si to pro sebe nechal tisknout na paarts.com ( je to v CZ) , maji online kalkulačku . Ale čekám že budou dražší než Číňan.
    SPM
    SPM --- ---
    SKAUT: Dík, asi to prubnu. Za ten SLS nylonovej výtisk tohohle chtějí asi 8$, tak to asi přežiju ikdyž to pak rupne :-D částečně mě jenom překvapilo, jak jsou ty frézovaný věci "drahý." Teda drahý, za tenhle domeček to spočítalo cenu cca 50$, což je pořád na custom vyfrézovanou věc podle modelu IMHO super. Ale zarazilo mě, že umí tisknout i z nerezu a to vycházelo +- stejně. Čekal jsem, že ten frézovanej hliník bude levnější, než tisk z nerezu :-)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SPM: Mel jsem z toho pár dílů na toolheadu a drželo to dobře. Na Ampéru jsem si povídal s typkem z firmy co tiskne v CZ ( i kusově) a vychvaloval to celkem dost.
    Takže si myslím že by to držet mohlo. Dokonce si myslim že když to bude z nylonu na FDM, správně orientované tak by to taky mohlo vydržet. Držák na lampičku ( takový ten co se přichytí na hranu stolu a lampicka je v tom zapíchnutá) mi drží asi už 6 let. a to jde paka po vrstvách.
    SPM
    SPM --- ---
    Má někdo zkušenost, jak je na tom tisk z nylonu SLSkem s pevností? Rozpadl se mi mechanicky poměrně dost namáhaný díl na autě; je to taková plastová kokotina, co drží to poutko na zavírání pátých dveří. Poutko je osičkou cvaknuté do tohohle plastového dílu a díl je přišroubovaný na dveře, tedy přes ten plast se rve ta síla plynových vzpěr, které se musejí překonat, aby se dveře zavřely.

    Plán byl, že udělám model, vytisknu prototyp a nechám to na jlcpcb vyfrézovat z hliníku. Což klaplo, dokonce ten můj prototyp z PETG ty dveře už asi 3x zavřel a ještě se nerozpadl :-) ale ta cena z toho hliníku se mi úplně nelíbí. Ale z nylonu to umí vytisknout za pár korun. Jen teda nemám vůbec zkušenost, o kolik moc jsou ty SLS tisky pevnější...
    ACID
    ACID --- ---
    Netuším jestli to bude kompatibilní s mmu (asi by to mělo být jedno), ale na ercf pokukuju po "filamentalist", zkus mrknout na to
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NAVARA: To jo, sem tam to odrizne, ale ze by se menila barva, to je mi velka novinka. Filament SPECTRUM / PETG MATT / TMAVĚ ŠEDÁ
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Ztmavnutí ne, to že se mu nepovedlo udělat špičku ano - ale poměrně vzácně, většinou si to nejspíše pořeší jednotka sama přes Cut co dělá (to pojíždění ze strany na stranu), když se ji to nepovede zavést.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    A s timhle jste se setkali? Prusa MK4+MMU3 a jedna barva pri vymene filamentu (jak to vyrabi tu spicku) ztmavne, jako by se pripekla.

    ORBIT
    ORBIT --- ---
    PECA: tenhle funguje vyborne, rozhodne mohu doporucit.

    A autorewind je varianta misto bufferu imo, nikoliv oboji najednou.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    PECA: Mám vytištěno :) Ale to neřeší zavádění přímo do selectoru - ty hrábě sice přitlačí kolečko a mohu tlačit na filament aniž bych kolečko vyndal (moc pružně mi to ale nejede, asi budu muset tu jednu část přetisknout, měl jsem tam defaultní supporty a imo to moc poškodily).
    Řeší komfort zavádění pokud selektor funguje hladce, ale ne když mám ty pfte tuby do mmu3 zavedené shora místo zespodu, takže tužší ("made for prusa") fillament je prostě příliš otočený nahoru a ani přitlačený tím body, není přitlačen dostatečně a čouhá nahoru.
    Dost hraje i roli, kudy jdou ptfe tuby - když je mám ze strany jako na fotce, ten filament jede bokem, když je rukou přidržím uprostřed, pojedou rovněji (ale v případě toho bílého pořád příliš mimo, je nějaký tužší) - prostě hrubě předpokládají, že je máš vedené zespodu s buferem horizontálně na úrovni tiskárny. Úpravou pozice potrubí to mohu ovlivnit, ale na "správnou" pozici není uvnitř místo.



    Udělal jsem si hrabičky, kterými to tam umím nacpat - pak už to funguje fajn - ale musím mít jak přístup k mmu3 zezhora, možnost posunout ručně selektor (když selže automatické zavádění, protože proč by na to mělo být menu; pokud zavádím manuálně, tak to naštěstí zrušit a posunout jde) a možnost hýbat filamentem.
    Takhle se mi k tomu přistupuje asi nejlépe - ale to nepůjde s repboxem nahoře v těch černých packách.



    Vlastně ještě musím vymyslet, jak budu tahat fillament z repboxu, abych ho vůbec zavedl. Asi budu muset mít ty pfte volněji, abych je mohl z repboxu vytáhnout, natlačit fillament do tiskárny a pak zase nasunout. V tom původním modelu jsem to mohl dělat přes pfte navolno zastrčený do koncovky na střeše, teď jedou všechny přímo do mmu3.

    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NAVARA: Zkus to. Me prijde, ze se ta sila musi sakra menit podle toho, kolik filamentu je vytoceno. A ono jak to MMU3 ma sirsi trubicky s mensim trenim, taky jsem musel zmensit ta zavazi na te me, protoze mi to vytahovalo filament az moc z MMU.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Na auto-rewind pokukuji po tomhle :)

    Printables
    https://www.printables.com/model/10370-gravity-spoolholder-for-mmu2s
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam