• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ANDY_WARHOL: maji byt na tom rameni....
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    KEEPER: nema ta hexa dira, zrejme pro hlavu sroubu byt spis zespodu ? nebo nejak nechapu na by tam byla takhle, jestli tedy ty " nozky" maji byt na tom

    jestli to udrzi zalezi hodne na orientaci pri tisku. nesmis dopustit, aby ti ta sila sla ve finale tak, aby ti oddelovala ty vlakna,podivej se kde to bude zatizene a model orientuj pri tiskuni tak aby k tomu nedochazelo

    tu fixaci bych resil jinak, zevnitr bych udelal diru na maticku - m3 - m5, zalezi jak je to cele velke, tu maticku bych tam fixnul vterinakem a pak a z venku dotahl sroubem,ten bude tu matku tlacit proti tomu adapteru a na druhe strane proti tomu pinu, takby to melo drzet
    KEEPER
    KEEPER --- ---
    Zdravim, jdu s prosbou o radu, nikdy jsem nic nemodeloval, ani netisknul, ale ted by se mi to celkem hodilo :)

    Mam drzak hlavy mikroskopu, ktery je mozne pripojit k polohovacimu ramenu pomoci 5/8" pinu. Vypada to podobne jako tohle:



    Problem je, ze to rameno je pekelne drahe, tak bych to provizorne chtel pridelat na drzak monitoru, ktery je zakonceny takhle:



    Cely ten konec s VESA, ktery je prisroubovany na tom profilu bych dal pryc a misto toho by prisel na miru udelany adapter.

    Zkusil jsem ve FreeCADu ten adapter vymodelovat:



    A mel bych k tomu par otazek:

    1. V tom drzaku hlavy mikroskopu bude ve skutecnosti digitalni mikroskop s objektivem, celkem s tim drzakem by to melo mit cca 1,8 kg, mozna lepsi pocitat 2 kg. Je vubec realne, aby to ten adapter vytisknuty z beznych materialu unesl?

    2. Kdyz se podivate na ten model, napada vas dle vasich zkusenosti neco, co tam vypada divne nebo na co bych si mel dat pozor?

    3. Aby se ten pin v tom adapteru netocil, tak bych ho chtel zafixovat sroubem, ktery bude na ten pin kolmo. Koukal jsem, ze existuji "threaded heat inserts", jen jsem videl pouze kratke, v tom modelu to je od okraje k pinu 11 mm. Jak se to v tomhle pripade nejlepe resi?

    Moc dekuju za rady.
    EATHAT
    EATHAT --- ---
    HONCKA: cece docela dost:D je to 5mm tlusty...ale ja tam dolejval i proslej standartni levnej resin...ruce uz sou taky ready...tak suma sumarum pixla a pul, az dve pixly...nicmene ja ted sehnal ten lepsi "craftsman" resin na allegru...a je to levny pomerne...za 400kila a ocividne to maka stejne jak od vyrobce...Polak to asi nakoupil po kontejnerech.

    Jinak vcera ten printer zmizel...dorazil sympaticky muz a jeste jsem dostal Lindt pralinky co poslu dal...takze diky vsem...o kram doma min...pevne verim ze tiskarne vtiskne novy zivot...

    T.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    EATHAT: kolik to bylo resinu?
    EATHAT
    EATHAT --- ---
    Kdyby nekdo chtel, nabizim za odvoz Mono X tiskarnu od Anycubic...staci nalepit novej polarizacni filtr na obrazovku a bude makat jak nova...
    Ja na to nervy nemel (resp zkousel jsem to ale netrefil jsem spravnej uhel nalepeni te folie) a koupil novou Mono X2
    Kdyztak za odvoz z Praha Brevnov nebo Praha Holesovice...pripadne byste si z toho nekdo mohl vykuchat to UVcko na curing station...
    Ja uz nechci se v tom hrabat...mam k ty tiskarne i dve zakladovky navic, naky cidla atd...
    Kdyztak napiste do posty...tak za mesic to poleti z bytu a necham si z toho jen ten kryt Vat a buildplate...
    cya fellow 3D printers...
    Abych jen neplkal pridavam svuj zatim "nejvetsi" projekt s resinem 50cm na vysku na nekolik dilu :D
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    to je ta bedynka bratru za nekolik micu, co je velka asi 20 cm?
    H2O
    H2O --- ---
    MELDA: to presne odpovida jeho reakcni dobe ;-)
    MELDA
    MELDA --- ---
    ANDY_WARHOL: Stane se :-)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    MELDA: odpovidas na 10 let stary post :)
    MELDA
    MELDA --- ---
    RAJCHE: super !!!
    SALAM23
    SALAM23 --- ---
    Tak tuning garážového endera započal - původně jsem to vytáhl domu jen zkalibrovat a vyčistit,ale ve finále ho komplet předělám,díly mi tu leží už od léta,tak teď na to je konečně čas...základ byl ender 5 plus,za ty roky postupně upravovany,nebudu tu vše vypisovat- každopádně z originálu zůstal kryt Elektra a zdroj a část rámu a bedu .... je zvýšený z původních 40 na 60cm "nejvyšší možná výška výtisku "
    Teď jsem kompletně vše přecházel na linear - předělám řemeny a kladky a jdu zpevňovat.Extruder dualgear orbiter- toolhead Eva2,4 ,tisková plocha 377x377
    Díly tištěné ABS 100% infill ... postupně přidám další fotky jak to postupuje,musím akorát koupit řemeny 10mm co tu mám,tam nedostanu dřou límec řemenice,musím mít 8-9mm...takže se jde pomalu nap elektroniku
    Deska SKR turbo 1,4 tichá rychlá - kouknout co do toho nacpu za firmware
    Jinak díly a modifikace vychází z mercury one,ale je to trochu upravený

    MISISSKA
    MISISSKA --- ---
    Mam čerstvou zkušenost s filamenty Creality, konkrétně ten duhovej PLA. A s flexem od Spectrum. Oboje stojí za ho.no. Creality mi ucpalo trysku, kterou se mi doteď nepodařilo na 100 % vyčistit a ten flex prokluzuje podávacími kolečky. Nakonec se mi MK4 sekla na tom, že to ten flex zavedlo, vyjmulo, zavedlo, vyjmulo a tak stále dokola. Mam zkušenost samozřejmě i s jinými filamenty, u jiných flexů stačilo jen utáhnout šrouby, aby neprokluzoval, ale zrovna na tento nepomohlo nic. Takže je řadím mezi ty špatné zkušenosti a rovnou to píšu, abyste se jim co možná nejvíc vyhli. I filament z AliExpressu byl naprosto OK. Ten flex byl TPE.
    Jinak mám doma od Spectrum PLA , zelený, měl bejt fluorescenční, ale není. Takže obě značky zavrhuji, protože jsou jasným důkazem toho, že šetřit na nich se fakt nevyplácí :( ale jinak je to PLA od Spectrum docela v pohodě. Jen nesvítí.
    AIST
    AIST --- ---
    Včera jsem konečně přišel na závadu, proč mi tiskárna špatně tiskne. Celou dobu jsem to dával za vinu starému filamentu, ale včera jsem náhodou zkontroloval trysku a místo 0,4mm jsem tam měl trysku 1mm, která byla asi přimíchána do balíčku s 0,4mm. Závada opravena :D
    SALAM23
    SALAM23 --- ---
    77WHITE: v mým případě ten resin tisk je vážně minimální,tak se úplně nějakých zdravotních komplikací nebojím,téměř denně přijdu do styku s vyjetym olejem a jinýma chemkama z motorek a tahačů,co budou xkrat horší ,ale pravdu máš,že jen eliminovat smrad není úplně řešení...
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    SALAM23: Taky jen castecne, co sem pochopil tak zalezi i na typu resinu. Kombinace uhlikovyho filtru a hepa je nejlepsi, ale udajne je treba skutecnej uhlikovej filtr, ne jen krabice s aktivovanym uhlim, protoze tam mas z podstaty veci obri skviry
    SALAM23
    SALAM23 --- ---
    77WHITE: a hepa filtr to zachytí?
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    PECA: jestli máš kovovou vaničku, tak imho nejlepší řešení a nejvíc lowcost, je vytápět pouze resin, co jsem viděl nějaký videa, tak používají topný pásek na fermentaci
    Resin 3D Printers don't NEED inbuilt heaters (TESTED)
    https://www.youtube.com/watch?v=IHA4aUJdG80
    PECA
    PECA --- ---
    HONCKA: Špatně. Mám tam sice radiátor napojený na topný okruh, jenže se tam normálně netopí a když tam jdu, tak se to ani pořádně nevytopí. Pro tisk potřebuji zajistit topidlo do boxu. Už jsem nad tím přemýšlel. Viděl jsem někde k mání malé topítko s ventilátorem vhodné dovnitř krytu SLA tiskárny, podobně, jako ty malé uhlíkové filtry.
    Totéž v zásadě by šlo pro FDM, tu mám pro změnu v plechové bedně na 19" rack. Nicméně ta FDM si tak nějak vystačí sama díky topné podložce. :)
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    PECA: jak to řešíš v tom sklepě s teplotou?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam