• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    PECA
    PECA --- ---
    77WHITE: Rozumím tvé zkušenosti. Každopádně bych nepodceňoval schopnost Čínských firem šetřit na materiálu, lidech, bezpečnostních a pracovních podmínkách.
    Ona součástí ceny je v EU nemalá "daň" v podobě sociálního/zdravotního zabezpečení, které legální zaměstnavatel musí odvádět do státní kasy. Respektive, u nás určitě, předpokládám, že v jiných státech EU to bude dost podobné. Potom předpisy ohledně pracoviště, pomůcek, ochrany a zakázaných látek. A jsou to věci a předpisy důležité. Akorát, když na ně někdo může kašlat, má cenovou výhodu.
    Zato se tu máme relativně dobře a nezavírají nás do převýchovných lágrů, když nemáme správný politický myšlení. :)
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    FARIN: sem product developer / stock a sourcing manager, takze o tom mam povedomi:)

    Puvodni diskuze byla na tema proc je prusa o tolik drazsi jak bambule a jestli je to dotovany statem aby ukousli market.
    A dle myho urcite neni. Ceny sou vicemene srovnatelny (koukam na core vs x1c, ty maly mrchy me nezajimaj), takze jestli prusa vychazi draz, musi to bejt kvuli cenovy politice, blbymu stock managmentu nebo narocnosti na skladani (reprap je fajn, ale veci dou vyrobit jednodusejc a levnejs kdyz nedesignujes vsechno na absolutni vymenitelnost). Navic Cinani sou bliz vsem dodavatelum, urcite maj mnohem min prostredniku pri nakupu jednotlivejch soucastek. Buhvi jak hodne to maji u Prusi pod palcem.
    Ja mam treba zkusenosti s evropskyma dodavatelema extrudovanejch hlinikovejch profilu, ktery preprodavaj cinskou extruzi za 4x ceny co platim primymu vyrobci v asii, a cela komunikace je o dny pomalejsi, protoze jen preposilali emaily a snazili se interpretovat odpovedi :)
    PECA
    PECA --- ---
    SPECZ: Ne, jsem debil. V Blendru je to nějaký motorek, ale víc jsem to neměl čas zkoumat. :)
    FARIN
    FARIN --- ---
    77WHITE: materiál co se nevyrábí in house (např motory) Ono to taky není jen o hw. Lidi co to montují nenaskalujes snadno. A donedávna byl docela limitující faktor I výrobní prostor.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    Včela
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SPECZ: má pravdu, včera je když to ten prohlížeč 3d ve Windows nenacte
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    ACID: A nebo si z tebe někdo dělá prdel :-)
    ACID
    ACID --- ---
    PECA: včele znamená, že se ti to nenačetlo korektně, je to modelářský motor. Ale díky za snahu
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    77WHITE: Třeba větráky :)
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    FARIN: A chybi teda co? Desky? Extruze nebo cokoliv cnc z kovu to urcite neni.
    PECA
    PECA --- ---
    ACID: Hele, zkusmo jsem to otevřel a implicitně se mi to natáhlo v 3D prohlížeči Windows. Ona je to animovaná včela. To se nedivím, že CAD z toho má osypky. Asi z toho chceč jenom mesh, že? A asi jako jeden objekt, nebo nějak jinak? Jestli tedy ještě potřebuješ, že bych se to zkusil pokusil zbavit balastu, co nepotřebuješ pro tisk, nebo na co to máš...
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    SPECZ: Je to tak. Veci u kterych to ma smysl tak delaji z formy misto fdm. Kdyz ma neco zakotveny design a je to problematicke pro tisk. A delaji si to inhouse.
    FARIN
    FARIN --- ---
    77WHITE: Plasty jsou to posledni co limituje mnozstvi vyrobenych kusu.
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    77WHITE: Ohledne vstrikolisu - mam dojem ze ten jsem v nejakym videu z Prusovy vyroby videl, nektery casti tak delaj.
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    PECA: Ja vim ze v Blenderu delaji cely Multiboard a to je projekt jako krava
    ACID
    ACID --- ---
    PICAZSOO: v F360? Pár meshů jsem z toho dokázal získat v různém stavu rozkladu. Překreslení mě stejně nemine..
    PICAZSOO
    PICAZSOO --- ---
    ACID: Ahoj, mě u těch obskurních formátů často funguje "Upload" místo "Open". On pak autodesk udělá na backendu nějakou konverzi. Ten postnutý .fbx jsem v pohodě takhle otevřel. Ale je to mesh teda...
    PECA
    PECA --- ---
    ORBIT: Ono sice existuje několik tutorialů na práci s Blenderem pro 3D tisk, taky nějaký Addon CAD Sketcher pro parametrické modelování (což nevím, jak moc dobře funguje)...
    GitHub - hlorus/CAD_Sketcher: Constraint-based geometry sketcher for blender
    https://github.com/hlorus/CAD_Sketcher
    Nicméně "learning curve" Blenderu je poměrně dlouhá. No, možná při práci pouze ve směru 3D ne tolik, ale furt je to 3D SW primárně pro uměleckou tvorbu, spíše než pro přesné modelování. Má značně rozsáhlou paletu funkcí a nástrojů. Na druhou stranu, 10leté děcko se zaujetím a tutorialy se to také naučí a jako bonus se u toho naučí ještě Angličtinu (vyzkoušeno na vlastním dítěti). :)
    Určitě však umí importy / exporty několika formátů, včetně STL, OBJ, glFB či zmiňovaného fBX.
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    PECA: Zmínka o Blendru není od věci. Já jsems ním třeba ještě nikdy nepracoval a sice mám trochu tušení co asi umí, nikdy jsem do toho neproniknul..
    PECA
    PECA --- ---
    ACID: Blender je zdarma, není to velký a na konverzi (import/export) s tím asi nemusíš ani moc umět...
    blender.org - Home of the Blender project - Free and Open 3D Creation Software
    https://www.blender.org/
    Každopádně, jak koukám, tak již vyřešeno. Takže jenom zbytečně "rejpu". :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam