• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    R0C3S3K: Jo něco ve sliceru dělá problém. Zkoušel jsem změnít tloušťku top layer na auto ( podle toho kolik máš vrstev), arachne vs klasika a ještě něco ( nepamatuji se co ) ale bez výsledku.
    Ale jak jsem psal - muj slicer je nekde kolem verze 2.5 takže spousta chyb s chybějícími parametry a podobně.

    Jaky mas vůbec slicer ( a verzi).
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    SKAUT: no dobre a co je teda realne za problem? model je exportovanej z Plasticity (CAD/Nurbs system), neni tam zadna realna problemova plocha, vystup do STL muzu ovlivnit max co se tyce density meshu a pak nejaky tolerance edges a faces, nic moc extra nastaveni,,, u STEPu je toho nastaveni jeste min, tam jsem to projel komplet, takze mam nejakou sracku ve sliceru?
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    R0C3S3K: Kdyz hodim stl / step do sliceru s mym profilem tak je to OK. Kdyz nactu 3mf jako projekt tak to tam je. Mam jen SuperSlicer ( ktery je trochu pozadu oproti mainline PS ) takze to hodilo nejake chyby nicmene artefakty tam videt byli.
    SOLNAKAR
    SOLNAKAR --- ---
    MARASAN: pak je možná ještě korekce podložky, ale to je spíš na menší rozdíly a není to úplně precizní.
    Dělal jsem to u naší MK3S v kanclu, kde je bed zohýbaný a naštěstí to stačilo (holt ne všichni předchozí uživatelé byli nejostřejší tužky v penálu a do firemní tiskárny nehodlám investovat na výměnu bedu stačí že jsem měnil termistor a topný těleso, když někdo přehobloval kabely).
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    MARASAN: pokud je chyba jenom v tom, ze je bed nakrivo (e.g. neni to zpusobene zadnym jinym problemem v konstrukci a montazi), tak za sebe doporucim vyhodit distancni podlozky pod bedem a udelat

    Silicone Bed Level Mod Prusa MK3 – SCHWEINERT.COM
    https://www.schweinert.com/silicone-bed-level-mod-prusa-mk3/

    ....tzn. potom jsi schopny podle bed level visualizace doladit presne rovinu a nespolehat se na to, ze presnou vysku drzi ty distancni sloupky
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    SOLNAKAR: vsechny tyhle postupy jsem zkusil, tryska je vycistena. Zkriveni mne napadlo, ale spis mi prijde prostredek nahore a okraje dole, takovej Říp.

    Napsal jsem prusovi, tak uvidim.
    SOLNAKAR
    SOLNAKAR --- ---
    MARASAN: U MK3 (MK3S, MK3S+) se tryska plátu ani podložky dotýkat nemá. Pro kalibraci by byl problém jen filament, který ti udělal blob dole na trysce. Vzdálenost tryky od podložky řeší bez dotyku PINDA (senzor).
    Předpokládám, že takové ty základní postupy jako kalibrace Z, jsi už zkoušel (tam tě tiskárna ostaně vyzve jako jeden z prvních kroků k očištění tryky).
    Můžeš zkusit kouknout, jestli není PINDA posazená vysoko (tj. tlačí trysku níž než má) - jak to má vypada správně je tady: https://help.prusa3d.com/cs/guide/jak-vymenit-senzor-superpinda-mk3s-mk3s_179920#181380

    Pokud se ti tryska ale dotýká jen na jedné straně, měl bych podezření, že se za ta nevybalená léta něco zkřivilo. To by měla odhalit kalibrace XYZ, nebo zkus kompletní seftest.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    R0C3S3K: Stránka nedostupná?
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    po letech jsem konecne vybalil slozenou Mk3 od Prusi a nedari se mi ji zkalibrovat. Osa Z je problem, tryska narazi do podlozky v jednom z rohu - uhlopricne na druhe strane od (0,0). Tipuju, ze problem by mohl byt ve zbytku koukajiciho filamentu, kterej je v tiskarne od dodavky. Je v tom problem? Tak mam trysku predehrat a filament vyjmout a pak zkusit rekalibrovat?
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    ORBIT: je to muj model, uz jsem slicoval desitky svych modelu, daleko slozitejsich, slicer zadny problemy s pripadnou geometrii nehlasil a jak uz jsem psal, tenhle problem resim poprvy
    SKAUT: tady je link pro pripadny testery;)
    http://boomania.lavondyss.cz/del/jednotka.rar
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    Jak ten model vzniknul? Je to tvuj model nebo je to nejaky cizi? Uz jsem videl celkem dost modelu co bylo vygenerovanych spatne a meli treba dutou cast a delalo to divne veci nebo chybejici vrstvy.
    Ale v PS na windows by to melo jit spravit a i by ti to melo hlasit ze model ma nejake chyby..
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    SKAUT: Rano ti to poslu, uz jsem v betli
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    R0C3S3K: Hmm divný. může ten model (a potazmo i projekt ze sliceru) nekam hodit? Tohle mi dělalo jen když jsem tam měl nejakou nerovnost vůči tiskove plose.
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    SKAUT: Plochy jsou paralelni, pokud tim myslis rovnobezny, stl jsem exportoval na maximum a bordel byl i v tom stepu, kde mesche nejsou
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    R0C3S3K: Muj pohled.
    Řekl bych že nahoře ( to nižší nahoře 😃 ) není plocha paralerní se spodkem modelu. Lehce natočený export? Nebo exportujes v moc malém rozlišení a chybi tam nějaké trojúhelníky tak si to slicer "opraví).
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    LYCO: tak zmena vysky vrsty pomohla, diky
    LYCO
    LYCO --- ---
    R0C3S3K: výška modelu spadá přesně do poloviny vrstvy, takže záleží na zaokrouhlovacích chybách jetsli tam slicer tu vrstvu dá nebo ne? Zkus nepatrně (o setinku nebo tak) změnit výšku vrstvy.

    Možná je prostě něco blbě s modelem, jestli máš zdrojové soubory tak ho zkus znova vyexportovat? Případně, můj slicer má funkci "simplify model", zkusil bych jestli výsledek nebude lepší.
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    cus,

    slicer mi u tohohle modelu dela nejaky brikule v horni vrstve, vlevo stl, tam je to total bordel, vpravo step, tam je jen ten jeden glitch, nevite cim to je? stalo se mi to poprvy

    WARCHARLIE
    WARCHARLIE --- ---
    CHROSTISTKO: Jojo, došel jsem k tomu. WASP dělá extrudér, který by byl dokonalý. Vzduchem se tlačí matroš do extruderu a ten už reší dávkování a případnou retrakci. Ale nechce se mi dávat osmičku za to.
    Ceramic extruder - LDM WASP Extruder - Shop WASP
    https://www.3dwasp.shop/en/prodotto/ceramic-extruder-ldm-wasp-extruder/
    CHROSTISTKO
    CHROSTISTKO --- ---
    WARCHARLIE: Pokud to máš tlakovaný vzduchem a potřebuješ zastavit, tak to budeš muset odtlakovat, protože vzduch je stlačitelnej. Bude se to chovat jinak na začátku a na konci. A bude to funět jako sentinel.
    Lepší by bylo, kdybys píst tlačil závitovkou. Tam by šla udělat i retrakce. Výhoda by byla v zachování pístu, místo nějakýho šnekokání.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam