• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASAXDealextreme - laciné gadgety a spousta dalšího z Číny
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    WOLFGAR: stejně jako bývají strašně zmatení, když přijmení začína diakritikou a pak zjistí, že v systému je ten balík bez diakritiky a protože řadíme striktně abecedně, tak musí scrollovat
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    QWWERTY: Tak oni kdyz se koukaji do pocitace a je tam vic na stejne jmeno daji ti vetsinou vsechno jenze jak cinani tak sama ceska posta hrozne rada komoli jmena, me se osvedcilo automaticky rikat u okenka postbabe at zkusi vsechny 4-5 obvykle verze. Cinani radi zamenuji jmeno a prijmeni, ceska posta mi zase pravidelne vymenuje W za V a tak dale.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    PAKOBYLKA: dobré hodnocení je 99,9 všechno pod 99,8 je riziko.
    mě se zdá ebay lepší než Ali, na Ali už mě taky fakují
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    QUIP: btw obcas se mi osvedcila vyckavaci taktika
    nabizel refund 50% a kdyz jsem na to 2 dny nereagoval, tak radsi vratil plnou castku
    TOM
    TOM --- ---
    PAKOBYLKA: mám za sebou cca 15-20 úspěšných refundů u položek pod půl dolaru ;)
    Vina byla teda prokazatelně u prodejce (podle trackingu nedodal zásilku na poštu). Akorát zrovna klesla koruna, takže jsem pár drobných prodělal při změně kurzu.
    QUIP
    QUIP --- ---
    PAKOBYLKA: ja jsem tam uhadal parkrat plny a nebo aspon polovicni refund u polozek za mene nez $2, kdyz mi to neprislo.

    Na druhou stranu, jednou jsem cekal dlouho na polozku za nejakych $12, neprisla, napsal jsem prodejci, ten napsal, at otevru dispute, ze mi penize bez problemu vrati. Penize vratil v plne vysi a asi 2 tydny na to mi balicek prisel. Tak jsem mu napsal, ze mi to prislo a jak mu ted muzu penize zase poslat - evidentne se jim to nestalo prvne, protoze mi pak poslal odkaz na "falesnou" polozku v hodnote $1 a rekl, at tam naklikam 12 kusu a normalne zaplatim pres Ali. Takze nakonec spokojenost na obou stranach. Ja mel balicek, prodejce penize.
    Takhle to vypada, kdyz je slusnost na obou stranach :)
    PAKOBYLKA
    PAKOBYLKA --- ---
    díky za rady, založila jsem dispute a negativně ohodnotila. Jen mám teda pocit, že když je hodnota menší než 5 dolarů, což u mě je, tak ten feedback neprojde
    ale aspoň mám lepší pocit, že jsem udělala, co se dalo
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    btw na Poště už asi rezignovali i na kontrolování kolik balíků tam leží na stejný jméno :/
    byl jsem tam včera vyzvednout jeden balík a dneska oznámení, že tam od 18.12 leží druhý (a podle 17track opravdu pořád ještě nevyzvednutý)
    QUIP
    QUIP --- ---
    PAKOBYLKA: Kdyz tam zalozis Dispute, tak to nemuze jen tak odmitnout prodejce, ale urovnani sporu resi AliExpress (coz neni prodejce, ale provozovatel platformy a ten chce hlavne spokojeny zakazniky). Navic ten dispute dela prodejcum negativni hodnoceni a o to oni nestoji. Kdyz neotevres dispute a jen si dopisujes s prodejcem, tak se ti muze vysmivat jak chce.
    TOM
    TOM --- ---
    PAKOBYLKA: přesně tak, napiš pár vět, vyfoť konverzaci (a přilož jako obrázek), dej jednu hvězdu, a až to projde schválením, dej sem odkaz na produkt, ať ten negativní feedback olajkujeme jako relevantní.
    Skoro všichni prodejci na Aliexpressu se negativního hodnocení bojí jako čert kříže.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    PAKOBYLKA: muzes dat negativni feedback k objednavce ;)
    PAKOBYLKA
    PAKOBYLKA --- ---
    TOOMIX: tak o ty peníze nejde, jen trochu nechápu, že si tam všichni hrajou na důležitost hodnocení prodejců a když tomu prodejci něco napíšu, tak mi hodí fakujícího smajlíka místo odpovědi...
    můžu mu alespoň nějak zavařit, stěžovat si na něj někde?
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    PAKOBYLKA: ponauceni pro priste, kazdyho z nas to tady aspon jednou vypeklo ;)
    PAKOBYLKA
    PAKOBYLKA --- ---
    SAKALICEK: aha, takže po těch 60 dnech mám prostě definitivně smůlu a ten prodejce si ze mě akorát na můj dotaz dělá prču? hm, fajn
    SAKALICEK
    SAKALICEK --- ---
    PAKOBYLKA: njn. každopádně tě 60 dní od objednávky/transakce chrání Aliexpress před nepoctivým obchodníkem. vrátí ti peníze nebo prodlouží dobu kdy jsi hájená :)
    PAKOBYLKA
    PAKOBYLKA --- ---
    SAKALICEK: hm, když jsem zjišťovala, jaká je asi tak doba dodání, tak všude psali, že dva měsíce čekáš často. Takže jsem myslela, že nemá cenu plašit, když jsou vánoce atd.
    SAKALICEK
    SAKALICEK --- ---
    PAKOBYLKA: po dobu 60 dní od objednávky tě chrání Aliexpress.
    PAKOBYLKA
    PAKOBYLKA --- ---
    TOOMIX: tak tam mi to píše to samý co na track order- Hand over to airline 2018-10-30 02:54:53
    tak já nevěděla, jak je to s tou lhůtou, jestli to třeba nejde dodat i po ní. Když jsem zjistila, že už uběhla a objednávka je ukončená, tak jsem jim hned napsala. ale zjevně mě akorát tak vyfakovali

    QUIP: to jako myslíš, že kdybych jim napsala před uplynutím lhůty, tak by se se mnou bavili narozdíl od teď?
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    PAKOBYLKA: tak jeste zkusit sem

    https://global.cainiao.com

    a jinak priste hlidat lhutu a hned je fakovat, pokud to nedorazi ;)
    QUIP
    QUIP --- ---
    PAKOBYLKA: tohle je potreba hlidat, nez vyprsi ta lhuta a rovnou otevirat Dispute. Melo by to jit snad i ted.
    PAKOBYLKA
    PAKOBYLKA --- ---
    TOOMIX: UN, nenalezeno, adresát neznámý, došlo k chybě služby
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    PAKOBYLKA: v jakym formatu mas sledovaci cislo? LFxxxxxxxxCN, LPxxxxxxx, UNxxxxxx nebo jiny? Zkus ho dat na 17track.com a koukni, co ti vyjede
    PAKOBYLKA
    PAKOBYLKA --- ---
    čau, zkusim se zeptat tady. Nemám zkušenost, poprvé v životě jsem objednala na Aliexpresu, laciná náramky na garmin vivofit, předem jsem zaplatila asi stovku a čekala. Objednávala jsem 22.10., psali, že to dali k přepravě, ale od 30.10. žádná změna. Někdy kolem svátků uběhla lhůta pro dodání a ukázalo se tam, že transakce je ukončena, zboží nemám. Napsala jsem tedy prodejci (má skoro 98% hodnocení), co jako dál, jestli mi vrátí peníze nebo co. A v odpovědi jsem od něj dostala dva smajlíky označené jako "comfort". Docela nechápu, takže to je jako všechno a čau? nebo jaký je na tohle teda postup?
    KOC256
    KOC256 --- ---
    REDSNAKE:
    Asi Praha že?
    Já letos většinu zásilek z 11.11. už doma a žádné občas hromada ale pěkně postupně...
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    Mi teď nedávno volalo neznámé číslo, tak jsem to zvedl a prej že na poště mám balíček kterej se další den bude vracet odesílateli pokud si jej okamžitě vyzvednu. Žádná výzva k odběru, opakovaná výzva k odběru, nic... Díky bohu za ten telefonát před odesláním zpět, ale přesto bych byl radši za klasickej přístup. Přijde mi že pošta opět kolabuje a na zásilky z číny část pošty rezignuje a potom to za ně někdo hasí..
    QUIP
    QUIP --- ---
    LOPIN: jo, nakonec jsem ho na te poste dostal a odpoledne jsem mel ve schrance (kdyz uz jsem mel balicek doma) oznameni o ulozeni zasilky a na tom text:
    Vazena zakaznice, vazeny zakazniku, dovolujeme si Vas informovat o zasilce, u ktere nebyl vyjimecne vykonan pokus o dodani z duvodu: Prekazka na strane posty.

    Sice hezky, ale obavam se, aby se z toho nestal novy standard. Misto drivejsiho "nezastizen", budou hazet listecky "Prekazka na strane posty", ale oboje znamena to same "nasrat a prijdte si pro to sami".
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    QUIP: ja mel stejny a uz to mam doma, asi jsme meli stejnou klec:)
    QUIP
    QUIP --- ---
    Tak muj balicek se pohnul. Respektive prevcirem v trackingu naskocily dve zpravy, ktere ovsem maji datum 30.11.

    2018-11-30 00:00 The consignment is being transported to the delivering post office.
    2018-11-30 00:00 22200, SPU Praha 022, The consignment left the logistics hub.

    A vcera k tomu pribylo
    2018-12-18 00:00 17000, Praha 7, The consignment was deposited.

    Takze dneska se zajdu zeptat na postu a tam mi pravdepodobne reknou, ze to tam nemaji, ze se mi to dneska nekdo "pokousi" dorucit.
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    QUIP: mam ro stejne. Muj balik ja na depu 704, kde na to serou, protoze neni doporucenej. Uz jsem tam s pani mluvil 3x. Vzdyxky jo to zkusime nanit a zavolame, vzdycky nic a lak zniva, ze to tam je nekde v kleci nenacteny .
    QUIP
    QUIP --- ---
    JAPAN: U nas na pobocce uz jsem se na to ptal, jestli mi tam nelezi balicek, kdyz jsem si vyzvedaval jiny, ale pani rikala, ze tam je jen ten jeden, co mi zrovna predala.
    JAPAN
    JAPAN --- ---
    QUIP: zajdi na poštu, mě se jednou stalo že mi tam vysel balík aniž by mi dali lístek nebo se pokusili doručit ho
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam