• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASAXDealextreme - laciné gadgety a spousta dalšího z Číny
    MA747
    MA747 --- ---
    MA747: Ještě mailová odpověď z helpdesku celní správy:

    Aplikace ECEP Vám umožní projednat zásilku, které splňuje určitý formát (např. EC654466857US) figuruje v evidenci České pošty a musí tato zásilka být určena k celnímu projednání, tedy má jakýsi interní příznak "k projednání". Ne všechny zásilky, které vidíte v trasování ČP, lze tedy celně projednat.

    Některé zásilky s dražším druhem dopravy jsou projednány již při vstupu do EU, a k Vám se dostanou již jako vnitrounijní, aniž byste musel cokoli řešit. Taktéž může být zásilka fyzicky dopravována z EU skladu, přestože byla objednána na Asijském eshopu. Číslo těchto zásilek obvykle končí znakem F, nebo jsou ve formátu CZ+číslice.

    Varianty nákupu, které mohou nastat, jsou přehledně popsány, zde: https://celnicka.cz/kdy-a-komu-platit

    Pokud vidíte svou zásilku v trasování České pošty, je určitým vodítkem, že je nutno podat celní prohlášení, pokud je vlevo dole dostupné žluté tlačítko "Doplnit údaje pro celní řízen". Nemusíte tlačítko používat, ale v tu chvíli víte, že by Vám měl ECEP číslo zásilky akceptovat, a to i několik dní poté, co zásilka dorazila na Českou poštu.

    Nepříznivá je situace s nejlevnější dopravou typu "listovní zásilka" (bez možnosti sledování). Dle informací pošty lze i tento typ dopravy použít pro zboží do 2 kgm a určitého rozměru. Pokud v tomto případě odesílatel odešle data k zásilce do mezinárodního sledovacího systému, (nemusí to udělat), a obsahují li tato elektronická data email či telefon příjemce, pak Vám Česká pošta může poslat avízo o příchodu zásilky, a Vy tak budete znát číslo zásilky, a můžete podat ECEP. V opačném případě se nesledovatelná zásilka náhle objeví na poště bez dat, a ta nebude příjemce obesílat písemně a čekat i týdny na případnou reakci (má o zásilku zájem, proclí si ji sám, nebo dá zmocnění poště?), na to nemá skladové kapacity, jejich systém zpracování je nastaven jako "průtokový", a nepočítá se skladováním většího množství zásilek. Tedy pošta takovouto zásilku projedná sama, jinak ji nemůže doručit.

    Co se týče změny čísla během cesty, stává se to, ale většinou u zásilek, které celním řízením neprochází, tedy čísla CZxxxx, xxxxF.

    Jak vidno, jednoznačnou odpověď Vám nedám, záleží mnohdy na odesílateli a zvoleném druhu dopravy. Nicméně i tak snad pro Vás budou výše uvedené informace užitečné.
    HANZO
    HANZO --- ---
    S2FI: ječtě máš ombudsmana české pošty. tomu jsem dneska napsal, tak uvidíme :)
    QUIP
    QUIP --- ---
    S2FI: Jo, to je prave ten problem, ze si posta navymysli spoustu svych "sluzeb", ktere pak do lidi tlaci reklamou a ty sluzby nepodlehaji kontrole ze strany CTU. Moc vychcane to na te poste delaji :( Tam pak clovek musi mit jedine pevne nervy a trvat na reklamacich, ktere ale vetsinou nikam nevedou.
    S2FI
    S2FI --- ---
    HANZO:
    QUIP: ok, máte pravdu, reakci jsem v historii svého mailu dohledal - už je to cca 2 roky, tedy ČTU zareagoval a omlouvám se za chybné info. Tu odpověď jsem z hlavy vypustil právě z toho důvodu, jak píše QUIP. Ani oni s mým problémem nemohli nic udělat, protože službu, na kterou jsem si stěžoval (balík do ruky), ČTU nereguluje.
    QUIP
    QUIP --- ---
    S2FI: To se divim, ze ti ČTU nereaguje, protoze kdykoliv jsem v minulosti resil problemy s postou, tak jsem to resil prave pres ČTU, ktery reagoval svizne a az na jeho podnety reagovala i ČP. Do te doby se posta jen vymlouvala. ČTU je skutecne jediny organ, ktery muze nejak dozorovat postovni sluzby ČP. Ale navic mi tenkrat z ČTU psali, ze muzou jen na ty sluzby, ktere ma ČP ulozene zakonem a ne na ty, co si sama vymysli.
    Kdyz podas stiznost u ČTU pres podatelnu, tak nejak zareagovat "musi". Pokud by se tak nestalo, tak pak uz je to asi na stiznost nekam na ministerstvo. Nebo na lamparnu hlavniho nadrazi. To pak vyjde nastejno.
    HANZO
    HANZO --- ---
    S2FI: hm, divný. ČTÚ reagoval vždy.
    te´d si u něj budu znovu stěžovat na poště. v září mi celnící potvrdili proclení zásilky a od té doby hnije někde na poště a pošta nereaguje na reklamaci, nic. nikdo neví, kde zásilka je
    S2FI
    S2FI --- ---
    MA747: už několikrát jsem dával podnět na ČOI na ČP a vždy mi přišlo vyjádření ve smyslu, že ČP nespadá pod jejich dozorovou pravomoc a odkázali mě vždy na ČTÚ, který nikdy nijak nereagoval..
    MA747
    MA747 --- ---
    MA747: PS: Česká pošta je jediný přepravce, který spolupracuje s celní správou - tzn. při vytváření elektronické celní deklarace (https://cportal.celnisprava.cz/web/portal/ecep) je na výběr jen ČP. Tzn. že pokud zásilka půjde přes jiného dopravce (DHL, UPS, ...), tak tento dopravce bude chtít úhradu za náklady celního řízení.

    PS2: Pokud ČP osloví/informuje adresáta o vzniklém celním řízení (při procesu vyclívání nedokáže spárovat trasovací číslo s elektronicky vytvořenou celní deklarací), pak již bude chtít poplatek za vyclení - jsou to její náklady. Poplatek je tuším 150 Kč. Pokud oslovený adresát nedodá IOSS, tak zaplatí i DPH.

    PS3: Vlastně ani neexistuje jistota, že zásilku ze zahraničí převezme Česká pošta.
    MA747
    MA747 --- ---
    MA747: Volal jsem na helpdesk celnice (261 331 919) a situace se má následovně. Nelze provést celní deklaraci bez trasovacího čísla v systému České pošty. Zahraniční přepravce možná dopředu informuje Českou poštu o tom, že do ČR přepravuje zásilku. Česká pošta možná zaregistruje trasovací číslo do svého systému. Pokud nezaregistruje, tak při zprocesování zásilky z celního skladu možná osloví adresáta a bude chtít IOSS. Ale možná provede celní řízení za jeho zády. Je to loterie. Pokud to udělá za zády, pak reklamace, poštovní ombudsman (který nereaguje), poté stížnost na ČOI a ČTÚ. Celnice si myje ruce.
    S2FI
    S2FI --- ---
    Pozor na AliExpress. Aby byl pořád levný, musíte zvolit správný způsob dopravy – Živě.cz
    https://www.zive.cz/clanky/pozor-na-aliexpress-aby-byl-porad-levny-musite-zvolit-spravny-zpusob-dopravy/sc-3-a-213671/default.aspx
    nějaké základní info o dopravě z Ali
    MA747
    MA747 --- ---
    Neporadil by mi někdo pls? Objednal jsem něco z ebay, mám IOSS i tracking ID, chci vytvořit celní deklaraci na cportal.celnisprava.cz, kde skončím na zásilce. Problém je tracking ID, které ČP, jako jediný přepravce, nezná. Na hotline ČP se dozvídám, že musí být v mezinárodním formátu a to moje není. Přepravce je SyPost, jeho formát je SYRM1234567890. Pokud jsem to dobře pochopil, tak SyPost by měl té zásilce přidělit to mezinárodní tracking ID, poslat jej ČP, ta jej zaregistruje do svého systému, kde mu asi přidělí svoje domácí tracking ID. Na eCePu spáruji IOSS a tracking ID, ČP jej podle toho propustí do volného oběhu. Je to správně?

    Jak postupovat? Platit 2x DPH se mi příčí, navíc vyclívací poplatek. Díky.
    KUBZ
    KUBZ --- ---
    Dalsi ptakoviny jsem zkousel mimo jine z Polska a Nemecka. Uvidim.

    KUBZ
    KUBZ --- ---
    Tohle mi doslo za 9 dnu z adresy nize. Klika?
    YunExpress
    U Trati 216
    Dobroviz
    25261

    QUIP
    QUIP --- ---
    MUXX: zadny specialni shipping jsem nepouzil, objednaval jsem vic veci najednou, tak to pak zabalili do jednoho balicku a.k.a. combined package a dorazilo to bez procleni. Slo to pres Budapest a Usti nad Labem. Tracking number zacina LF a konci F, coz je ta dulezita informace.
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    MUXX: záleží kde přistane.
    Čekám asi 7 Cainiao zásilek. 3 přistály v budapešti a byli tam procleny a puštěny dál, takže by měli dorazit.
    Další 4 jsou přes měsíc, že odlítly a ticho po pěšině, takže předpokládám že přistály v ČR a za pár měsíců přijdou se 150kč doplatkem.
    MUXX
    MUXX --- ---
    Na facebooku lidi pisou, ze je potreba pouzivat Aliexpress standard shipping. Ostatni jsou s vypalnym poste. Dneska mi prustal Cainiao Global na celnici, tak uvidim.
    POSEIDON
    POSEIDON --- ---
    Zajimave, asi budu muset preventivne odvolat plnou moc
    Objednávání z číny - nenechte se napálit Českou Poštou
    https://www.youtube.com/watch?v=9agxpQFG3Ik
    QUIP
    QUIP --- ---
    BOAR: Jo, ty veci ohledne zastupovani, nebo vyrizeni s e-obcankou, datovkou atd (a stve em, ze kvuli komunikaci se statem si platim elektronicky podpis - osobni certifikat - a ten na tohle pouzit nejde), to vim, jen me tu ted zmatlo, jak nekdo psal, ze to musi jeste proclit. Takze pokud plati ten limit, ze se procliva od 120 USD / EUR vys, tak to pak chapu.
    Diky
    BOAR
    BOAR --- ---
    QUIP: tak pokud vím, tak clo stále od 120 USD, a DPH u všeho. Ale někteří (možná všichni?) Prodejci ti prodej DPH k ceně. Pak by se platit nemělo. Takže když pak dojde na celní řízení, ty jim řekneš, že je už zaplaceno. A to jde udělat i třeba pomocí e-obcanky, datové stránky, či bankovní identitou, a to zadarmo. Nebo se můžeš nechat zastupovat CP za prachy.
    QUIP
    QUIP --- ---
    HANZO: A podle ceho se da pred nakupem na AE rozpoznat, kdy se bude muset platit clo a pripadne celni rizeni?
    Podle toho, co psal MUXX, se totiz i zasilky z cinskeho skladu (u nichz bylo zaplaceno VAT / DPH) tvari jako z EU (maji na konci F). To jsou ty konsolidovane zasilky, kdy zbozi od vice prodejcu z AE prebali do jedne vetsi. Ale podle informaci na AE to jde z Ciny.
    Takze by me ted zajimalo, jak poznam zbozi (jeste pred objednanim a zaplacenim), kteremu bude vymereno clo u nas?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam