• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KACHNIKVytápění rodinných domů
    JAKUBMOKRIS
    JAKUBMOKRIS --- ---
    Řeším vytápění 160 let starého baráku. Chystáme rekonstrukci, ale ta nebude zahrnovat izolace. Zdi máme tlusté někde 90, někde 70 cm a tvoří je opuka. Nečekaně si dům docela solidně drží teplo a není problém ho vytopit uhlím. Ještě tuto nebo příští sezonu chci vyměnit kotel a dát namísto něj buď plynový nebo peletový, přičemž zatím asi vítězí ten peletový.
    Ale co vyloženě chci - v rámci rekonstrukce se chystám domácnost pochytřit. Tzn. chytré termostatické hlavice a podobně. A předpokládám, že i ten kotel by se mohl nějak na dálku aktivovat/zapálit, aby začal hřát. Proto sháním zkušenosti a ocením, když mě někdo případně nasměruje správným směrem, případně se podělí, jak to má udělaný on. Poradit si nechám i stran značky kotle a všeho kolem.
    GOR
    GOR --- ---
    LINKOS: Tak v patre teoreticky nemusis nijak zvlast resit tepelnou izolaci, ale nevim, jaky by byly tepelny pomery dole, kdyby tam izolace nebyla. Osobne si teda myslim, ze to strasne zalezi na tom, jaky mas stropy. I kdyz teda izolaci zanedbas, tak hadice a minimalni vrstva betonu/anhydritu a nejaka krytina je min. 6 cm.
    Pokud mas vysokoteplotni zdroj tepla, budes potrebovat rozdelovac se smesovacem (ma vlastni cerpadlo).

    Z moji zkusenosti je dobre ponechat alespon nejake radiatory. Podlahovka ma oproti radiatorum precijen setrvacnost, takze potom na jare, kdyz hodne kolisaji teploty, nejde podlahovka uridit tak, aby bylo dosazeno nejakeho tepelneho komfortu, protoze zmeny jsou rychlejsi nez jake dovoluji casove konstanty podlahy...
    Takze my na jare postupne ubirame na teplote a pri kratkych ochlazenich pritopime radiatorem.
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: I v patře je namístě dát nějakou izolaci. Sice netopíš pánu bohu do oken, ale můžeš tím narušit chod cirkulace vzduchu v místnosti na které radiátory fungují.

    QNEDLEEQ: Tomu bych moc nevěřil. Uhlíkové odporové dráhy jsou v elektrotechnice obecně dost náchylné na mechanické poškození. Koukal jsem na to pod plovoučku bych si to tedy nedal. Do toho potěru možná ok, ale pak mi přijde nesmysl za to platit takovou cenu (1500Kč/m2). Druhá věc je že ti musí sedět daný topný výkon na m2, který je dost vysoký i u nezaizolované stavby, předpokládám že mají jen jeden 150W/m2, u novostavby ti stačí tak 20W/m2. U starších špatně zaizolovaných staveb tak 50W/m2, ale tam kde potřebuješ 150W/m2 je vhodné přemýšlet o jiném druhu vytápění.

    Co je kuriozní tak ta ryze česká firma uvádí životnost 30l, ale na trhu je pouze několik málo let. A ryze český výrobek jak hlásají má certifikaci: https://www.uhlikovefolie.cz/img/certificates/LARX_UHLIKOVEFOLIE.CZ-certifikat.png
    v Korei pod jiným jménem :-D
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    Řeším teď modernizaci topení a zvažuju, že bych v patře dal podlahovku, zatímco v přízemí by zůstaly radiátory. Rozumím, že by se nahoře musela voda míchat aby byl nizkoteplotni okruh. Má tahle kombinace ještě nějaké úskalí? Dále, jaká je minimální skladba, kolega mluvil o radu centimetrů.
    SNUPAK
    SNUPAK --- ---
    Neznáte nějakou diskusi na téma krbová kamna Jotul / Morso? Rozhoduji se co koupit a rád bych osobní zkušenosti. Morso mají terciální spalování což mě láká, ale slyšel jsem i že to zas tak nefunguje a že Jotul jsou lepší. Je to investice ke 30 tisícům a jen tak zkoušet se mi to nechce. Může být i v angličtině.
    R6ANDREW
    R6ANDREW --- ---
    Zdaryk. Netuší tu někdo, jak setrne rozebrat vamberecka kamna na kachle, aby se daly zase použít? Drží to jak helvetská víra a rozmlatit to nechci..
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    THE_MIRACLE: Můžu ti udělat nabídku.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    NAVRY: Můžu ti zařídit MND. Vychází fakt dobře a hlavně jsou bez závazku. Já s nima šetřím cca 4,500 ročně.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    NAVRY: Já mám poblíž ČEZ (Praha západ) a spotřebu cca 16000,- ročně. Srovnávač mi našel něco i za 13000,-, ale moc tomu nevěřím.
    NAVRY
    NAVRY --- ---
    Sháním dodavatele plynu pro RD, Okres Kladno. Ty názvy co jsem našel na TZB info mi nic neříkají, krom Skautů. Má někdo zkušenosti? Nebo je to prašť jako uhoď s rozdílem stokoruny při dvacítce ročně?
    Spotřeba je zatím jen odhadem počítaná 1900m^3 (ohřev a topení), dům ještě není hotový. Dík za tipy
    ZBYNDA
    ZBYNDA --- ---
    Ahoj lidi, nemáte někdo nějaké zkušenosti s pneumatickým čištěním hořáku a výměníku u automatických kotlů na pelety (OPOP, Atmos)? Teď se právě chystám kotel pořizovat a zajímalo by mě, zda-li tento option za ty peníze (min 10k) stojí či ne, resp. jestli to opravdu několikanásobně sníží čas na údržbu/manuální čištění, a jestli to nemůže mít naopak i třeba nějaké nežádoucí účinky na provoz. Díky.
    SASOS
    SASOS --- ---
    EL_KO: docela mě děsíš. To uhlí hoří korektně i spotřeba odpovídá kvalitě. Jedu na ledvickém ořechu 2
    EL_KO
    EL_KO --- ---
    SASOS: rychlost větráku haprovala taky, protože často nedocházelo k dostatečnému rozhoření.
    EL_KO
    EL_KO --- ---
    SASOS: Jednou řešil bratr na automatu podobnou potíž. Bylo to vysoce nekvalitním uhlím, od dodavatele, který byl dřív ok.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SASOS: a co musíš udělat aby jel větrák rychle? odpojit ho od regulátoru?
    SASOS
    SASOS --- ---
    RATTKIN: ale to je obráceně, regulátor chtěl 90%, ale větrák na to kašlal a coural se jako kdyby úplně regulaci ignoroval. Zkoušel jsem kontrolovat tu halovu sondu z boku větráku, ae vypadala čistě, žádý bordel v ní nebyl. Tak nevím. Jako úmrtí regulátoru mě trochu děsí, protože to je raketa finančně
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SASOS: když ti větrák ručně jde nastavit na 90%, ale regulace ho nechce tolik rozjet, musí být chyba v regulaci, nebo jejím nastavení.
    Nemohlo se nastavení nějak zapomenout?
    teplotní čidlo zbláznit?
    SASOS
    SASOS --- ---
    RATTKIN: hele tohle není o ekvitermu, protože ten nemám na kotli vůbec. Kotel mám zapojený přes Laddomat, kde mám vyměněnou termopatronu, aby hlídala teplotu vratné vody min. 65°C. Součástí Laddomatu je oběhové čerpadlo, takže to honí malý okruh kotle, který by měl držet teplotu nastavenou na kotli. Jestliže má kotel 62°C, a nastavenou požadovanou má 72°C, tak musí dotápět, aby dosáhl požadované hodnoty. A v ten okamžik se objevil níže popsaný problém. V rámci malého okruhu mám napojený bojler na TUV a skleník. První 3-4 roky provozu jsem nevěděl co to je nedostatek teplé vody, takže nyní mi to dost vadí, že netuším, kde je problém...
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SASOS: já mám na řídící jednotce menu, kde se ukazují hodnoty všech čidel a z toho vypočtené potřeby teploty.
    Třeba se může stát, že venkovní teplota je vysoká a má velkou váhu tak kotel prostě nebude topit.
    taky se mi stalo, že odešlo čerpadlo co čerpá okruh TUV, tak to samo byla TUV furt studená.
    nebo se nějak pokadil teploměr TUV a on si myslí, že je to dost teplé?
    SASOS
    SASOS --- ---
    Zdar ve spolek, neřešil jste někdo, že kotel Dakon FB2 Automat 25kW by po cca 5 letech provozu ztratil výkon? Na to, že letošní zimu moc nemrzlo se mi asi 2x stalo, že se mi holky ráno vykoupaly a do večera to nebylo schopné dotopit bojler. Přitom podle zateplení by kotel měl mít 8-10kW rezervu... Dnes mě teda napadlo, že bych měl zkontolovat na hořáku, jestli mi nevypadal ten tmel, kterým se na hořáku tmelil ten vrchní litinový díl směrující vzduch do retorty. Dál se mi zdálo, že regulátor chce foukat na plno, třeba 90% a přitom větrák si jel furt piánko klídek tak 10%. Ve chvíli kdy jsem přešel na ruční provoz a naložil mu těch 90%, tak větrák hučel úplně jinak. Kontroloval jsem na větráku tu hallovu sondu, jestli není zasviněná, ale vše bylo v pořádku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam