• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANDY_WARHOLKompozice, skladba, hudebni teorie: elektronicka hudba
    Pouziti klasickych postupu v elektronicke hudbe.

    Myslite si ze pri tvorbe elektronicke hudby je zadouci pouzivat klasicke postupy hudebni kompozice ?

    76 hlasy od 76 respondentů

      rozbalit záhlaví
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      PROTEKTIK: no jo, me se lip hraje na ten kontroler a ten akordy neumi, na piano sem se nikdy neucil, uz sem o tom uvazoval, ale jeste sem se k tomu nedostal
      mozna tak na kytaru bych si mohl nahrat podklad, ale s tim se blbe pracuje, radsi nahravam jen to co uz pak skutecne pouziji. neni to midi zkratka, neda se tam zmenit jeden ton kdyz je blbe. midi kytaru nemam
      PROTEKTIK
      PROTEKTIK --- ---
      ANDY_WARHOL: imho je super začít právě těma akordama, nemáš pak problém udělat nějakou variaci pro jinej nástroj..
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      klikat noty by me teda ani nenapadlo

      jeste mam taky elektrickou kytaru, na ktery delam nejaky metalovy rify, pricnou fletnu a didgeridoo :)
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      OTZ: tak jiste ze mam klavesy
      ale kdyz delam melodii do melodie, tak pouzivam vetsinou dechovej kontroler, protoze mi to je blizsi, a muzu se pekne odvazat
      ano vymejslim to vsechno, ale rad bych vedel, proc ten ton tam zni lip nez jinej, driv nez to proste slysim v hlave. nic vic
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      OTZ: no to jo, ja mam napad, ale ten napad je nejaka melodie bez akordu
      jenze jeden napad track nedela, chtel bych to pak rozkosatit
      ne kazdy byl mozart, byla spousta skladatelu, co musela taky makat obcas nejakym mechanickym zpusobem
      k cemu by jinak ty knizky o skladbe byly ? tohle se normalne studuje na konzervatori, takze to asi nejakej smysl ma, kdyby se to dalo shrnout do par odstavcu, tak by to bylo zbytecny to studovat.
      PROTEKTIK
      PROTEKTIK --- ---
      OTZ: Tak tim že to posuneš o oktávu ještě nemá jinou melodii ne:)
      OTZ
      OTZ --- ---
      ANDY_WARHOL: no a máš třeba klávesy? nebo to klikáš? to taky dělá dost..
      OTZ
      OTZ --- ---
      ANDY_WARHOL: viz OTZ

      třeba Mozartovi to už rovnou při psaní hrálo v hlavě. většinou je to tak, že zaznamenáváš nápad a ne že se snažíš mechanicky něco vypotit, ne?:) já si prostě hraju, dokud se mi to nelíbí
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      OTZ: ja to taky tak nejak pytlikuju, ale chci to proste posoupnout dal
      porad slysim v hlave nejaky symfonie, jak se tam ty nastroje prolinaji, kazdy hraje trochu neco jinyho a je to tak neuveritelne kosaty
      OTZ
      OTZ --- ---
      ANDY_WARHOL: mno tak pokud chceš, aby to ladilo, tak používej osvědčenou tercii, kvintu a oktávu:) tzv. libozvučný akordy. jinak já to dělám podle ucha s tou trochou teorie a docela to jde. třeba basu si uděláš základ na C5 podladěnou o dvě oktávy (teda vlastně C3) a vyšší synth taky na C5 nadladěnej o oktávu (teda C6). a pak si s tím hrát dokud nelíbí..chce to teda trochu citu a toho sluchu
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      predstav si jak takovy profesinalni skladatel symfonie rozepisoval partitury pro jednotlive nastroje, prece to nedelal takhle. na to musi byt jina metoda.
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      PROTEKTIK: ano tak to delam dotedka, udelam si agordy a pak "vyzobam" z tech akordu jine melodie, ale rikam si ze na tohle musi byt nejaka primejsi cesta, to si prave chci precist v tech knihach
      PROTEKTIK
      PROTEKTIK --- ---
      ANDY_WARHOL: "aby to vzajeme pekne ladilo, mohlo se to libovolne prolinat" ...se mi zdá, že bys musel postavit ty melodie na stejnejch akordech, jinak se nechytáš a vzorec na to neexistuje, ale o hud. teorii vim prd, vyveďte mě z omylu..
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      ANDY_WARHOL: a aby ty melodie zaroven byly jiny.
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      OTZ: tyhle veci sou hodne dulezity.
      ale tohle by mel mit kazdy zmaknuty a neni na tom co vymejslet, akord ti navic udela z jednoho tonu kazdej lepsi daw na dve kliknuti.
      ale co me zajima je jak dostanu z melodie A melodii B (C, D, E) aby to vzajeme pekne ladilo, mohlo se to libovolne prolinat a podobne.
      OTZ
      OTZ --- ---
      je tam ještě druhej kus
      OTZ
      OTZ --- ---
      základy umíme? ton půlton oktávy intervaly akordy apod? mě v tom dost pomohl tuten článek

      FFFILM: Hudebním skladatelem snadno a rychle
      http://www.fffilm.name/2012/02/hudebnim-skladatelem-snadno-rychle.html

      je to podaný dost jednoduše a srozumitelně oproti standartnímu hudebnímu názvosloví
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      jeste jsem se zde nezapojil, protoze zatim nemam k tematu moc co rict (zalozil jsem hlavne za ucelem se neco o tom dozvedet). mam objednane nejake knizky na teorii, takze az se tim prokousam, tak zacnu zavadet do tvorby elektronicke muziky a budu zde vice prispivat.
      RAAJA
      RAAJA --- ---
      pěkněěě
      SHEALA
      SHEALA --- ---
      husty tohle mi tu chybelo.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam