• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEGOPRO HERO , Contour, Drift hd, MagiCam a ostatní outdoor HD kamery a kompakty, diskuze, editace,ukázkové videa a fotky
    SYPFX
    SYPFX --- ---
    RESCAPE: Tu tycky co jsi tam pridal bych nedoporucoval. Je na nic protoze se protaci.


    MAESTRO_007: Perfektni - dik za vysvetleni. Zkusim ten konvertor cos prilozil..
    RESCAPE
    RESCAPE --- ---
    PEETIK: jo z dx jsem uz nekolkrat kupoval a vzdycky dorazilo, vetsinou to trvalo okolo 14 dni.
    ale zalezi na cene a na tom jestli se to nekde nezasekne
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    RESCAPE: Nikdy jsem takhle z ciziny moc nekupoval, funguje to v poho?
    RESCAPE
    RESCAPE --- ---
    PEETIK:
    Waterproof Multifunction DV Mounting Holder Bracket for GOPRO / RD32 / RD32II / RD33 + More - Black - Free Shipping - DealExtreme
    http://dx.com/p/waterproof-multifunction-dv-mounting-holder-bracket-for-rd32-rd32ii-rd33-rd36-more-black-154085?utm_rid=15391208&utm_source=affiliate
    nebo
    http://dx.com/p/stainless-steel-handheld-monopod-for-digital-camera-42504

    osobni zkusenost nemam ale fungovat by to mohlo
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    WERT: Já ho ještě nemám, ale pomaličku zjištuji co k tomu dokoupit. Čekám nedočkave na HD3 Black :)
    WERT
    WERT --- ---
    PEETIK: Kup si adapter na stativ a pak na to pripojis vsechno mozny.

    Drift dela teleskopickou tycku se zavitem na stativ, pak doporucuju ministativ gorilla pod - s tyckou na video:)))
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    Dá se ke Go PRo nakoupit i nějaké neoriginální příslušenství, myslím tím, kompatobilní teleskopický držák, úchyty apod?
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    SYPFX: MP4 (kodek h264) je hodne narocny na vykon pocitacu.... kamos co je profik a tvorbou videa se zivi, tak mi doporucil si to vystupni video vzdycky prevest na nejaky vic "pratelsky" format pro program ve kterem strihas...

    on ma hodne naslapany MAC a stejne si ten mp4 prevadi do .mov (kodek prores) a pracuje se mu stim lip...

    vysvetloval mi to takto :)
    s mp4 sice vetsina programu pracuje bez problemu, ale je to slozita komprimace a proto to dela problemy pritom strihani na "normalnich" pocitacich... neni to primarne format urceny pro strihani...
    vetsina strihovych programu je delana na strih a praci s hrubym materialem z kamer (formáty jako HDV, DV, AVCHD, MPEG2 apod.) a ty jsou pro praci na strih prizpusobene... mp4 ma slouzit jako vystup na promitani a ne pro strih...

    proto i ten software GoPro Cineform nabizi prevody do jinych formatu atd...

    na prevod doporucoval treba tohle nebo ten Cineform studio

    Squared 5 - MPEG Streamclip video converter for Windows XP/Vista/7
    http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-win.html

    PIZI
    PIZI --- ---
    GOPRO má vyšší frameraty udělány tak, že využívá toho že samotný čip má vice Mpix, než výstup, takže čtou data z čipu nějak chytře jako že v jednom frejmu čtou každý lichý pixel a v druhém sudý, nebo tak něco, takže ten vztah mezi dobou expozice jednoho frejmu a nastaveným FPS nebude tak jednoduchý.
    SYPFX
    SYPFX --- ---
    WERT: media player me to prehraje jak z praku a premiera se seka ze se to neda strihat
    WERT
    WERT --- ---
    SYPFX: Final Cut Pro X, jede mi to velmi dobre...
    SYPFX
    SYPFX --- ---
    WERT: to jo ale verze2 kdyz uz je verze6.
    A zrovna resim ze i v te verzi6 me to preview tech mp4 fajli pekne laguje.

    V cem ty strihas? A jede ti to rychle?
    WERT
    WERT --- ---
    premiera zadara:
    Photoshop, Illustrator nebo Premiere Pro zdarma. Adobe rozdává starší aplikace! | Cnews.cz
    http://www.cnews.cz/photoshop-illustrator-nebo-premiere-pro-zdarma-adobe-rozdava-starsi-aplikace
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    WERT: reagoval jsem na tohle: 2./ pri vyssim frameratu se nic "necloni" A psal jsem, ze se naopak clona otvira. Abys nemusel pouzivat clonu, tak bys to musel korigiovat citlivosti a to je blbost.
    Jen jsem objasnoval proc tomu tak je a jaka je nevyhoda toceni vyssim fps.

    Co se toho ostreni tyce tak samozrejme vim co je rybi oko :)) to co jsem poznamenal je spis pro normalni objektivy, tam bys pochopil proc i tom mluvim a proc je toceni vyssim fps trochu problem, zvlast pro ostrice :)

    Abych to ukoncil i ja tak: Klidne toc vsechno na 48/50, pokud nemas problem s mistem tak je to urcite lepsi. Ve vysledku jak jsem psal, pokud budes delat film, kde budes chtit nejaky zabery pouzit "zpomalnene" a neco normalne je lepsi ty framy umazat nez naopak z 25 framu delat 50m tim, ze dycky jeden chybejici dopocitas...
    WERT
    WERT --- ---
    LADINEK: WTF? jaky ostreni? Rybi oko ma tak velkou hloubku ostrosti ze se neostri, zvlast kdyz se jedna o objektiv s pevnym ohniskem :)

    Ja mam pocit ze se ti pletou dojmy s pojmy...

    Rybí oko - Wikipedie
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Ryb%C3%AD_oko
    WERT
    WERT --- ---
    LADINEK: WUT? nepisu nic o otevirani zavirani clony...

    je jasny ze pri vyssich frameratech je potreba vic svetla, to ale nema nic spolecnyho s tim ze neco je nebo neni rozmazany, ale s tim zda je to cerny nebo svetly :)

    proto treba pri crashtestech misto narazu osvetluje pomerne hodne lamp (si lze povsimnout)

    Na to co je GoPro za smejd a kolik to stoji ma svetelnost objektivu vcelku ok. Takze bych netvrdil ze je tak tmava, zvlast kdyz oproti predchozim verzim doslo ke zlepseni.

    ...timto bych ukoncil debatu ktera nema zacatek ani konec, ani hlavu ani patu :DDD
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    A k tomu ostreni: je mi jasny, ze to u rybiny na gopru asi nebude nic extra. Kazdopadne z praxe vim, ze ostrit slowmo, nebo dokonce super slowmo kameru je docela peklo a obvykle se k tyhle kamere nikdo moc nehlasi :)) vetsinou bejva vybran ten nejlepsi.
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    WERT:

    Ono je to pomerne jednoduchy. Vem si, ze policko kinofilmu projde osvitem na nejakou dobu. U 24 framu je to 1/24s, kdyz frame rate bude dvojnasobnej (48) bude i dvojnasobne zkracena doba expozice. Tudiz to policko nebude naexponovany spravne. Musis zaroven i otvirat clonu (ne zavirat jak pises) aby expozice zustavala stejna a tys nemel podexponovano (to je mozna imho problem proc je hero3 tak tmava, malo svetelnej objektiv).

    Co se ty rychlosti shuttru tyce tak ano mas pravdu, ze se bude i rychlost shuttru zvedat, ale ma to stejnej efekt, prichazis o svetlo pac se shutter toci rychlejc, obrazky budou ostrejsi, ale musis bud svitit, nebo otevirat clonu abys zase dosahl spravny expozice...
    WERT
    WERT --- ---
    SYPFX: 30 je NTSC, 25 PAL a 24 je kino :)

    Pro pouziti na net to zrejme bude jedno, ale jak jsem psal uz nekdy predtim: je dulezity abys ty a tvy kamosi pouzival stejnej nebo podobnej format a framerate. (usetri todost casu a vysledek bude konzistentni)

    Doted jsme vsichni meli nastavenej PAL, tzn 25, s HERO2 jsme prevazne tocili akci na 720 pri 50fps, a krajinky a staticky zabery na 1080 25fps.
    SYPFX
    SYPFX --- ---
    ja jen ze puvodne jste psali ze je lepsi tocit 30fps pro pouziti pro PC ze 24 a 25 je pro tv.
    pri low-light zaberech bych rekl ze by vyssi framerate mohl znamenat kratsi uzaverku a tedy min svetla na cipu.

    s tim ostrenim, mam pocit ze to ostri nekam na 0-5 metru blizko a objekty v dalce nejsou tak zas tak ostre.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam