INSOMNIA: kdyz budes mit material ve vysokym rozliseni a vysledek budes chtit ulozit do mensiho rozliseni, tak oriznes obraz okolo. a to v podstate delaj digitalni stabilizery obrazu. napriklad:
podle tehle tabulky vidis jaky kamera umi rozliseni a pri kolika snimcich za sekundu
http://gopro.com/cameras/hd-hero3-black-edition#specs
takze z toho vyberes to nejvetsi rozliseni pri standartni snimkove frekvenci 25f/s aby to bylo plynuly a netrhalo se to, coz je 2.7K / 30 fps / 25 fps / Ultra Wide /2704x1524 / 16:9 (btw. moc si nedovedu predstavit pouziti toho maximalniho rozliseni pri male snimkove frekvenci) s tim ze vysledek budes chtit v dneska standartnim HD 1080p. no a digitalni stabilizatory fungujou tak, ze si zamknou nejakej klicovej objekt na scene (treba sochu uprostred namesti) a snazi se ho udrzet na jednom miste. ale protoze ta ruka je rozklepana a socha je chvilku vic napravo nebo nalevo a dole nebo nahore, tak tim udrzovanim na stredu logicky vznikaj po okrajich casti bez obrazu (kdyz hejbnes kamerou od sochy doprava a stabilizator to stabilizuje doprostred, tak nalevo vznikne cernej pruh bez videa). no a ty stabilizatory to resi tak ze obraz priblizi (zoom / crop) aby po tech nahych okrajich zustal obraz. ale kdyz priblizis obraz, tak to samozrejme degraduje kvalitu. takze kdyz mas velke rozliseni a chces vysledek v mensim rozliseni, tak mas po tech okrajich fóra kterej muzes vyuzit na tu stabilizaci (nebudes muset priblizovat obraz abys skryl ty cerny pruhy). takze ve vysledku budes mit stabilizovanej obraz v nadhernym rozliseni bez artefaktu zpusobenych digitalnim priblizovanim obrazu.