• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEGOPRO HERO , Contour, Drift hd, MagiCam a ostatní outdoor HD kamery a kompakty, diskuze, editace,ukázkové videa a fotky





    Diskuze o této sportovní kameře, určené především k nátáčení extrémních sportů. Všeobecná diskuze, ukázkové videa, fotky, (nyx gopro users videa a fotky).

    rozbalit záhlaví
    TURBO
    TURBO --- ---
    KOZEL: moc hezky si to rozpitval, já měl v půl sedmý ráno rozepsanej podobnej elaborát, ale pak už mi jel bus do práce, tak sem to radši smáznul :) Podepsal bych se pod to celý.

    Ad wb - ještě jsem to hledal ... a nenašel. Hero2 má se stávajícím fw prostě jenom ProTune on/off. Ale i tak díkybohu za něj (vypnutej sharpness a flat profil, resp. staženej kontrast).
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    TURBO: Nevim jak u Hero2, ale v Hero3 s Protune lze nastavit manualne white balance.

    PEETIK: V Evrope se drz PALovskych frekvenci a bude to ok

    LAMIA: Kdyz je malo svetla a nepotrebujes slowmotion, tak je skoda se obirat o svetlo zbytecne velkou snimkovou frekvenci. Pri 25 fps zachyti kamera 2x tolik svetla do kazdeho snimku nez pri 50 fps. To mj. znamena, ze kamera muze pri relativnim dostatku svetla pouzit polovicni citlivost a produkovat tak dvakrat cistsi obraz :-)

    K tematu Protune vs lowlight: Ano, to co leze z kamery v Protune rezimu je ve stinech hnusnejsi, stejne jako je celej obraz celkem hnusnej, neostrej a vyblitej. To je ale v poradku, Protune neni od toho, aby z toho lezlo vizualne hezky video. Protune je od toho, aby clovek zachytil kvalitnejsi material jako polotovar, kterej si ale ovsem musi kazdej uz dopict sam.
    Cekam, ze kdyz vezmete Protune lowlight video a aplikujete na nej takovy krivky, aby byl obraz kontrastni jako bez Protune, tak ten sum ve stinech zase zatlacite dolu a nebude ho ve finale vic.
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    JARDAK: V nějakým postprocesu to už asi nezměním co? Furt sem si říkal že 29,97 by mohlo být akorát... takže pro příště už vím. Dvakrát sem si naletěl :D
    JARDAK
    JARDAK --- ---
    PEETIK: to blikani svetel je dany frakvenci, resilo se to tu. takze bys mel pouzivat pal, cili 25 / 50 fps.
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    No, já sem teď párkrát natáčel v klubu při 1080/30fps, kouknul jsem na to a ze surovýho formátu to dost šumí, ale trochu sem si pohrál s barvama a nastavením při střihu a není to tak hrozný, jen je vidět blikání světel. Což mě dost mrzí, proto sem to nastavoval na 30 a vypnul protune. Ale i přesto... :(

    Je fakt, že když sem zkoušel protune v jiný diskotéce na kámošový barmanský fireshow, tak to bylo podstatně horší a šumivěšjší. Takže taky nevím jak to správně nastavit. Až někdo zjistí jaký nastavení na horší světelné podmínky, sem s tím :)
    WERT
    WERT --- ---
    Exaktne jsem to u GoPro nezkousel ale mel sem fotak kterej tocil 30-300fps az 1200fps... Pri vyssich frameratech je proste pak potreba vic svetla jelikoz se v podstate zrychli "zaverka"...

    Tzn. Pri hispeed je to bud vic tmavy nebo vic rozmazany... Ale nevim zda to vubec bude patrny. Bylo by lepsi kdybys to zkusila nejak testnout.
    LAMIA
    LAMIA --- ---
    WERT: a duvod horsiho obrazu? nasledny konvert do 25? A "umo filtry" mne asi minou:)
    WERT
    WERT --- ---
    LAMIA: jako skryta kamera v temnejch mistnostech bych protune nepouzival asi, pokud to nechces prohanet nejakim "UMO" filtrem :) ohledne fps nevim. Ale PAL by mel bejt pal, 50fps jde downgradovat vzdy... Je taky mozny ze obraz bude pri 50fps mozna horsi nez pri standard 25...(za blbejch podminek) musis to vyzkouset... Taky by me to zajimalo.
    LAMIA
    LAMIA --- ---
    Netočil jste někdo na gopro materiály co se používaly v telce (tedy respektive jako zakázku pro televizi?) Začala jsem točit film co bude pro ČT, nikdo tam gopru pořádně nerozumí (jen je to samozřejmě problém). tak jsem dala na radu kamaráda a točím 50ftps, protože problém bývá s prokládáním ve švencích u těchlech kamer, takže to pak překonvertuju na 25. A samozřejmě 1080.
    Má smysl točit protune když pak proběhne nějaký colorgrading? nejsem si moc jistá. Základ je, že na to točím dokument. Často ve špatnejch světelnejch podmínkách a dost punk. Zapnout, jít, nemít čas něco nastavovat. a jak psal WERT na špatný prodmínky ten protune není.
    Jsem z toho celkem zmatená. Zajímá mne jakýkoliv názor. Díky
    TURBO
    TURBO --- ---
    WERT: dělala to i Hero2, ale jenom někdy a někde s předposledním firmware;), od novýho fw to nedělá (točim teda se zapnutym ProTune).

    Co mě trošku sere je ne moc dobře fungující auto whitebalance (věčně je to studený) a někdy mám pocit, že whitebalance je dynamický během natáčení (stejně jako dynamická autoexpozice). Už sem do GoPro kdysi psal, že by aspoň mohli dát do novýho fw volby nastavení whitebalance a expo auto/manual, ale to by z toho byla asi až moc dobrá kamerka :)
    WERT
    WERT --- ---
    gopro Hero3 produkuje nejak balatni fily... THM a LRV nejde se toho nejak zbavit, je v tom bordel a nelibi se mi to :)))
    SUPERWEB
    SUPERWEB --- ---
    Nové videonávody k příslušenství..
    MagiCamTutorialsCZ - YouTube
    http://www.youtube.com/user/MagiCamTutorialsCZ/videos

    AEE MagiCam SD21 - přísavný držák velký - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=NUW49J2QTW4
    WERT
    WERT --- ---
    Magicky pripevneny GoPro... :)
    JARDAK
    JARDAK --- ---
    SARKUF: typ na program je v tom videu
    SARKUF
    SARKUF --- ---
    diky
    TURBO
    TURBO --- ---
    SARKUF: Adobe Media Encoder
    SARKUF
    SARKUF --- ---
    diky za tip, to by mi mohlo pomoc... a nejakej tip na ten program co mi to zkonvertuje do ty nahledovy podoby?
    TURBO
    TURBO --- ---
    JARDAK: taky se dá, ale slušnější program umí s proxy pracovat, prostě si u danýho zdroje zaklikneš "proxy" a necháš si ji (v lepším programu) buďto automaticky vygenerovat nebo k ní ukážeš cestu. Celou dobu pak pracuješ s proxy a na finál render jedním klikem proxy vypneš. Fakt je, že tohle platí asi spíš u post a compo softů (co vím tak AfterEffects, Nuke/Shake atd. umějí proxy i generovat), nevím, jak je to u střihu (nechápu, že třeba AfterEffects od Adobe tohle umí se vší parádou, ale Premiere už ne).
    JARDAK
    JARDAK --- ---
    jeste jak se tady resili ty formaty vhodny na strih, tak vedle ve strihovym auditku nahodili tema proxy videa. jde o to ze pro potreby strihu se pouzijou zkonvertovany (nahledovy) videa a pro finalni strih se nahradi puvodnima originalama. v praxi to funguje tak jak jsem psal. napriklad ve vegasu. pomoci nejakeho programu zkonvertuju vsechna videa do "nahledove" kvality se kteryma sestriham film. nakonec nejlepe prejmenuju slozku s nahledovyma videama (tu kde jsou ulozeny) a pri dalsim otevreni vegasu mi program rekne ze nemuze najit ty soubory (protoze jsem prejmenoval slozku) a odkazu na nove umisteni souboru tam kde jsou ty originaly. a je to.
    ve vegasu takhle: http://www.youtube.com/watch?v=-nDVbA1Patw
    SUPERWEB
    SUPERWEB --- ---
    RESCAPE: Tak urcite budou zajimavejsi videjka z cesty..tohle je jen takovej narychlo spichlej uvod..
    RESCAPE
    RESCAPE --- ---
    SUPERWEB: myslenka nejakyho padlovani x tisic kilometru je super, ale to video samo o sobe nic zajimavyho.
    Nicmene po chvilce jsem si vsiml oranzovyho billboardu a asi tusim odkud vitr vane :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam