SYPFX:
Dominator - od zacatku FPV letani jsem vedel, ze to bude s brylemi, monitor mam take, ma vyhodu, ze muzes letat sam, ale na rozdil od bryli se tam nejak nemohu soustredit. S brylemi zase musis mit spottera. Ale HD to neni.
Na Phantoma jsem si na eBay poridil kufr Duratool (je presne v rozmerech pro palubni zavazadlo), ktery je kopii znameho a o velmi mnoho drazsiho Peli (Pelican), mam v nem uplne vsechno vsechno. vc. komplet FPV a GP vybavy, 7+2 baterii atd. Pro let (s Emirates) pres Dubai jsem musel ale nektere veci rozhodit do dalsich zavazadel, dilem kvuli hmotnosti (max. 7 kg), dilem kvuli predpisum IATA a let. spol. na prevoz LiPo baterii.
Tady je fotka kufru s nalozi (letadlo je jeste ve stare DJI kamuflazi) :
O stinech hozenych vrtulema take vim jiz dlouho (jeste pred Afrikou), s tim je problem, filtr (ani ne tak polar. ale spise ND) moc nepomuze (spise odstrani jello, se kterym problem nemam), navic ho na GP na Zenmuse gimbalu dat nemohu, je presne vyvazen, a mohl bych gimbal znicit. Chtel jsem ale vyzkouset jednoduchou a lehkou slunecni clonku napr. ze stareho negativu, prilepenou zhora na GP objektiv, ale proste jsem to pred odjezdem nestihl udelat. Takze jsem proti slunci letal s tim, ze tam ty stiny ocas budou.
Kde na netu jsi koupil to stinitko ?
S tim strihem mas pravdu, donedavna jsem (15 let) strihal z klasicke kamery, kde jsou klipy kratke, u GP jsem najednou postaveny pred jedno dlouhe linearni video, kde jsem casto chtel zachovat cely usek, je to kompromis, ale v Okavangu (zatim posledni vyrobene) jsem to tak jiz vice delil. Take jsem klipy strihal spise pro nas a ty co na nem jsou (tzn. spise technicky strih se zachovanym obsahem), to je vzdy nejaky kompromis mezi tim, kdyz to striham primo pro verejnost, ktera tam nebyla (tzn. pise strih na koukatelnost). Jen klidne rozumuj, ja jsem nesezral Salamonouvou hovno :-)
Jak easy to je tady cestovat ? No, to je spise na dlouhy clanek (aby to tu nebylo OT - co na to admin?), Jizna Afrika (velka kriminalita ve velkych aglomeracich), ale to jsem tentokrate jen projizdeli (az na Blyde River Canyon, ze ktereho jiz mam take letecke video), Zimbabwe (Mugabeho policejniho diktatura stale vyhani zbyvajici belochy ze zeme, kazdych par km policejni checkpointy, turisty ale potrebuji), Botswana a Namibie celkem pohoda, maji diamanty, hovezi a turisty.
Jsou to ale nekonecne dalky, priserne cesty, cela Namibie napr. jen na jejich fenomenu, tj. "
gravel roads", tj . sotolinovych silnicich, ktere jsou ale stale udrzovany. Musis pocitat s defekty (meli jsme 2 nahradni pneu), uprostred pouste Namib jsme o nasi expedicni Toyotu Hiace zcela prisli, pote co se ji rozsypala prevodovka a jedna zadni poloosa. Cekali jsme 8 hodin na zachranu v miste kde nebyl zadny GSM signal, v teplotach pres 40°C, ale s dobre zasobenym coolerem, takze kdyz pro nas z 300 km (!)vzdaleneho pobrezi vecer konecne prijela odtahovka, byli jsme pekne veseli :-) A rano pred hotelem pripravena zcela nova expedicni Toyota Hiace, kterou pres noc pripravili (makali na ni jiz pote, co se dozvedeli, ze jeste trcime v Namibu!) a privezli ze 600 km vzdaleneho Windhoeku (kde ta jihoafricka pujcovna mela pobocku) do Swakopmundu u Atlantiku, kde jsme zrovna byli. A ja prisel o "brand new" Galaxy S4, jednu stolicku po srazce se zebrem prasete bradavicnateho, musi se holt pocitat se vsim.
Ale jinak pohoda :-)