• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SUMIDayZ Standalone/Mod Tactically Significant Carps




    https://discord.gg/Zu7Y4wk


    Krevní transfůze a náměry:
    krev krev


    DayZ SA Feedback
    http://feedback.dayzgame.com/

    DayZ Chernarus+ Standalone Map
    https://www.izurvive.com


    Poetické čtvrtky jsou sponzorovány:
    pipsi
     

    rozbalit záhlaví
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    RUDOLF: priteli, duvod proc se obcas a2/a3 DayZ seka, fps dropy, lagy, to ma stovky pricin. ta posledni je rendering. rendering na klientovi je totiz posledni v poradi, logicky. Mimochodem, protoze se standardni A2 v podstate neseka, v tom 3d enginu to nejspis nebude.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    HNIZDO: jestli vychází tvoje zkušenost ze SA serverů tak cajk..

    ale teď je to všechno jinak: klient->server->hive.. pokud vím, na backendu v hive není MySQL či něco takového.. určitě to bude nějaký clusterový řešení, takže vlastně by to i MySQL mohlo bejt - ale asi to bude dost domain specific báze, nějaký binární kompresní transfer.. IO asi budou řešit na úrovni HIVE, ale to imho šlape nejvíc v pohodě.. co čtu devel příspěvky, tak nejvíc práce maj servery právě s AI apod.

    to co počítá server místo klienta myslím relevantní je, už proto, tyhle výpočty brzděj samotný servery. Defakto i ty ukázky se stovkami zedů bez cukání v nějakým modu ukazují, že pokud zprimitivníš jejich chování, rendering to utáhne.

    důvod proč se A2 a SA tak seká, je imho rendering. V A3 je cítit obrovské zlepšení, takže moje šunka lépe zvládá A3 než A2.

    Ale myslím, že to tady nevyřešíme. Protože k tomu nemáme relevantní informace a ten kdo je má, nebude ztrácet čas tady:-)
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    RUDOLF: My si nerozumime. Nejde jenom o gameplay. Vypocet 3D sceny a animace je samozrejme mnohem narocnejsi nez SA "AI" a herni interakce, o mnoho radu. Takze to, ze ted AI pocita server a ne klient, RUDOLF, je v praxi pro klienta zcela irelevantni.
    Co jsem tak pochytal za ty leta hrani si dayz servery, hlavni problem je obrovske mnozstvi I/O do databaze, a to prave kouzlo stabilniho serveru je v nastaveni, co ma prioritu a co ne. Ale je to pohled pouceneho laika.
    BLACKOUT
    BLACKOUT --- ---
    fuj MAC
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    BLACKOUT: Je mi to jasný, BURKE a BURKHAR... :D
    BLACKOUT
    BLACKOUT --- ---
    BURKHAR: soráč ale fakt som si to myslel :D
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    HNIZDO: Čistě jednoduše, server musí spočítat AI, pathfinding na navmeshi a všechno co těch X lidí, zedů a zvířat dělá, klient jen posílá kde je hráč a co dělá a dostává zpátky od serveru co má udělat.. Spousta problémů klienta s odevzou je právě na server side. Ty výpočty na serveru jsou možná jednoduchý, ale je jich hodně a často kontrolujou i vstup od klienta. Tvůj klient jen vyrenderuje co ví od serveru, nic víc. Na vypočtení většiny scén v současných hrách už dávno nepotřebuješ brutální CPU výkon. Ten spíš použiješ u civilizace spíš než u střílečky.

    Moje CPU mrdka za 2k zchroustala co jsem jí předhodil za poslední tři roky. Ale to je věc, které si všímám od dob core2duo. Pokud ten procík spojíš se SSD a 4 GB RAMky, máš office stroj s okamžitou odezvou. Týpek má historickýho maca (první core2duo) s 1 GB RAM a hdd, aktualizovat OSX, dodal víc RAM, jen možná nekoupil SSD, ten roky starej komp šlape furt jako dělo a do kapsy strká všechny ty mrdkový noťasi s 2GB RAM co sotva utáhnou W8. Jasně, jestli chroustáš videa v premiéře, kup i5/i7 ale většina scén co jsem viděl za poslední dobu, je vlastně tak brutáně jednoduchá už kvůli komprimovanýmu level designu, že bych se nebál.

    To že teď zatěžujou procík objekty uvnitř baráků, je věcí neoptimalizace, že SA vyžaduje ten brute force CPU přístup, kdy víc GHz = víc FPS. A myslím, že než paralelismus zpracování, pomůže jinej způsob renderingu, který tu úlohu bude řešit jinak. Spíš než optimalizovat na víc jader, optimalizovat samotnej výpočet.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    BURKE + BLACKOUT: Jsem byl hlavně zvědav, kdo se ozve.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    LOST_DOG: Slušnej rozdílek.
    BLACKOUT
    BLACKOUT --- ---
    LOST_DOG: Natrieskaj do toho SSD, uvidis boost
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    RUDOLF: Vypocty, ktere dela server, jsou o nekolik radu jednodussi, nez vypocet sceny v realnem case. Aniz bych chtel zabihat do technickych podrobnosti, vezmu to odzadu. Server musi spocitat 50 lidi, a ted si vezmi, jakej cpu potrebujes na stabilni fps na jednom klientovi.
    To by musel server bezet na Tesla farme.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    HANOUCH
    HANOUCH --- ---
    RUDOLF:
    devs slibujou že budou servery optimalizovat abychom měli pěkné stable vánoce..

    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    imho.. by SA měl být na CPU méně závislý než ARMA.. výpočty jdou server, takže by měl stačit rychlej zdroj načítání textur a grafika na vykreslení tuny objektů
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    jen furt nevím, jestli ty optimalizace co jim navrhla NVIDIA a ATI už byli mergnutý, nebo to bude součást nového renderingu.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    AVATAR:
    LOST_DOG: Mě to běhá dost podobně. Mám i5 3570 a SAPPHIRE ATI HD7790. Asi to hraju na nižší rozlišení a detaily, ale při testování nastavení grafiky má na výkon zanedbatelný až nulový vliv. Podle mě to limituje úplně něco jiného než hardware.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    AVATAR: právě že mi to na poloviční konfiguraci chodí podobně jako vám ( spíš v tý dolní hranici), tj. počkat na Q1 až mergnou novej rendering, případně až ho optimalizujou.. města jsou zabitý interiérama.. ale jako jo, na vánoce je čas si aspoň zahrát a devs slibujou že budou servery optimalizovat abychom měli pěkné stable vánoce..
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    RUDOLF: mno ja mam i7, ssd a 860m a beha mi to asi jako lost dogovi. Slo mi hlavne o to, jestli mam hledat chybu u sebe, nebo ve hre a vysrat se na hledani tweaku.

    budu mit ted par veceru cas, tak jsem to zas nainstaloval :)
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    AVATAR: stejně je to v současnosti o cpu a ssd (načítání textur), gtx 560 zvládá dayz na high, včetně mé úchylky na 8x antialiasing kde z tý gtx vymačkávám co se dá.. počkám jak se jim povede novej rendering a koupím buď procík nebo silnější grafárnu (kvůli shadowplay).. a doufám, že to bude spíš o grafárně..
    LOST_DOG
    LOST_DOG --- ---
    AVATAR: Jak kde a jak na jakym serveru. Ale nebyl jsem ted v zadnem vetsim. V prumeru asi 20-40 zastavba, 40-60 krajina. Ale napr. uvnitr ubikace na veresniku prespawnovane lootem 5 FPS :D
    Nastaveni detailu a postprocesu na to ma jen maly vliv. Asi bych mel konecne potaktovat procik. A hlavne pockat na nejakou optimalizaci...
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    LOST_DOG: kolik mas fps ve meste?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam