• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    PES
    PES --- ---
    Nu, snad na to zvládnou uzavřít delší kontakty (EU nabzdory) za dobrou cenu (i když pokud budou někteří vysírat i ten Katar, tak kdo ví)...
    Česko bude muset dovážet víc plynu - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cesko-bude-muset-dovazet-vic-plynu-40454325
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    HANZS: to tvrdí každý rok co si pamatuju
    HANZS
    HANZS --- ---
    PAN_SPRCHA: No nevím, mluvil jsem s lidma ze škodovky i jiného automotive a očekávaní jsou dost chmurná... letošek ještě vytáhly neuspokojené objednávky z minulosti, ale to už končí.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    PES: Tak vis jak - ted maji moc, tak muzou psat takove zakony, ktere ty chude poskozuji. A chudi s tim nemuzou nic delat.
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    HANZS:
    JIMIQ:
    Jojo VW je úplně v říti........

    The company said it now expected an operating profit before special items in 2023 that would be at the prior year level of 22.5 billion euros, indicating a return on sales of 7.0% to 7.3%.


    Chudáci po loňských 20 miliard eur zisku letos jenom 22,5 miliard.

    Ta společnost je úplně před krachem.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    MAKROUSEK: na to je potreba mit ten gas guzzler ;-)
    PES
    PES --- ---
    MAKROUSEK: a kterým by to neměli platit ostatní (chudší) svými daněmi a poplatky...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    MARASAN: EV je pro bohate domasedy, lidi, kteri impulzivne nikam nejezdi.
    PES
    PES --- ---
    MARASAN: městské EV s vlastní FVE (a Aku přes den kdy EV není doma) má ale dnes již celkem smysl...
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    PES: ja, kdybych bydlel v dome s FVE, tak bych si prave mestsky EV poridil velice rad (ke druhymu gas guzzler autu). Ale v ceskym meste na ulici je to na hovno.
    PES
    PES --- ---
    HANZS: Teď se ukáže jaký je skutečně o elektrovozy zájem ;-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    HANZS: velmi kratkozrake rozhodnuti. Nejen, ze to poskodi domaci prumysl, jeste to nahrava Rusku a Saudum a spol.
    Kdyby to snizili tak taky usetrej (ne tak moc ale neco jo) a zmena by byla pozvolna
    HANZS
    HANZS --- ---
    V Německu počínaje pondělím 18. prosince skončila státní podpora na nákup elektrických vozů. Takzvaný ekologický bonus, se kterým se původně počítalo ještě po celý nadcházející rok, se vláda rozhodla zrušit kvůli úsporám pod tlakem rozpočtové krize. Jeho zrušení ale bylo náhlé, ministerstvo hospodářství to s konkrétními termíny oznámilo teprve o uplynulém víkendu, což vyvolalo kritiku.

    Hmm takže VW je uplně řiti, protože aspoň v německu ID.x měli nějaké prodeje... navíc v německu podíl EV na prodejích začíná stagnovat a tohle tomu nepomůže.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    PES: Jeste ukoncit fazovy mereni a nepotrebovat asymetricky stridace.
    PES
    PES --- ---
    HANZS: Jo, propad cen panelů řad 385Wp, 410Wp a 450Wp byl fakt drsný...
    ...kdo si chce teď stavět FVE, tak asi dobrý čas na nákup ;-)))
    HANZS
    HANZS --- ---
    Jinak je celkem úsměvná situace s prodejem fotovoltaických panelů např. na bazoši.
    Protože cena výroby a zejména dopravy z Číny hodně klesla, tak tam někteří prodávají cca 450Wp panely za cca 2000,- nové.
    A pak tam jsou Ti, kteří žijí ve starých cenách a snaží se x let staré panely 225Wp prodat taky za 2000,- :))))
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    PES: to jo, ale přenosová síť nevydělá 2x.....ta vydělá pořád stejně.
    Prakticky regulátor dává povolené výnosy na základě Capexů a Opexů a určuje tu sumu co může přenosová síť vydělat. (V poslední době to ale poněkud přehání)
    Ta suma se pak rozpočítává mezi koncáky. Tedy každá taková platba snižuje regulovanou část ostatním
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    PES: hele ono to neni asi zas tak spatne, i kdyz to na prvni pohled vypada jak kocourkov. Je to trzni mechanismus, kterej bude jak rikal pan sprcha tlacit ty majetnejsi k tomu, aby byly pretoky minimalni, tzn. nezatezovat sit naklady, ktery by museli pak platit vsichni, zejmena ti chudsi, kteri nemaji prostor, at uz fyzicky, nebo financni na investice

    Tim padem by se mohlo rozjet vic soukromych baterii. Neni to optimalni, pac to nevede k uplne decentralizaci site, ale jako prvni krok nejake rozumne cesty transformace to asi hlavu a patu ma
    PES
    PES --- ---
    HANZS: alespoň že tak.

    Sice další zvráceností je extra platba u "domácích" OZE za přenos DO sítě, protože tím pádem přenosová síť vydělá za přenos 2x, protože jednou si to naúčtuje za přenos od domu s malou FVE do řekněme tomu "jádra sítě"+podruhé za přenos ze jádra sítě ke spotřebiteli (což je IMHO dvojnásobek proti tomu co se platí za konvenční přenos od elektrárny ke spotřebiteli)...
    HANZS
    HANZS --- ---
    Ad virtuální baterie - rozhodně tím, že se budou platit větší poplatky atraktivita tohoto produktu dost klesá. Otázka je, jestli to vlastně není dobře...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam