• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    PES
    PES --- ---
    SHEFIK: Tak rozveď třeba ten vodík - jak skvěle se vyrábí z OZE, jak stabilně, jaká je energetická bilance elektrolyzéru a pak zpětného získání energie, jak skvěle se skladuje a transportuje s ohledem na dodatečné energetické náklady atd.

    U těch OZE můžeš pokračovat stabilním a predikovatelným výkonem, který nestrhne přenosovou soustavu + kolik jsou/budou náklady na akumulaci (a kolikrát by musely být předimenzované zdroje, aby stíhaly pokrývat spotřebu a ještě dodávat do akumulace mezi obdobími nevýroby).

    Nic z toho reálně nevyvrátíš, jen budeš lhát jako všichni ostatní co tyhle nesmysly zkouší tlačit (a jelikož samo to nejde, tak násilím a deformacemi trhu)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    PES: co neni krome fuze funkcni prosimte? Bud konkretni, at muzu konkretne reagovat
    PES
    PES --- ---
    SHEFIK: nezačnu ani nejsou funkční v laboratorním provozu natož v průmyslovém měřítku.

    Ta tvoje hesla jsou jak vystřižená z ptydepe nějakého bruselského byrokratického panáka, co o technice neví vůbec nic a o přírodních zákonech si myslí, že je může přehlasovat.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    PES: tak jeste jednou, 4ty rozmer, transition, change management atd.

    Dokud se na to nezacnes divat z tohodle pohledu, v nazorech se nepotkame.
    PES
    PES --- ---
    SHEFIK: Demagog jsi spíš ty, EU nařídí v dané době nesplnitelné normy, pak sype prachy do nedovyvinutých rádoby "řešení" a všechno to končí posléze velkým fiaskem (které bohužel zaplatí jen lidi a nikdo z těch, kteří takto blbě diktují z EU to nikdy neodsere tak, jak by zasloužil)...
    Fúzi... a mohl bych nějakou energeticky kladnou (a ekonomicky výhodnou) vidět?
    Vodík... a mohl bych také vidět ten skutečně eko vodík vidět a jeho energetickou a ekonomickou bilanci?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    MAKROUSEK: ty si fakt ukazkovej priklad demagoga.

    EU prece nediktuje technologie, ale ramec, jako emisni normy, plus subvence do novych technologii, at uz je to vodik, fuze, ev, nebo renewables. Ze se vsechny v case neuchyti je naprosto normalni (i v businessu), protoze proste vedeni statu je nejaky konsezus demokratickych nazoru a ne vojsko jasnozriveho generala Makrouska, zoceleneho evoluci.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    JIMIQ: Evoluce. Revoluce zeshora je oxymoron.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    MAKROUSEK: ale však to vymysli jinak, čekáme jen na tebe až přijdeš s bezemisním benzínem nebo baterkou co vznikne ze vzduchu
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    SHEFIK: Presne to jsem myslel tim: "prece to tak musi byt, jinak by to neslo".
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    MAKROUSEK: 'nez dojdu v zime pro rohliky, musim se oblict, to me neprestava fascinovat. Proc mi ty rohliky rovnou nepristanou do pusy. Za vsechno muze nekdo jiny!'

    Sorry, ale ty si presne duvod, proc struktury jako EU sou potreba. Doporucuju nastudovat vyznam slova transition, zamyslet se nad 4tym rozmerem, zmenou z materialniho i socialniho pohledu.
    PES
    PES --- ---
    MAKROUSEK: Zatím se emise zvýšili v důsledku prakticky každého tzv. EU-eko nařízení.
    Jediné výrazné propady by se daly přičíst CoViD (téměř zastavení cestování a vlastně i fungování společnosti jako takové) a energetické krizi (omezení spotřeby domácností a likvidace průmyslu pod cenou energií).
    HANZS
    HANZS --- ---
    MAKROUSEK: No můžem to sobecky brát tak, že spousta těch emisí vznikne jinde na planetě a my tu budeme jezdit ty čistý EV .)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    HANZS: Jako ze to bude uz po (smim doufat) 70 tisicich kilometru? To me neprestane fascinovat. Meni se klima, tak musime snizit emise. Takze za velkeho povyku udelame neco, co zvysi emise. A mozna (mozna!) nekdy v budoucnu budou emise nizsi. A neprije to lidem divne - prece takhle to musi byt. Namisto toho, aby se reklo - zafinancujeme lepsi technologii, ktera bude emise rovnou snizovat.
    HANZS
    HANZS --- ---
    Jo ten článek psal nějaký fanatik, zaslepený svou pravdou, který ví, že ČR, Polsko a nyní Německo jedou hodně na uhlí - bohužel k jeho zápalu, to tak ve zbytku zemí není...
    Ale na druhou stranu to, že EV se stane emisně výhodnější až po ujetí více jak 80 tis. km je obecně známé a není to nic překvapujícího. A za mě pokud přívrženci EV tvrdí 80 tis. a odpůrci 150 tis. km - to není tak velký rozdíl.
    Ale bude se to posouvat ve prospěch EV, jak bude přibývat nefosilních zdrojů energie.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Uhli melo loni jen 12,3% podil na vyrobe elektriny EU
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PES: v realne rocni vyrobe
    European Electricity Review 2024 | Ember
    https://ember-climate.org/insights/research/european-electricity-review-2024/
    PES
    PES --- ---
    JIMIQ: Převládá v instalovaném (imaginárním) anebo reálném výkonu?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Co to je za blabol? Ve vetsine zemi EU prevlada ve vyrobe elektriny vitr a plyn a v celkovem objemu jadro…
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R_U_SIRIOUS: Ano, zapocitava.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PES:
    že do emisní bilance čistě elektrických aut (BEV) se musí započítat celý životní cyklus auta včetně velmi emisně šeredné bilanční výroby baterie, ztráty z provozu jako i fakt, že většina elektrických aut má svůj výfuk vlastně v uhelné elektrárně. Totiž že v energetickém mixu většiny evropských zemí převládá výroba elektřiny z uhlí a plynu.

    A ten celý životní cyklus se počítá i u spalovacích motorů? Např. nezbytné pravidelné výměny olejů? Co všechno se do toho počítá, víme?

    To, že v energetickém mixu většiny evropských zemí převládá výroba elektřiny z uhlí a plynu, to přece není problém elektromobility.
    V tomhle je hlavním rizikem jednoduše to, že uhlí, ropy ani plynu není v Evropě dostatek a mimo Evropu časem ty fosilie dojdou taky. Zatímco elektřinu si vyrobit lze i jinak než uhlím a plynem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam