CRAZY_IVAN: obojí je ošklivý pokus odvést argumentaci...
Tetraetylolovo se do paliv přidávalo kvůli motorům (kvůli klepání, tuším), takže bylo navíc, motory to vyřešily, olovo se přestalo přidávat
Freony měly také technickou a vlastně i chemickou alternativu (i když zjevně ledaskde se opět vyrábí a vypouští ve velkém - např. Čína, byť zapírá, ale satelitní měření to celkem dost prozrazují).
Nicméně obojí výše uvedené se vyřešilo bez extrémního zhoršení té techniky, což u elektromobilu prostě není a jen tak nebude (hmotnost, kapacita, degradace, doba tankování "). A prostě o to jde. Direktivní plánování přineslo nakonec vždy zmar a zkázu.
Elektro by se postupně prosadilo (jak sami říkáte), nejspíš jako náhrada pro kratší cesty (dojíždění do práce, cesty okolo komína - nejspíš v rodině by byl 1 spalovák a další by už byly.jen elektro), a to samo (navíc by se vývojáři a výrobci museli sakra snažit, aby to i cenově konkurovalo)