• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ty mas na to ted zacit setrit tech par procentnich bodu a za 26 let si to poridit :)
    A pokud vim tak emisni dan z nafty se ma platit uz nekdy 2027 takze lode a vlaky na to nemaj 26 let. A pred 23 lety se o tom taky nevedelo, to jsme ani nebyli v EU
    PES
    PES --- ---
    Takže to není o "jen" nějakých 4-5% ročně jen na tohle, ale už se to hrabe k 10% ročně (nehledě na to, že při spoření/odkládání si nepříjemnou část sežere inflace)...
    PES
    PES --- ---
    JIMIQ: to mají ty dráhy a lodě na to také...

    ...btw. pokud by se to udělalo teď, tak za 26 let je většina toho na kompletní obměnu (TČ určitě skoro 2x, baterie vlastně skoro také 2x a FVE panely 1x)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    No takze 26 let, to je par jednotek % rocniho rozpoctu kazdej rok
    PES
    PES --- ---
    JIMIQ:

    Všechny budovy v EU budou muset být do roku 2050 bezemisní, členské státy se dohodly na závazných cílech. Strategii, jak toho dosáhnout, si ale navrhne každý stát sám – Budovy21
    https://www.budovy21.cz/epbd_bezemisnibudovy_renovace/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PES: a to se stalo kde a kdy?
    PES
    PES --- ---
    OMNIHASH: zato když Ti nějaký politický a úřednický hejhula předepíše zateplit, nasadit FVE a TČ s obdobně devastujícími nároky na rodinný rozpočet, tak to je úplně v pořádku, že?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PES: problém není v drátech, ale v mašinách. 500 novejch po sto mega za jednu je tak třetina státního rozpočtu.
    PES
    PES --- ---
    JIMIQ: na železnici lze doplnit dráty i tam, kde teď nejsou (anebo že by to bylo moc drahé? fakt? a že se takové ohledy neberou na "plebs", kterému se nařizuje dekarbonizace povinně ber kde ber na náklady)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    JIMIQ: Tak to jo, to se omlouvam, kdyz si to myslis ty, tak to ta vyjimka je skvela.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    MAKROUSEK: zas na druhou stranu myslim ze dopravu po zeleznici a vode bychom nejakym zpusobem meli podporovat, takze za me cajk :)
    HANZS
    HANZS --- ---
    Jinak si říkám, že ta "pokuta" za FVE od Innogy mi poněkud podivná, protože z hlediska domácích FVE, které drtivě mají baterii, tak takové spíš síti prospívají - přes den nabíjí a na večerní špičku jedou z baterie, stejně tak případné střídání mrak/slunce vykryjí z baterie. Osobně bych tu pokuty viděl spíš pouze pro ty, co baterii nemají...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ...ale hoši, snad se tu nebudete škorpit takhle po ránu!
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PES: Uklidni se. Hlavně, že máš toho vnitřního nepřítele.
    PES
    PES --- ---
    R_U_SIRIOUS: jako k tomu "posranýmu životu" - moc hezká projekce a klasický útok ke shození oponenta, když nemáš argumenty - tak život se mi snaží posírat právě tahle novodobá šlechta (byrokrati a politici všech úrovní) PLUS KOKOTI jako jsi ty, kteří tahle svinstva obhajují a podporují...
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PES: Národní resorty se dohodnou na jakési výjimce a ty z toho hned uděláš celoevropské spiknutí EU byrokratů. Klasika.
    Na výjimce se shodla ministerstva dopravy a životního prostředí. Lodní doprava je v Česku zastoupena minimálně, lokomotivy na naftu rovněž představují jen malou část tuzemské železniční dopravy.
    PES
    PES --- ---
    R_U_SIRIOUS: no ty vole se podívej jak ta novodobá šlechta z byrokratů a politiků reálně vznikla...
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PES: Tyvole, ty tady hlásáš třídního nepřítele jak nějakej starej komouš. Nezapomeň kromě šlechty ještě na buržoazii, to je taky EU smetánka.

    Ale co už, nepřítel se vždycky hodí, žejo. Máš na koho svést svůj posranej život. :)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    PES: Ja pan, ty pan, ale kdo ma penauze je este vetsi pan!
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    HANZS: Ohledně té návratnosti, je to hodně individuální, prostě je potřeba co nejvíce energie spotřebovat na místě, tzn. řešit to akumulací do vody
    – jednak TUV a jednak určitá zásoba pro vytápění, to je funkční cca březen, duben, květen a říjen/listopad (dle počasí). V létě přichází v úvahu klimatizace.

    Já jsem nikdy nepočítal s tím, že budu vydělávat na prodeji, takže vůbec nemám problém přetoky vypínat, když je cena nízká.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam