HANZS: Z tvych prispevku jsem tak nejak pochopil, ze se zabyvas energetikou v nejake vyrobni firme, jest tak?
Tak mi ted rekni, jak by asi nabijeni mohlo stat treba 4 Kč/kWh, když:
Na 50 kW nabíječku potřebuješ by woko tak 55 kW RKR. Vyuziti nabijecky bude v celorepublikovym meritku dost bida, optimisticky 4h denne. To ti hodi jen na zaplaceni RKR 2,1 Kč/kWh. Silovku máš za 2,5 Kč kWh, vedlejší regulovaný platby 0,8 Kč/kWh, to jsme na 5,4 Kč/kWh, k tomu DPH a máme 6,5 Kč/kWh - jenže to je bez toho, že tu nabíječku musíš postavit a pak taky servisovat, dělat revize atp.
Takže jediná reálná cesta k nižším cenám je:
1) Vyšší využití (vejce/slepice, čekání na volnou nabíječku.....),
2) Investiční dotace nabíječek,
3) Křížové dotace v regulovaných platbách obdobně jako u topných tarifů.
Za reálný považuju nanejvýš bod 1) Navíc u vysokovýkonných nabíječek to využití bude nejspíš horší kvůli nabíjecí křivce.
Určitou motivační logiku by mělo účtovat podle času a ne podle energie, aby se demotivovalo využití 250 kW nabíječky autem, co zvládá, třeba jen 70 kW a aby se demotivovalo nabíjení do 100 %, lde těch posledních 10 jde dost pomalu.