• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    Vše o politickém a ekonomickém dění v energetickém sektoru. Klub usiluje o to diskutovat téma energetiky v širších, nikoliv jen úzce technologicky a vědecky zaměřených (jakkoliv ani ty nejsou zakázány), souvislostech. Témata a kauzy typu: energetická bezpečnost, státní energetická koncepce a surovinová politika ČR, ČEZ, MUS, OKD, Bakala, Komárek, Tykač, Gazprom, územní limity, německý odstup od jádra, kanadské roponosné písky, rizikový managment, negativní externality energetických zdrojů, ropné havárie, válečné konflikty ohrožující dodávky energie, vliv spekulantů na cenu surovin apod.
    rozbalit záhlaví
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    PES: co ma prosimte blackout v iraku z extremnich veder spolecnyho s fve? Ty si opravdu priklad cloveka, kterej nezije v realite, ale utvari si ji tak, aby mu vzdy zapadala do sveho silneho nazoru
    PES
    PES --- ---
    SHEFIK: Vždyť je to přece tak jednoduché, klimatizace přece jistě jedou na FVE OZE , tak jaké přetížení či zhroucení národní přenosové sítě...
    ...oh, wait !!!
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    In Iraq, temperatures are pushing 50 °C—demand for air-con has overwhelmed the grid, shutting key transmission lines and cutting over 6,000 MW, triggering a nationwide blackout. These extreme temps are deadly, putting millions at severe risk.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    MAKROUSEK: Za pár týdnů Opel e-Ampera. :)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R_U_SIRIOUS: Super, kazdemu, co jeho jest. Jaky elektromobil mas?
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    MAKROUSEK: Stávající dojezd elektromobilů je pro časté příměstské ježdění naprosto dostatečný. Delší trasy se jezdí mnohem méně často a vyplatí se spíš vlak nebo autobus. A na dovolenou na tisíc km dvakrát za rok si to o přestávce po cestě s klidem dobiju.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    SCHWAB: Svinská příroda. Poškodí nám náš průmysl. :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Joe Rogan Doesn't Understand Graphs
    https://www.youtube.com/watch?v=r1bMJekCiBw
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PAN_SPRCHA: jsem už moc línej to dneska prolézat, tak ti budu věřit (i když z ceníku to srovnání pro obě výbavy u obou aut vypadalo ve prospěch ev)
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    CRAZY_IVAN: tady máš srovnávač

    Nová auta značky Škoda Elroq Selection na prodej - OlfinCar
    https://www.olfincar.cz/skoda/elroq/selection-elroq/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: tu otázku na srovnání myslim vážně, moc se ve výbavách škodovek nevyznám, tak nevim jestli za tim neni něco hlubšího ... ta essence má i větší kola.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PAN_SPRCHA: proč musim srovnávat selection a selection? Ta essence (nemůžeme za to, že u karoqu neni) mi přijde, že má větší výbavu.
    PAN_SPRCHA: jasně, ale i tak je ten cenovej rozdíl pár tisíc u enyaqu a kodiaqu

    MAKROUSEK: ano, dojezd je u elektro aut menší, maximální rychlost taky
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    CRAZY_IVAN: No a co dojezd? A jak rychle dojedu ten dojezd?
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    CRAZY_IVAN: srovnáváš selection a selection, Essence je výbava ještě níž kterou ani karoq nenabízí


    CRAZY_IVAN: ten výkon nemůžeš srovnávat úplně 1:1 to je špičkový výkon ten budou mít elektro vždycky vyšší.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Kodiaq vs Enyaq

    nejlevnější verze 110 kW vs 150 kW
    995 000 Kč vs 1 015 000 Kč

    trochu dojezd a výkon
    150 kW vs 210 kW a velká baterka
    1 175 000 Kč vs 1 130 000 Kč

    tady je i elektro levnější

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Kdybych vybral výkonově spalovací ekvivalent, tak ten karoq už bude stát 770 000 Kč (110 kW automat)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PAN_SPRCHA: KUTAS:

    Nevim na co koukáte, ale jdu z ceníků ... snad nejsem slepej? Stejný čísla ukazuje i konfigurátor.

    Elroq: 799 000,-
    Výkon: 125 kW
    Baterie: 55 kWh
    Dojezd: 347-377 km

    --

    Karoq: 700 000,-
    Výkon: 85 kW

    Nemluvě o STANDARDNÍ výbavě, kterou má elektro Elroq auto větší.

    KUTAS
    KUTAS --- ---
    PAN_SPRCHA: jj máš pravdu, ale já tam vidím ten trend.
    Já to mám vlastně i jako takové přání, že až si budu kupovat jako druhé auto do baráku BEV (odhad právě kolem 2030), tak koupím něco slušného lehce jetého kolem 300k, tak uvidíme.
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    KUTAS: no není o 100k, ale momentálně přesně o 165k viz. https://www.skoda-auto.cz/nabidka/ceniky-katalogy

    ale pořád je to u té vyšší třídy. když mrknu na skladovky aut co si chci pořídit já tedy normální rodinný auto typu octavia tak mi to vyhodí průměrný rozdíl 36% což dělá nějakých 300tis. nahoru.
    bez vybírání ideálního rozdílu pro elektro prostě Opel ASTRA ST vs Opel Astra ST eletric atd.... jako Hyundai I30, Renault Megane ty co mají protiklad v elektrice.....reálný nabídky skladových vozů. udělal jsem si excelovou tabulku nových vozů na carvago a výsledek je 36% cca 300tis. průměrné navýšení. u těch vozů kolem půl mega.

    to je pořád strašně moc a nevrátí se to.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    PAN_SPRCHA: do 800k za Elroq v základu a Karoq je o 100k CZK levnější, to je fakt jen otázka času.

    Před pár lety to bylo úplně nemyslitelné, teď seženeš i BEV kolem 500k CZK, prostě ještě tam nejsme, ale můj odhad je, že kolem 2030 už ty ceny budou stejné a bude jen na preferenci každého soudruha co si koupí.
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    PES:
    FORD F-150XLT cena v USA
    2000 19000 USD
    2008 23500 USD
    2016 32000 USD
    2024 44000 USD

    co v tom je podle tebe? emisní výpalné v EU, nucení vlády USA do elektro mobilů. řekni
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam