• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PES:

    Tak ono masové rozšíření spalovacích motorů na úkor elektrického pohonu moc evoluční nebylo díky Benzovi a Fordovi. Byla to součást průmyslové revoluce. Elektromobily jsou evolučně starší vynález.

    Ta "efektivita" byla dána pouze ropnými nalezišti v USA, kdy se nikomu nechtělo elektrifikovat daleké venkovy. Namísto toho se stavěly čerpací stanice.

    Tahle éra levných nalezišť ropy prostě skončila.
    PES
    PES --- ---
    R_U_SIRIOUS: postup je evoluce a nikoliv násilná revoluce (která také ráda požírá své děti, na to si dobře pamatujte)...
    ...no a v podání tupých bruselských byrokratů často absolutně neznalých fyziky, chemie a obecně tvrdých přírodních věd, kteří umí jen direktivně nařizovat a pokutovat (čímž ue systému odčerpají ještě další peníze, které by šly použít lidmi, kteří je vydělali, na zlepšení, ale takto zmizí v byrokratické žumpě s absolutně neefektivní alokací).

    Btw. předčasné a násilné prosazování nehotové a neefektivní technologie OZE jsme tu již zažili, říká se tomu První solární tunel. Stálo (a ještě stojí) nás to 20 let doslova vyhazování peněz do neefektivních a nestabilních zdrojů, které nás stalo ke 2 bilionům, zbytečně zdražilo elektrickou energii (i na přenosu a stabilizaci), místo čehož jsme mohli mít nejenom dostavěný Temelín na 4GW, ale nejspíš i další JE pro Severní Moravu a v procesu i náhradu Dukovan.
    V čemž nám také házela klacky pod nohy politická EUrověrchuška pod vlivem ukřičený u tzv. Zelených v Rakousku a hlavně Německu, kde se zesrala Merkel z možnosti, že by ji mohli kopnout do zadku dříve než překoná venfunkci Kohla (tak byla ješitná, že za to klidně položila budoucnost Evropy na oltář Energiewende a Wir Schaffen Das)...
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PES: Mimo realitu seš tady zmasírovanej fosilní lobby jenom ty.

    Emise se týkají všech, kdo zcela zdarma znečišťují vzduch. Takže umělé ceny jsou ceny těch spalováků.

    Ano, v roce 2035 by se měly spalovací motory pro dopravu přestat v EU vyrábět a je to tak správně.

    Hlavním důvodem je vysoká výrobní cena, tvořená náklady na suroviny, které bude možné využít na výrobu něčeho vhodnějšího z hlediska efektivity přeměny energie na práci.
    PES
    PES --- ---
    R_U_SIRIOUS:

    #1 - nemůže, protože cena
    #2 - stejně tak znevýhodnění spalováků (umělé zdražování fyzikálně až absurdními limity, pokuty za flotilové emise, "nastavený" výpočet penále výrobcům za emise tak, že de-facto zničil malá a úsporná vozidla vůči SUV)
    #3 - bude muset, protože zákaz výroby (a pak i dovozu) spalováků, posléze zcela jistě zákaz provozu těch existujících (i když už teď politici jednotlivých států zjišťují jaký průser si nechali odhlasovat a vnutit z EU/EK)

    Ale je marné Vám tady něco psát, lidem po tzv. ekologickou masírkou úplně mimo realitu.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    U všech psů! No toto?

    IEA: Renewables have cut fossil-fuel imports for more than 100 countries

    https://www.carbonbrief.org/iea-renewables-have-cut-fossil-fuel-imports-for-more-than-100-countries/
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    JIMIQ: Aneb když odpůrce direktivního diktátu čehokoliv argumentuje Čínou. 🤦‍♂️
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PES:

    Hele, kecáš. Každý si elektromobil koupit může, nikoliv musí.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PES: bylo ti stokrát vysvětleno, že Čína staví uhelky protože se zbavuje starých s účinností 40% za nové s účinností 55%, které navíc mají různé filtry atd a jejich koeficient využití setrvale klesá.
    Jaderky staví asi o rychlosti 1% soláru
    PES
    PES --- ---
    R_U_SIRIOUS: pragmatismus by to byl, kdyby se to prosazovalo svojí kvalitou a bez direktivních, doslova sebevražedných, nátlaků.

    Btw. i ta oslavovaná Čína staví kromě FVE popř. i VěE jak o závod dál uhelky a také jaderky. Proč asi?
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PES: To není "eko" šílenství, ale čirý pragmatismus.

    Spalovací motory jsou komplikované, drahé, neefektivní. A v neposlední řadě smrdí a brzy je nebude čím pohánět, aniž by se to táhlo z Ruska nebo severní Afriky.

    Norové mají ještě nějaké zásoby, ale zrovna v elektromobilitě jedou mocně. Proč asi?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHEFIK: skoro 2% všech aut jsou elektrické škodovky (takže asi stejně jako u nás? :D )
    PES
    PES --- ---
    SHEFIK: Proč špatnej, prostě jen to šílenství tzv. "eko" pokračuje a bude pokračovat až ke kolapsu (až dojdou "peníze těch druhých lidí", které do toho ti šílenci nerozvážně posílají)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Bojem za zachování spalovacích motorů Češi lobbují za vlastní industriální smrt, říká šéf českého Siemensu | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c7-67788230-14gj5f-c46de792f3c2aa3
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Imports of solar panels from China into Africa are up 60% over the year to June. Never bet against solar: Its rapid, exponential growth is driving a fundamental energy transformation worldwide, moving faster than you think

    Client Challenge
    https://www.ft.com/content/35bb88d9-1693-45da-a13c-bd271d5bfe6e
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PAN_SPRCHA:

    Hm, zřejmě nebude úplně dobrý nápad řešit jedno selhání trhu (externality emisí) jiným tržním selháním (neviditelné ruce trhu). :)
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    R_U_SIRIOUS: problém je že to už je několikátá studie co varuje před úplně volným trhem s povolenkami.....a legislativně se neděje vůbec nic.
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    CRAZY_IVAN: no Čína to žene právě do té energetické tranzice ještě víc než EU.
    Ono to evidentně skloubit jde

    1745487337267
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: hmmm " EU industrial production: 0.6% annual growth since 2000 "
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PES: když už jsme u té průmyslové výroby ... neměl bys nějakej graf průmyslové produkce v EU za posledních 25 let třeba?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam